hoi lady's Ik zit met een dilemma namelijk het volgende: Wij hebben 2 rottweilers waarvan er eentje soms een beetje rascistisch kan zijn (wij vinden dit heel erg maar weten niet waar dit vandaan komt)Ze kan (dus niet altijd) agressief worden tegenover sommige gekleurde mensen, mensen met een lichte tint heeft ze geen problemen mee maar mensen met een donkere tint kan ze niet goed tegen. Nu is het zo dat als we vrienden over de vloer hebben (die een donkere huidskleur hebben) we haar apart in een kamer doen of heel goed in de gaten houden Nu heb ik wel van meerdere mensen gehoord dat hun honden dit doen, maar ik voel me wel verplicht dit te gaan melden bij de kraamzorginstelling. Kom ik dan rascistisch over (ondanks dat ik zelf van buitenlandse afkomst ben) Ik zit hier best wel mee, mij maakt het niets uit wie er dan komt maar ik moet toch ook een beetje aan hun veiligheid denken voor het geval dat er een donkere dame of heer komt... Hoe denken jullie dat ik dit het best kan oplossen?
Gewoon zeggen t is altijd beter dan dat die vrouw van de kraamzorg gebeten word toch Wel grappig mijn hond heeft dat totaal niet, maar misschien omdat ikzelf ook gekleurd ben.
ik vindt het dus ook echt erg, ben altijd beetje bang dat mensen dan denken dat wij d'r zo hebben opgevoed ofzo.. En het onverklaarbare is gewoon dat ze bij de een heel lief kan zijn en bij de ander is ze verschrikkelijk waaks voor sommige klinkt het misschien stom maar ik zit er best wel mee
Onze hond heeft dat ook buiten op straat soms tegen donkere mensen, dan gaat hij grommen (doet verder absoluut niets) want als diegene dan dichterbij komt gaat hij met zijn staart tussen zijn benen ervandoor....Maar zou het ook ff melden. Onze hond vind het blijkbaar gewoon eng, maar vind het alleen maar eerlijk als je het meld en niet rasistisch hoor... Dieren kunnen soms raar doen
Nee hoor gewoon melden en zeg er maar bij dat je het heel vervelend vind dat je absoluut hem niet zo opgevoed hebt en dat je hem bij je gekleurde vrienden apart zet, maar dat dat niet de hele kraamperiode gaat lukken, zoiets.. Als je het gewoon uitlegd zoals je het nu hier uitlegd, dan kom je absoluut niet rascistisch over volgens mij..
precies mist...... zo wou ik het ook net zeggen. Vertel hun het precies zoals je hier hebt neergezet en dat je het heel vervelend vind....
Gewoon zeggen inderdaad. Overigens komt het vaak niet door de huidskleur! Heel veel donker getinte mensen hebben een angst voor honden (Zeker rotweilers) en honden voelen dat en reageren daarop! Het is inderdaad vervelend, ik zeg ook altijd tegen de hond dat zij zich moet gedragen maar het schijnt een soort gevoel te zijn die die beesten nou eenmaal hebben. (Zij blaft overigens alleen gelukkig verder geen agressieve kwaaltjes!)