Yay ik mag weer zwanger zijn! Ik ben zo ontzettend blij en dankbaar, maar ook heel erg bang. Mijn vorige zwangerschap hebben mijn man en ik moeten besluiten met ontzettend veel pijn in ons hart, om ons zoontje met 22+4 weken zwangerschap te laten gaan. Hij had 3 zeer ernstige hartafwijkingen waardoor zijn kwaliteit van leven niet veel zou zijn geweest. Het was en is nog steeds, een verschrikkelijke tijd geweest en we missen hem vreselijk. Wel hebben we samen besloten er snel weer voor te gaan, de wens is er alleen maar door versterkt. En nu, 4 maand later, groeit er weer een babytje in mijn buik! Ik probeer iedere dag te genieten en heb elke dag mijn 'het gaat goed en ik ben vrolijk' masker op, maar er zijn meer momenten waarop de angst me om het hart slaat dan dat ik een vreugde dansje doe. Gelukkig deze zwangerschap meer controles en extra echo's, dus hopelijk neemt dat straks iets van de angst weg. Ook is dat wat ons zoontje had niet erfelijk, gelukkig. Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, even van me afschrijven is wel fijn. Zijn er ook andere mama's die dit hebben mee gemaakt en misschien tips hebben?
Allereerst, gefeliciteerd! Ik heb in maart de zwangerschap van mijn zoontje afgebroken met 16 weken vanwege trisomie 18. Na veel verdriet en een zware tijd ben ik inmiddels 9 en een halve week zwanger! Super blij natuurlijk maar ik kan ook nog niet echt genieten tot ik eerst uitgebreid onderzoek heb gehad. Gelukkig wordt ik ook extra in de gaten gehouden en heb binnenkort een afspraak voor alle onderzoeken om te checken of dit kindje niet hetzelfde heeft. Ik heb eigenlijk geen tips voor je, maar begrijp wel waar je doorheen moet. Ik denk dat die angst pas een beetje weg gaat na onderzoeken en de 20 weken echo bij mij. Probeer er wel van te genieten, dat probeer ik ook, en probeer vertrouwen te hebben dat het deze keer wel goed gaat!
@Linnidee dankjewel, jij ook gefeliciteerd! Wat naar van je zoontje en jammer dat jij dit ook mee hebt moeten maken. Wel fijn dat je nu ook extra onderzoeken krijgt, hopelijk stelt je dat wat meer gerust. Nee echt genieten gaat inderdaad nog wel even duren, al probeer ik het wel. Dankjewel voor je berichtje en heel veel succes deze zwangerschap! Het gaat vast helemaal goed komen!