Gevoelige onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Monique, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique

Monique Niet meer actief

Hoi,

Wat fijn dat je hier je vragen kunt stellen. Ik ben nu voor de 1e keer zwanger, ongeveer 17 weken. Ongeveer 2 weken geleden ben ik bij de gyn geweest en toen was alles nog prima in orde. Hartje zien en horen kloppen. Ik ben nu ongeveer een week thuis met griep, al knap ik al weer aardig op.
    De laatste dagen heb ik wat last van een zere maag. In eerste instantie schrok ik hier wat van, maar de pijn/irritatie zit weldegelijk ter hoogte van mijn maag. Nu heb ik hierbij ook steeds een hele gevoelige onderbuik, niet echt krampen ofzo. Mijn vraag is, is dit normaal? Hoort dit gewoon bij een zwangerschap? Nu ik zo de hele dag thuis zit voel ik natuurlijk alles en blijf er dan ook over nadenken. Het maakt me wat onzeker. Maar om nu weer de huisarts te gaan bellen (deze begeleidt mijn zwangerschap ipv de verloskundige), dat leek me wat overdreven. Kan ik toch beter bellen of kan ik gewoon wachten tot volgende week, tot mijn volgende controle.

Alvast bedankt!

Monique!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Monique,

ben je al bij je huisarts geweest op controle? Wanneer je een griepje hebt hoef je je geen zorgen te maken over de baby. Die zit goed ingepakt en heeft er weinig last van. Wanneer je niet lekker bent, gaan al gauw je maag en je darmen meedoen. Soms reageert, bijvoorbeeld bij buikgriep, de baarmoeder er ook op door hard te worden. Dit is een natuurlijke reactie en kan ook geen kwaad voor het kindje. Dus wanneer je ziek bent, zorg gewoon goed voor jezelf, want dat doet die kleine ook! Drink genoeg, neem rust en verwen jezelf.

Groetjes Brigitte

Share This Page