Kan ik dit als menstruatie rekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DonEnzone, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Na 5,5 jaar anticonceptie (mirena en implanon) gehad te hebben, heb ik 23 maart mijn implanon eruit laten halen. Zo'n 7-8 jaar geleden is bij mij pcos vastgesteld na hele onregelmatige menstruaties die maandenlang uit konden blijven.

Nu willen we graag een kindje en heb ik dus geen anticonceptie meer, en ik ben zo benieuwd hoe mijn cyclus nu is. 29 Dagen na het verwijderen van mijn implanon heb ik 6 dagen lang heel licht bloedverlies gehad, alleen af en toe bij het afvegen. Als we seks hadden gehad was het iets meer, maar nooit dat ik het in mijn onderbroek zag. Kan ik dit nu als menstruatie rekenen?

Ik wil namelijk mijn ovulatie gaan proberen te vinden d.m.v. temperaturen en eventueel ovulatie testen. Kan ik daar nu het beste mee beginnen? Gisterochtend had ik voor het laatst bloedverlies.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je PCOS hebt, en maandenlang niet ongesteld wordt, is het dan niet een idee om direct een verwijzing naar het ziekenhuis te vragen?
    Anders ben je bijv 4 maanden bezig om 1 eisprong te hebben, en volgende ronde ligt het weer anders?

Ik ben iig direct na spiraaltje verwijderen geholpen door t ziekenhuis, voorwaarde was minder dan 8 cyclussen per jaar, anders eerst zelf half jaar proberen.

3. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie!

Ik dacht dat er altijd wel geeïst werd dat je het eerste half jaar het zelf moet proberen. Ik heb ook voor mijn anticonceptie nooit echt bijgehouden wanneer ik ongesteld werd.. dus ik heb niet echt "bewijs" dat ik minder dan 8 keer ongesteld werd? Daarnaast heb ik overgewicht, ik heb gehoord dat daar ook moeilijk over gedaan wordt en dat je eerst moet proberen af te vallen (waar ik ook mee bezig ben)...

Ook heb ik gehoord dat je cyclus veranderd kan zijn na zo veel jaren anticonceptie, ik hoopte stiekem een beetje in mijn voordeel;)

Ik heb net een nieuwe huisarts dus ik denk dat ik inderdaad gewoon n afspraak ga maken en erover praten...

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb nu wel overgewicht (bmi 30?) Maar vóór mijn spiraaltje had ik dat niet, en toen maar ongeveer 5 cyclussen max per jaar, dat was wel 11 jaar geleden.

daar heb ik natuurlijk geen hard bewijs van, ik wilde toen geen kinderen ;)

ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar BMI bijna 30 was in mijn ziekenhuis iig geen probleem. Als je overigens op intake gaat bij voortplantingsgeneeskunde dan kunnen ze ook nog zeggen dat je het eerst zelf een half jaar moet proberen, maar met 5 cyclussen per jaar was ik iig direct welkom voor behandeling

5. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn bmi zit rond de 35 dus ik wil eigenlijk ook voor mezelf afvallen, ook voor een betere zwangerschap. Dus dat is misschien ook wel een goede reden om toch die 6 maanden te wachten. We zijn nu ook meer van "als het gebeurt dan gebeurt het", daarom heb ik nu alvast de implanon verwijderd, met de gedachte dat het bij mij heel lang kan duren. We zijn allebei 24 dus het heeft geen haast. Maar als we er over, zeg een jaar, echt serieus voor willen gaan dan weten we in ieder geval hoe mijn cyclus in elkaar zit.

Mag ik vragen hoe lang het na het beginnen met clomid voor jou geduurt heeft voordat je zwanger was? Als het tenminste clomid was, dat weet ik natuurlijk niet

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn natuurlijke cyclus was iig onregelmatig (ik weet niet of dat bij pcos hoort), de ene keer 2 maanden, de andere keer 5 maanden...

Ik heb 27 mei mn spiraaltje laten verwijderen, met wat tussenstapjes daarna (nog wat goedkeuringen krijgen op ander medisch gebied, en verhuizen, trouwen etc), ben ik op 11 september begonnen met eerste ronde clomid 50. Om de dag klussen vanaf dag 10 ofzo, en eisprong gemist omdat die "pas" op dag 22/25 kwam, daar hadden we niet op gerekend.

De derde ronde was het al raak (nooit verwacht!), dus 22 dec een positieve test.

Misschien had ik wat meer haast omdat ik "al" 33 ben, en ik wist dat het ook jaren kon gaan duren.

Deel Deze Pagina