Zwanger zijn - zaken waar je tegenaan loopt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vero0504, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Vond t een beetje onzin om voor 1 ding een draadje te starten. Verzamel draadje niet gevonden, dus dan maar zo. Allicht dat er nog anderen zijn die ook tegen dingen aanlopen.

    ____
    Vorige week bij de vk viel t me al op dat die baarmoeder zo hoog zat, ze bevestigde dat waar ik aanwees dat dat inderdaad de kop was. Flink de ruimte aan t zoeken inderdaad!

    Met 16 weken zit ik nu inmiddels tot hoogte van mn navel...o_O

    Weet niet wat de plannen zijn maar er wordt alvast groots uitgepakt geloof ik. Geen jaccuzi maar een olympisch zwembad aan t bouwen ofzo??? Dochter had ook dr eigen zwemparadijs nog bij 38 wkn. en was ik door mn darmen vroegtijdig al tonnetje rond. Nu wel wat meer zwangerschappen gehad, dus allicht daardoor?

    Gaat wel lekker vlot met die zwangerschapskilo's kwijtraken dan :roflmao:. Bij mn dochter was t 13 kilo in een paar uur. Was bijna gelijk weer terug op mn oude gewicht. :thumup:

    Nog meer dames met een lichaam die vroegtijdig alvast de grote verbouwing inzette?
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je dit ook bedoelt met je topic…

    Maar ik loop er enorm tegenaan dat fysieke winkels zo weinig positiemode hebben. Het moet voornamelijk online en zelfs dan is het zoeken naar echt leuke dingen. En nee, ik ga niet de hele tijd van alles kopen uit de gewone collectie ‘maar dan een maat groter’. Dat past niet bij mijn lichaam. Ik heb van mezelf ook nog eens flinke dames, en nu in de zwangerschap helemaal. Daar zijn bepaalde merken zwangerschapsshirts al niet eens op gebouwd! Die vallen dan zo kort.

    En ja er zijn online best leuke dingen te vinden. Maar ik vertik het gewoon om veel te betalen voor een jurk/broek/shirt wat ik maar kort aan kan. Zeker zo tegen het einde, met die warmte van hiervoor.

    Zo. Dat is eruit:roflmao:
     
    Vero0504 en Orchid24 vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hier ook! Al heel snel een hoge baarmoeder en flink bolletje. Bij de jongste had ik de hele zwangerschap teveel vruchtwater en tussen 38-39 weken is dat in een week volledig verdwenen en toen met spoed ingeleid (want dat wijst op stoppende placenta). Bij alle zwangerschappen groeiende het wel vlot, maar deze spant de kroon haha.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ik heb best veel pakketten op marktplaats gekocht en dan weer door verkocht wat ik niet leuk vind of niet goed pas! Zo uiteindelijk voor 25 euro super leuke set zesngerschapskleding voor de zomer (stuk of 15 shirts, 10 jurkjes). Heb er alleen zelf leggings bij gehaald. Alleen broeken blijft een ding.. niks zit lekker. Maar voor m'n werk wel nodig. Maar al die broek randen zitten vervelend in m'n buik. Alleen als ze zo groot zijn dat ze afzakken zit het goed, maar dan zakt de broek weer af. :|
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar het is toch te gek voor woorden dat zwangeren soortvan ‘overgeleverd’ zijn aan tweedehands kleding, als je iets betaalbaars wil?

    Niks erop tegen hoor. Ik zou het zelf echter niet snel doen. Vertrouw het merendeel op marktplaats ook echt niet, teveel gedoe mee gehad.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    je kunt eens kijken op limango. Dat is zo’n outlet app
    Ik zag dat ze daar ook veel positie kleding hebben, tegen redelijke prijzen
    App even downloaden, registreren en bij ‘shop’ kijken
     
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ah vervelend. Zelf gelukkig nooit gedoe gehad.

