plas niet meer kunnen ophouden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Donna35, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna35

Donna35 Lid

30 jul 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Ik zit met een vervelend probleem....help ik kan mijn plas niet meer zo goed ophouden...ik heb geen blaasontsteking(laten onderzoeken)heb wel enorme pijn in onderrug en liezen!
    Wat kan het zijn..H.A zegt hoort bij de zwangerschap?

2. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kan ook mijn plas niet meer ophouden.En bij mij komt het omdat de kleine meid op mijn blaas drukt.
    Jouw kindje zit misschien ook gewoon laag.

3. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ja hier ook precies hetzelfde :S:S

4. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Hier ook. Ik kan het wel ophouden, tot ik gewoon moet plassen. Maar ik kan niet meer helemaal uitplassen, waardoor ik vaak tussendoor urine verlies.

Mijn beep zit heel laag, mijn buik is ook echt zwaar.
    Het gaat als het goed is na de bevalling weer over.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het ook al vanaf een week of 15 helaas. Volgens de vk is het stressincontinentie, dat houdt in dat de bekkenbodemspieren zijn verslapt door de zwangerschap, waardoor je bij inspanning, hoesten of niezen je plas niet goed op kunt houden. Ze heeft me aangeraden oefeningen te gaan doen voor mijn bekkenbodemspieren. Die kun je leren op zwangerschapsgym, maar zelf heb ik ook een dvd besteld (kun je gratis krijgen via tena.nl) met oefeningen.

Het is heel genant, maar gaat meestal na de zwangerschap weer over zei ze.

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hmm ja genant :oops: maar ik heb het soms ook , kan nog wel mijn plas ophouden maar als ik voel dat ik moet gaan dan heb ik voor die tijd en ook na die tijd urine verlies.. :rolleyes: niet echt een lekker gevoel.. maar ja kun je weinig iets aan doen.. hoort er allemaal bij... ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Behalve die bekkenbodemspieroefeningen, helpt zwemmen ook goed! Train je je onderkant goed mee, zeg maar en scheelt bij het plas op kunnen houden...

8. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Als ik een keer goed moet niezen heb ik ook druppels in mijn onderbroek....heel erg vervelend...
    Maar schijnt er inderdaad bij te horen...

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Oh gelukkig, ik ben niet de enige...

Ik heb hetzelfde probleem sinds een weekje ofzo, vooral met niezen.

Goede tip om oefeningen te gaan doen. Ik zit zelf op zwangerschapsyoga, dus ik zou er een paar moeten weten... (?) Even graven maar.

Deel Deze Pagina