Zwanger zijn - zaken waar je tegenaan loopt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vero0504, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh bahh… Veel sterkte!!
     
    Neilia vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ja en dan toch mogen gaan poetsen...Eerst even met koel water spoelen, dat t wat minder gevoelig is. Eventueel ff spoelen met sterke kamillethee, kalmeert de boel ook en is mild anti septisch ook nog eens, 5-10 minuten later voel je t aardig opklaren. Zolang je er geen suiker oid in doet werkt t prima. Heb m hier van Jacob Hooy specifiek als spoeloptie.

    Die Rapid Relief tandpasta (geloof van sensodine) is wel erg prettig zeker in de beginperiode.

    Ik heb hier chloorhexidine 0.2% spoelmiddel als poetsen écht ff nog niet lukt allicht nog wat? Uiteindelijk moet je doorzetten maar de eerste 2-3 dagen is t niet je hobby...
     
  3. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Wij verwachten onze derde en zijn ook niet getrouwd. Ik wilde nooit trouwen, maar nu met die derde op komst denk ik weleens: misschien is even snel trouwen toch wel handig.

    Het is idd een hele rompslomp als je niet getrouwd bent.
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    wij wilden wel graag trouwen, eigenlijk voor we kinderen kregen. Maar door een auto ongeluk en de nodige vertragingen daardoor heeft het langer geduurd voordat we verder konden met ons leven en we wilden zo graag een kindje dat we dachten dan eerst een kindje en dan trouwen.

    Toen kreeg ik een postnatale depressie en was het niet het moment om te trouwen. Toen het beter ging wilden we natuurlijk weer verder met een tweede kindje. En toen kreeg ik weeer een PND die nog langer duurde. En toen het weer beter ging was het een beetje als we een derde willen dan moeten we het nu doen qua leeftijd van ons en van onze kids (34/35 en 7 en 4 jaar) dus trouwen is het volgende op het lijstje als we deze baby een beetje overleefd hebben hahaha.

    Ach het heeft ook wel wat als kers op de taart trouwen en je kindjes een rol te geven bij de bruiloft
     
    Vero0504 en bulakgirl vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dat je je de schompes leest over wasbare luiers en bij jezelf denkt...hoeveel opties zijn er wel niet???

    Maar goed, ik zie t wel zitten omdat je hier o.a. betaald straks voor je restafvalcontainer buiten zetten. Ik die tig pakken luiers ook niet zo denderend vond.

    Dochter vond t wel relaxed die wegwerpluier (tegen haar tsunami was ook weinig tegen op gewassen, die bleef lange tijd droog en dan kwam er een dermate stortvloed dat er maar 1 overbleef die dat, meestal, tegenhield). Had ook nagenoeg geen luieruitslag dus dat probleem speelt vermoedelijk ook weer niet. Ecologisch is t altijd wel beter, maar mn man is gevoeliger voor economisch.

    Maar ik weet dat mn man staat te vloeken bij de commode en naar de KDV wordt t dan toch wegwerp meegeven en op "papadag" kan ik m ook wel voorspellen, all in one zou dan evt max haalbaar zijn. Onderweg (doen we niet vaak ook buitenom corona) wordt t sowieso wegwerp.

    Economisch gezien...is t dan wel zinvol? Nachten (als dat lukt) en pak m beet 2-3 dagen in de week. (wo,vr,za,zo minus buitenshuis). Tweedelig systeem, little lamb overbroekje als start (spekkie+zwaargebouwde bovenbenen) en dan nog iets daar onder.

    Wasbare billendoekjes zie ik dan geen bezwaar tegen dus die komen er sowieso. Dat ene pak wegwerp voor buitenshuis zei vergeven. Maar dat is meer omdat dochterlief al eerder de beruchte "zwitsal muur" veroorzaakte en een vol pak als sneeuw in dr kamer lag.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Voor de stenen winkel liefhebbers, zeeman heeft ook een (beperkte) zwangerschaps collectie. Maar ik vrees dat dat gedeelte alleen online is.

    Zwarte jurkje zag er wel oke uit (12.99 nice!)
     
  7. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Oh dat is nieuw denk ik. Ga even spieken haha
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    @Lotion hoe gaat t nu? Tijdje na je behandeling.

    Hier EINDELIJK beweging in die buik, dat duurde lang. Zoontje had ik al mn vaste tijden mee terwijl we van hem afscheid namen met 15 weken. Placenta ligt hier ook niet voor, maar blij t eindelijk te voelen, dan doet ukkepuk t in elk geval nog. Bleef zo stil dat ik ging twijfelen (toch die argwaan he?)
     

Deel Deze Pagina