Zwanger! Zo blij maar zo vreselijk beroerd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roos2005, 17 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat fijn!!!
     
    roos2005 vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik wil je even een heel groot hart onder de riem steken, want ik weeet wat je voelt! En hoe naar het is!
    Ben ook in maart uitgerekend en voel mij exact zoals jij omschrijft. Heb ook een dochtertje van twee, maar die praat nog niet zo goed en vind het maar erg gek als ik smorgens moet overgeven.
    “Gelukkig” weet ik dat het bij mij elke keer rond de 20 weken helemaal over was, dat ik me weer normaal ging voelen. Eigenlijk al wel eerder, maar met 20 weken was ik echt weer helemaal ok. Dit is de 4e keer en hoe naïef ook, had ik ergens weer de hoop dat het deze keer wel mee zou vallen, nou niet dus! Ben ook vreselijk emotioneel en ik heb een groot schuldgevoel, omdat ik vind dat ik moet genieten. Ben gewoon een ander persoon in die eerste heftige weken. Ik moet spugen van de geur van mijn deo, de vaatwasser, het wasmiddel van mijn kleding, enz enz. Dit is 100% mijn laatste zwangerschap, dus ik kan het nog wel 1 keer aan. Qua tips; probeer het los te laten dat je moet genieten. Dat komt straks echt wel, als je buik dikker wordt, je de trapjes gaat voelen en de misselijk weg gaat. Verder heb ik altijd iets van een snoepje in mijn tas, als ik een kokhalsneiging voel opkomen dan kan een snoepje of pepermuntje dat bij mij tegengaan, maar weet ook niet of dat bij iedereen zo werkt. Heel veel succes nog even hou vol, misschien is het bij jou met 12 weken wel beter!


    Edit: ik lees nu pas dat je de zetpillen hebt, wat klinkt dat goed!!
    Misschien ook wat voor mij :)
     
  3. roos2005

    roos2005 Lid

    15 feb 2016
    87
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh joh, echt alle vier de keren zo beroerd? Je zou toch zeggen dat je lichaam het hormoon op een gegeven moment wel herkent.. Wat vervelend zeg! Ik had het de vorige keer ook wel in erge mate, maar niet zo heftig als nu. Die zetpillen hebben me echt weer helemaal opgeknapt, ik ben nog wel even thuis voor een beetje rust maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik maandag gewoon weer als de oude terug naar m'n werk kan. Als je het nog niet hebt geprobeerd, ik zou het er gewoon op wagen!

    Ik heb inderdaad ook altijd iets zoets bij me, en een pakje crackers. Vandaag in de supermarkt bedacht ik me ineens dat ik al even niets had gegeten en hoppa, misselijk. Het is dus ook echt wel een kwestie van loslaten. Dat genieten komt inderdaad later wel. Ik hoop dat je je ook snel beter voelt, het is echt 3x niks om je wekenlang zo te voelen. Dikke knuffel!
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ahh bedankt voor je berichtje! Ja idd 4 x zo misselijk geweest en ik dacht ook dat mijn lichaam er nu misschien wel aan gewend zou zijn. Maar gelukkig, net toen ik wilde informeren naar medicijnen, ging het ineens stukken beter. Ben nu 10 weken en het is gewoon ineens goed te doen. Zo gek. Maar heel blij mee. Gaat t met jou ook nog steeds goed?
     
  5. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ahh wat goed dat de zetpillen hun werk doen; Jammer dat je ze nu pas hebt! Had je heel wat ellende kunnen besparen. Hopelijk voel je je de rest van de zwangerschap weer lekker en verloopt alles zorgeloos.
     
  6. roos2005

    roos2005 Lid

    15 feb 2016
    87
    63
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Zonder medicijnen voelt dat dan nog ff wat lekkerder! Heerlijk dat je ze (hopelijk nog steeds) niet nodig hebt!
    Met mij gaat het ook goed! M'n dochter sliep van de week een paar nachten slecht, en hup, ik hing weer boven de wc pot. Nu weer even bijgetankt en ook geen medicijnen meer nodig om zonder misselijkheid de dag door te komen. Superblij mee!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Fijn dat het met jou ook goed gaat inmiddels zonder medicijnen. En och wat herkenbaar, als ik te laat naar bed ga, of als mijn dochter ‘s nachts niet goed slaapt, wat afgelopen nacht het geval was. Dan moet ik in de ochtend meteen weer overgeven, vanmorgen zelfs 2x. Maar gelukkig gaat het daarna weer goed. Dus ik ben verder wel blij dat het niet meer de hele dag is :)
     

Deel Deze Pagina