Zwanger zijn - zaken waar je tegenaan loopt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vero0504, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Gewoon dat trouwliedje neurien...kijk de mijne komt met een sleep. Ware t niet dat t vooral erg charming is dat je er overheen struikelt als je een verkeerde stap doet.

    Ik voorzie naaimachine werk aankomen hier. Net een tubygrip er omgegooid (had ik voor die ontstekingen) maar toen zag ik mn voet wel aardig opzetten, maar weer afgegooid lijkt me ook niet gezond.
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Whahaha ja daarom ben ik ook gestopt met zulke lange dingen dragen. ow oeps! dat is idd niet de bedoeling. Zou het een spatader kunnen zijn? Daar zijn we door de progesteron gevoelig voor, ik heb er 1tje op mijn kuit net onder de knie. Die wordt altijd erger tijdens zwangerschappen
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Die ader heeft flinke klappen gehad tijdens die ontstekingen dus viel al onder de uitpuilende aders (zwakke wanden zeg maar) maar het is nu wel heel erg. Maar ff de vk een berichtje gestuurd wat ik hier evt mee moet.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    mopper mopper mopper...voor de tweede keer deze zwangerschap een ontsteking bij een al drama kies die sinds mn eerste zwangerschap in een wrak is veranderd.

    Morgen maar ff de tandarts bellen. Kan die er gewoon uitgehaald worden tijdens zwangerschap?

    Dit is niet t eerste geintje met die kies en het blijft DE bron van problemen.

    Ben m dan liever gewoon kwijt dan rijk, voordat de rest er ook aan gaat of ukkepuk in de problemen komt.

    (inmiddels ook al 2 trajecten gehad voor tandvlees issues...die rara...elke keer daaromheen beginnen stokeren, spoelen en poetsen ten spijt).
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Nou dat was na een tandartsbezoek dus een spoedextractie en een half uur later bij de kaakchirurg in t ziekenhuis op de stoel.

    Maar goed, extractie tijdens zwangerschap kan dus gewoon. Tandarts kon het zelf, maar vertrouwde t meer in t ziekenhuis vanwege guppy.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    blegh altijd vervelend.
    Ik moet morgen een behandeling bij de mondhygieniste, de duur? 80!!! Minuten.
    Heerlijk net na de lunch dus dan heb ik last van eten wat constant omhoog komt.
    Hopelijk werkt der mondkapje ook tegen de slechte luchtjes :roflmao:
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    meen je. Wat was er aan de hand dat die er uit moest? Kies achterin hopelijk?
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oooh wat fijn dat het zo snel geregeld is!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Whooooo 80 minuten bij de mondhygieniste? Hier duurt dat altijd maar een halfuurtje ofzo. Maar hier ga je sowieso eerst naar de mondhygiëniste en pas als er iets is, ga je naar de tandarts.

    Succes iig!!
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Jaaaa die trajecten ken ik. Heb er zo twee gehad alleen hielp dat hier helaas niet zo veel.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja ik krijg een paradontitis (?) behandeling.
    2 sessies van 80 en 60 minuten.
    Kost ook echt belachelijk veel geld :o:
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Euh het was de M46 dus als je de verstandskies meetelt de derde van achter.

    Ik had, dacht ik, een oepsie gemaakt met een chippie, die ik gevoelsmatig mn tandvlees in stak. Dus dat begon twee dagen geleden te ontsteken met rotzooi erbij. Irritatie ken t fenomeen van een iets te knapperig stokbroodje ook, ala maar rotzooi leek me niet zo handig. Dus ik was in de veronderstelling ff checken, AB kuurtje en als dat niet of onvoldoende hielp eens kijken wat de toekomst van die kies zou worden want na 2 volle trajecten van paradontitis behandeling had die nog altijd een hele slechte staat en de rest wordt er ook niet beter van.

    Moah...Bleek ietsjes anders te wezen. Wortelpunt ontsteking met al fikse doorzetting in t kaakbot. Die had ik ff niet verwacht.

    Vond dr wel zo slim om niet van te voren vertellen HOE ver die ontsteking zat want ik schijt niet alleen 7 kleuren voor de tandarts (zij is niet mijn reguliere tandarts) maar een kaakchirurg heb ik helemaal gruwelijke ervaringen mee. Als ik had geweten dat die ontsteking er ONDER zat had ik naar die kaakchirurg moeten rijden wetende dat dat niet fatsoenlijk te verdoven is en dat weer een heel drama zou worden. Mja...daar kwam ik in die stoel dus pas achter...misschien maar goed ook. 21 verdovingen verder, zonder succes waar ik al bang voor was. Maar mn lip was wel verdoofd...
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jemig. Ellende

    ik heb die kies aan de bovenkant vorig jaar moeten laten trekken. Die ernaast was al getrokken. Ik had daar al een brug.
    Nu bijna aan het einde van het proces om 2 implantaten daar te krijgen. De implantaten zitten er gelukkig al in, alleen nog een definitief implantaat erin (maar dat is volgens mij lichte ingreep) en kronen erop. Straks bijna jaar mee bezig geweest.

    wat ga jij doen? Zie je het erg vind je?