    Ik ben sowieso niet van de nieuwe kleding en de fast fashion, vind dat zo zonde voor milieu en zeker zwangerschapskleding is zo weinig gedragen. Als ik nieuw koop, dan is dat altijd goed.voor milieu en zonder kinderhandjes gemaakt (= ook automatisch duurder, wat sowieso eigenlijk te gek voor woorden is).

    Plus je bent ook met nieuwe kleding afhankelijk wat dan de nieuwste lijnen zijn. Dus als dat je smaak niet is, heb je al snel pech omdat je niet jaren zwanger bent. En je hebt wel goedkope zw kleding, Lidl, HM, zeeman, CA hebben ook allemaal wel spul. Maar de nieuwe lijnen moeten maar net je smaak zijn.

    Je kan ook kijken via vinted bv. Dat is volgens mij veiliger dan marktplaats.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    #8 Lisa280887, 21 jun 2021
    Laatst bewerkt: 21 jun 2021
    Lief van je! Maar ik ben bijna op het einde, ga nu geen nieuwe dingen meer kopen:roflmao: Het was meer iets waar ik de rest van de zwangerschap tegenaan liep. Heb wel ooit een poging gedaan daar maar vond het zo gek dat ik eerst moest registreren voor ik wat kon zien:roflmao: vertrouwde het daarom niet:roflmao: En sowieso… weer online ipv fysieke winkel
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    #9 Lisa280887, 21 jun 2021
    Laatst bewerkt: 21 jun 2021
    Ik ga nu geen nieuwe dingen meer kopen, loop al op het einde:roflmao: Heb na flinke zoektochten best wat gevonden gedurende de zwangerschap. Maar toch liep ik er tegenaan dat het zo’n zoektocht is. Het ‘moet’ soortvan online ipv in een fysieke winkel. Sommige zaken hebben wel iets maar zo weinig. En online dus veel meer.
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ja dat laatste is zeker zo. Fysiek kom je maar aan weinig.

    Oh je mag al gaan bevallen joh! Spannend!!
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oh ja. Wat gaat de tijd snel

    ben ook niet op mijn scherpst. Voel me verrot.

    succes met de laatste loodjes

    edit: overigens is die app wel de moeite waard. Vaak name it en noppies in de sale en leuke andere kinder merken. Koop er samen met de app veepee (ook zo’n app) halve garderobe voor mijn zoon ieder seizoen.
    Soms beetje troep van de leuke dingen scheiden en doorhebben wanneer het echt goedkoop is. Maar dan zijn er top deals
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Vero0504 ik ben klein en al heel vroeg zat mijn baarmoeder al bij mijn ribben daardoor. Echter heb ik alsnog volgens vele een bescheiden buik dus dat herken ik dan weer niet. Maar dat hij al lekker vroeg alle ruimte nam dat zeker wel en die hoge baarmoeder! :p
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Ja hier was hij zéker voor bedoeld, want ik wil de lounge niet overspoelen met dit soort dingen (en we mogen best ergens klagen, scheelt de omgeving ook weer).

    Ik liep ook tegen dat "kleding beperkt" issue aan. Met mn zoontje was de C&A al aan t afbreken naar online only. Maar pakte daar een in de winkel nog een zwangerschapsbroek...slim fit...ALLE broeken waren slim fit...:|:eek:

    Welke joker bedenkt zich dat een zwangere, die vocht best wel vasthoud en niet alleen binnen de baarmoeder in week 34 ish zit te wachten op een strakke broek?!? Als je m al over je enkels krijgt.

    Ik hou t maar bij wat ik had aan broeken, mama licious zwangerschapsleggings en jurkjes it is...
     
