'Zwanger zijn' per ongeluk verklapt....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik denk niet dat ze je nu nog geloofd als je zegt dat het niet zo is en je geeft haar meteen het gevoel dat je haar niet kunt vertrouwen. Het lijkt mij dat je er maar op moet vertrouwen dat ze het voor zich houd en als ze dat niet doet kun je haar daar op aan spreken en zeggen dat je teleurgesteld bent...

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier idem. Heb het pas wereldkundig gemaakt na 12 weken, daarvoor wisten ouders en goede vrienden het al wel.
    Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten.

Ik zou niet aan je tante vertellen dat het loos alarm is. Maar gewoon zeggen dat je het nog niet aan de grote klok wilt hangen. Enne, als smoes kun je bijv. ook zeggen dat je de BOB bent, blaasontsteking hebt (en door de antibiotica niet drinkt), aan de lijn bent oid.

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    wij hebben het bij de eerste niet verteld aan onze omgeving, alleen onze ouders en broer, maar verder niet. Toen deze zwangerschap misging hebben we uiteindelijk alsnog iedereen op de hoogte gebracht, nu bij deze zwangerschap hebben we het ook direct verteld bij 7 weken en de eerste goede echo. Eigenlijk vind ik het ook een beetje achterhaald en iets van vroeger, maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk wat ie doet en of ie het vroeger of later verteld, dat moet je zelf weten.

Maar wij hadden persoonlijk zoiets van, het is fijn als mensen je kunnen steunen als het mis mocht gaan, dus waarom niet gelijk met goed nieuws komen? dat is toch alleen maar leuk? Geniet er lekker van meid.en wat betreft je tante, ik zou niet zeggen dat het loos alarm is, dat vind ik een beetje spelen met het lot, gewoon eerlijk zeggen dat jullie het voor je willen houden totdat je er zelf een beter gevoel bij hebt. Succes met de keuze die je maakt!

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik heb het ook meteen verteld, de 1e en de 2e keer.

Nu gaat het perfect, maar bij de 1e belandde ik plotseling in het ziekenhuis met een gescheurde eileider (bbz). Nou wat was ik blij dat iedereen al op de hoogte was toen!

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Even een reactie op de mensen die het achterhaald vinden om het voor je te houden de eerste 12 weken. Ik vond het zelf idd wel prettig dat een aantal mensen het al eerder wist, maar ik moet er niet aan denken dat al mn collega's etc het al zo vroeg zouden weten. Stel het gaat mis, dan hoeven zij dat echt niet te weten. Steun is erg belangrijk, maar liever van echt belangrijke mensen (die het dus al wel eerder weten) dan van alles en iedereen. Maar goed, dat is mijn mening.

6. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ik had best wat mensen al verteld(ouders + broers etc.) toen ik nog maar net de test had gedaan, was toen maar net ook 5 wken.

Ik had zoiets van, als ik het niet zeg dan komen ze er toch ook wel achter als het fout zou gaan.

7. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ikke wacht nog wel even, heb tegen me ma gezegt dat i buikgriep had en tijdje rust moest houden van de huisarts.
    De est van de familie, denkt dat ik gewoon wat grieperig ben omdat ik met iemand in aanraking ben geweest die ook griep had.

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Zo heeft iedereen zijn voorkeur denk ik :)

Maar aan de topicstarter zou ik wel nog willen zeggen:

Je hoeft het niet NIET te vertellen omdat het 'zo hoort', maar doe gewoon wat je prettig vind!

9. meeuw

meeuw Lid

19 aug 2008
    97
    0
    0
    Denk ook dat je gewoon met je tante moet gaan praten, als je haar duidelijk maakt hoe belangrijk het is om het geheim te houden.

wil het zelf ook graag geheim houden, aangezien niemand zelfs maar weet dat we aan het proberen waren. Als het mis gaat dan heb ik het idee dat iedereen over je schouder heen mee zit tekijken of het al wat wordt.....en ...is het al eens zo ver?

Moet zeggen dat ik ook nog wel eens door de mand kan vallen....was zelf ook nooit vies van een bier of wijn....dus hoe moet je dan ineens verkopen dat je lid van de blauwe knoop bent geworden

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb het al aan iedereen verteld met de eerste test (nog geen 4 weken) lekker schijt aan die 12 weken regel als ik een miskraam krijg is steun van de mensen van wie je houd wat IK wil.

11. meeuw

meeuw Lid

19 aug 2008
    97
    0
    0
    Je hebt het over de 12 weken REGEL, Imd, maar het is geen regel hoor. Het lijkt haast een ongeschreven regel, maar je leest hier al wel dat iedereen doet zo als het best in zijn/haar situatie past.

Heb trouwens ook wel gehoord dat zelfs 14 weken wordt aangehouden als termijn. Dat het daarna pas redelijk safe is.

12. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Dag Annika,

Ik heb het zelf al redelijk snel aan een klein groepje mensen verteld. Helaas is het met 7 weken mis gegaan. Maar het is wel fijn dat er dan wat mensen zijn die dit weten. De steun die je dan krijgt is wel erg fijn.
    Verder ben ik het met mensen eens, het is toch blij nieuws dat je zwanger bent?! Laat anderen blij met jullie zijn.

13. jantje09

jantje09 Actief lid

19 jul 2008
    104
    0
    0
    terug draaien is nu moeilijk en zou ik zeker ook niet doen.

Ik zou haar goed uitleggen waarom je het nog niet aan andere wilt vertellen en haar op het hart drukken dat ze haar mond nog even houdt.

succes

14. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    idd gewoon zeggen tegen haar dat je zwanger bent... en miss tegen je schoon - ouders ivm scheve gezichten.
    en gewoon tegen de rest zeggen als je een wijntje laat staan dat je aan de antibotica ofzo bent...

Hier hebben we het direct moeten vertellen aan vrienden en familie omdat ''een bekende'' blijkbaar ook op deze site zit en het aan veel mensen had verteld en wij het zelf pas 6 dagen wisten, dus MOESTEN we wel, anders hoorde ze het van iemand anders...

Succes
    Liefs kim

15. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Gewoon lekker een gesprekje aangaan met je tante. Misschien vindt ze het juist wel heel bijzonder als je aan haar duidelijk maakt dat zij dus echt de enige is die het weet, en dat jullie dat graag zo willen houden totdat jullie het zelf aan de hele wereld bekend willen maken.

Wij hebben het zelf rond de 9e week verteld. We wilden in eerste instantie tot de 12 weken wachten omdat we dan de echo zouden krijgen en het daarmee aan de ouders en zus wilden vertellen. Aangezien we bij de 9e week al een echo kregen, hebben we die gebruikt en daarbij konden we ook echt ons mond niet meer houden.

In ieder geval succes met je keuze en geniet van je zwangerschap!

groetjes, Liss

16. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    hahahaha, bij mij ging het net zo....ach ja kan gebeuren toch....

17. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    Wij wilen het ook pas bij 12 weken vertellen,maar das dus heel persoonlijk lees je wel.

ik zou het ernog eens hebben met je tante,ze begrijpt toch wel dat jullie het strx zelf willen vertellen aan de rest?

Bovendien zou je kunnen zeggen dat je medicijnen slikt en daar geen alcohol bij mag drinken?

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ja nou zo denk ik ook,

19. mamavanchristy

15 sep 2008
    61
    0
    0
    Ik zou je tante nog even op het hart drukken het echt niet te vertellen, want om nu te zeggen dat het loos alarm was lijkt mij ook nogal spelen met het lot..

Deel Deze Pagina