    Bij mij was verdoven bij plaatsen implantaten nog lastig ook. Ik gebruikte toen bloedverdunners en dan krijg je een andere verdoving die sneller uitgewerkt is. Denk dat, dat dezelfde was die jij hebt gekregen. Werkte bij mij nog redelijk gelukkig
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Jup 1000,- tel je zo maar neer. Ben gelukkig goed verzekerd maar dan nog kwam er flinke klap op eigen kosten.

    Mn man was vorig jaar begonnen, toen kwam corona en werd deel 2 van die behandeling (volledige uitgebreide reiniging) afgezegd vanaf hun kant en pas maaaaanden later was er weer een plekkie. Toen had deel 1 ook weer gemoeten want dat moet vrij dicht op elkaar, die ruimte was er dan weer niet dus heel behandelplan in de soep. Nu heeft hij poging 2 ontvangen.

    Ik ga de andere hoek in en orienteren op kunstgebit. Niet dé oplossing voor alle problemen, je krijgt ook weer nieuwe erbij terug, maar wel voor een aantal op mn lijst die al heel lang spelen. Ellende heeft lang genoeg geduurd, gebit krijg ik niet beschermd, dan maar inzetten op de rest van mn lijf beschermen.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Het valt wel redelijk op, maar ik lach nooit vanwege de kleur van mn tanden dus ik kom er nog wel mee weg.

    Zei al tegen mn man, als ik de andere kant dezelfde heb kan ik mee doen met equitarians, bit past dan prima. :|


    Ik wil geen implantaat, ik ben echt super ontstekingsgevoelig hoeft maar iets te zijn als een spier die licht scheurt en ik heb een dikke vette ontsteking te pakken. Dit stuk is al aangetast en dan een implantaat er in zetten is bij mij vragen om ellende en DIE ellende probeer ik juist te voorkomen. Ik heb er ook echt geen vertrouwen in al gaat t bij 100.000' gewoon goed.

    Dus ik laat t gaan totdat ik iemand heb gevonden die wil trekken en een prothese systeem heb gevonden waar ik denk gelukkiger mee te zijn.

    Zou vandaag een orientatiegesprek hebben met een protheticus welke opties er zijn technisch gezien en wat mogelijk de beste oplossing is en waar dan rekening mee te houden (interval etc) maar na dat geintje van gisteren had ik er weinig vertrouwen in dat ik daar fatsoenlijk heen kon komen, dus gevraagd of we dat naar volgende week konden zetten.

    Heb een flexibele gevonden en dat lijkt me op zich wel wat. Eigen tanden zijn t best, mja voor mij zijn we dat station al meermaals voorbij. Het heeft zeker nadelen, maar die ben ik bereid te nemen. (en dat draadje alles getrokken en kan alleen maar huilen heb ik gelezen).
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, dat heb ik ook gelezen

    ik heb altijd gedoe met tanden. Laatste jaren ging het best goed, totdat ik dus 2 gespleten kiezen had

    ik heb nu voor tijdelijk een plaatje. Maar dat is toch wel echt irritant. Zo vaak ook niet in omdat ik mega misselijk ben. Maar probeer daar maar beetje schijt aan te hebben. Voor week heb ik hem altijd in, maar thuis en soms op straat dus laatste tijd niet.
    Nog zo’n 2 maandjes
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ellende hè!
    Ik hoop dat het bij mij wel werkt want ik word hier echt niet vrolijk van.
    Ff bijna 800 euro en ik ben dus niet verzekerd :cry:
    Na dit kunnen ze weinig meer doen dus dan word het een kunstgebit en dat wil ik echt nog niet :|
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Je kan nog speekseltest en evt ab gerichte kuur overwegen.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Tip: draag je een bekkenband...sprint je oudere kind ineens een kant op en moet je er achteraan. Haal die band als de sodemieter af of oefen eens op veilig terrein met zo'n noodsprintje.

    Scheelde niet veel of ik was t asfalt van dichtbij aan t bekijken.
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zal er eens naar google’n.
    Voor nu zit de eerste behandeling er op en ik heb flinke na pijn :cry:
     

Deel Deze Pagina