    Zuul, Lisa280887 en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Ik heb echt een 6mnd pens als ik m met de foto's van mn dochter vergelijk. Krijg ook de kriebels van zwangerschaps spijkerbroek elke keer die band toch maar weer naar beneden want drukt op mn middenrif, dan weer omhoog want zit te snijden onder, en dan weer omlaag want ik krijg t er benauwd van en last van mn maag. man man man wat is dit voor gezwets. :confused:
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik draag nu gewoon heel veel jurkjes, al dan niet met leggings. Jurkjes die ik koop zijn allemaal van die extreem stretch jurkjes. Of via wat outlet apps koop ik van alles en heb bijvoorbeeld bij Bestsecret al best veel leuke dingen gescoord.

    Hier ook al een enorme buik voor mijn termijn.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ja heel herkenbaar! Bij mijn oudste liep baarmoeder 4 weken voor op de normale groei, en bij de tweede en deze zwangerschap ook al rond 16 weken ter hoogte van de navel. Ik krijg dus ook ALTIJD dezelfde opmerkingen te horen.
    - weet je zeker dat het er 1 is?
    - Ja ik weet het zeker meerdere echo's gehad
    - Nou ik ken een verhaal van iemand die ook meerdere echo's had gehad altijd maar 1 en toch bevallen van 2
    - jij bent zeker al bijna uitgerekend?
    - als ze horen hoever ik ben: woow wat ben je dan al dik! (dik? serieus? helemaaal niet kwetsend hoor)
    enz enz enz

    Bij mij is elke keer sprake van veeel vruchtwater en een grote placenta, kindjes zijn ook altijd wat groter dan gemiddeld en ik ben maar klein (1.63m). Dus tja ze moeten toch ergens heen zeg maar:roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    hier kan ik me ook VRESELIJK aan ergeren. De echt leuke dingen zijn f*cking duur! Dat gaan we dus niet doen. En de korte mouw t-shirts gaan nog wel, maar probeer maar eens leuke lange mouw shirts voor een leuke prijs te vinden. Alsof er geen zwangeren in de winter zijn ofzo. Of dat die zich niet leuk hoeven te kleden omdat die toch niet buiten komen:roflmao::|
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  18. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    wij zijn niet getrouwd en inmiddels derde kindje samen. Bij de eerste snap ik dat je samen naar het gemeentehuis moet komen ter identificatie voor de erkenning. Maar bij een volgend kindje moeten manlief dus elk kind apart naar het gemeentehuis voor 5 min om zijn handtekening te zetten. Echt zooo'n onzin. Alles is hetzelfde gebleven. Zelfde mensen, zelfde huis.

    En dan heb je alleen nog maar de erkenning van de ongeboren vrucht. Na de geboorte heeft hij verder nergens recht op als er wat met mij gebeurd dus moet je na de geboorte nog apart regelen dat hij er ook gezag over heeft. Ik vind dat zooo'n flauwekul! Waarom zou een vader alleen de plichten over een kind willen en niet ook de rechten (dan ga ik even uit van een 'normale' situatie tussen de ouders) Alsof je na de geboorte geen andere dingen te doen hebt dan het regelen van het gezag
     
    Asjemenou en Lisa280887 vinden dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Dat je een jurkje uit je kast gaat passen (super stretchy bracht me op een idee) en dat je tot de conclusie komt dat een ader bij je knie, wat al een bobbel was door eerdere chronische ontstekingen in die knie. Nu gewoon maatje knikker is van de categorie forse galbult ofzo...Als ik lig valt t wel mee maar staan... :eek:

    Kan ook echt niet missen, nog niet vanaf 10 meter afstand. Heb redelijk schijt aan de rest van de wereld (36 en nog steeds acne) maar dit vind ook ik geen porum...

    Goeeed...langere jurkjes zoeken dus en de kortere zonder legging wordt m niet...

    maxi dresses...Bij 1.63...dwarf coming through!!! (lijk ik helemaal zo klein :roflmao:)

    en bij de vk maar even navragen of dit wel zo gezond is...zelfs ik vind t er freaky uitzien. :confused:
     
  20. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ja die maxi jurken slepen bij ook altijd meer over de grond dat dat ik ze aan heb:roflmao::roflmao::roflmao:
     

Deel Deze Pagina