Hoi, Ik heb op 3 oktober een keizersnee gehad. Weinig pijn gehad en geen last van de wond. Ben na 2 weken de pil gaan slikken. 3 weken later ongesteld, maar nu met vreselijke buikpijn. Ik dacht dat nog door de wond kwam en de keer daarna heb ik 2,5 pilstrip geslikt om de menstruatie uit te stellen. Nu van de week weer ongesteld. Nu weer buikpijn. Extreme menstruatiepijn. Normaal heb ik dat nooit gehad voor mijn zwangerschap. Wel licht buikpijn maar niet zo erg als nu. Ibuprofen helpt niet, menstruatie pilletjes niet, paracetamol niet. Ik vraag me nu af, is het nou normaal dat je buik zo zeer doet? Kijk er zit een wond in de baarmoeder en die je baarmoeder trekt samen tijdens de mensturatie. Maar die wond is ondertussen toch weleens genezen. Weet jij of dit normaal is? groeten Diana
Hoi Diana, de wond aan de buitenkant is in een week dicht en binnen korte tijd genezen. De wond aan de binnenkant heeft langer de tijd nodig en we zeggen niet voor niets dat je zeker wel 3 maanden moet herstellen van een buikoperatie als deze. Dus het is niet raar dat je ergere pijn hebt tijdens je menstruatie als voorheen. Wel is het zo dat het natuurlijk wel een beetje draaglijk moet blijven en als het komende paar menstruaties nog zo heftig is, kun je wellicht eens advies vragen aan de huisarts. Mischien helpt een andere pijnstiller wel of heeft hij nog ander advies. Groetjes Brigitte
Dank je voor je antwoord, ik houd het de komende menstruaties goed in de gaten en ga als het nog zo blijft naar de arts. groeten Diana