Zwanger zonder ''kindje''

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door beertje22, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo,

    Het onderwerp zeg het al. Zwanger zonder ''kindje'' 6 September positieve test in m'n handen gehad. 22 November echo, daar bleek dat er nooit een kindje in heb gezeten.
    Ben dus 11 weken voor de gek gehouden door m'n lichaam.
    2-12-2013 gecuretteerd. en 4-1-2014 voor het eerst weer ongesteld.
    Nu vraag ik me eigen af: Ik lees heel veel van meiden/vrouwen die een miskraam hebben gehad, dus dat er een ''kindje'' in heb gezeten. Maar dat heeft er bij mij dus niet in gezeten..... Hebben 1 van jullie dan ook mee gemaakt? Ik heb al gelezen en gehoord dat er maar 1 op de 2000 vrouwen dat hebben......
    Dan vraag ik me eigen af: zal het de volgende keer dan wel goed gaan? Hoelang duurt dat nog? Wil zo graag zwanger worden.
     
  2. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Mag ik vragen wat er dan wel zat? Een mola?
    Heftig hoor, ik hoop dat je snel weer zwanger bent.
     
  3. amber23

    amber23 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn miskraam was ik zwanger van een kindje van 9 weken. Maar mijn schoonzusje een miskraam kreeg bleek er ook geen kindje te zijn. Ze was na een maand weer zwanger en kreeg toen een gezonde zoon.
     
  4. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    SMNEE: Er zat niks. Alleen een leeg zakje. Dat hebben ze er dus uitgehaald. Maar heb wel 11 weken gedacht zwanger te zijn.
    Was heel erg snel en veel moe, maar dacht dat dat normaal was.... Heb wel al die tijd al gezegd: straks zit er niks in. Maar goed iedereen klaarde me voor ''gek''
     
  5. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Bij mij was er ook twijfel of er wel wat had gezeten. Eerste echo op 10 weken zagen ze ook niets. Met een iets uitgebreidere echo 3 dagen later zat er wel iets, maar minuscuul. Ellendig he, je voelt je zo besodemieterd :(
    Helaas nu aan de ivf, maar dat zal ik je allemaal besparen :p
     
  6. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Amber23: ook een mola zwangerschap? Dat noemen ze toch zo Mola-zwangerschap?
    Ze hebben het dan wel niet in het ziekenhuis gezegd, maar wel op internet gelezen. Van de week controle echo in het ziekenhuis
     
  7. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Een mola zien ze wel hoor. Dan is het vaak geen kindje geworden maar helemaal uitgegroeid tot een grote bal met cellen. Zou me geen zorgen maken hierover.

    Je had net als ik denk een windei, dat is wel heel oneerbiedig om het zo te noemen, maar dat is hoe het heet.
     
  8. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    JJ1980 Ik was wel blij eerlijk gezegd dat ze in het ziekenhuis bij de gyneacoloog een controle echo deden... Je weet maar nooit. Maar ook daar zagen we niks. De gyn zei zelfs dat ze zo kon zien dat het geen goeie zwangerschap was, omdat normaal als je zwanger bent het zakje rond moet zijn en dat was bij mij al niet. Ja idd, je voelt je echt besodemieterd...:(:( Maar heb het toch al die tijd al een beetje aangevoeld. Kreeg ook geen koopdrang van kleertjes kopen of iets anders. Maar jullie zijn al een tijdje langer bezig? Wij zijn vanaf Januari 2013 bezig...
     
  9. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Mijn miskraam was op 4 mei 2012. Dus al zo goed als 2 jaar ;)
    Gister een terugplaatsing gehad van een cryo uit onze eerste ivf behandeling. Hopelijk over 2 weken een positieve test :)
     
  10. amber23

    amber23 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee bij mijn schoonzusje was het een leeg vruchtzakje
     
  11. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    JJ1980: Dat wist ik niet.... Kom steeds meer te weten erover. Lang leve Google! Maar wij zagen gewoon in het midden zwart....'Niks anders. Dus een ''mola'' kan het dan ook niet zijn geweest. Zal het van de week na vragen in het ziekenhuis.
     
  12. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    JJ1980: Oke, maar je mankeert dan wel iets waardoor je moeilijker zwanger kan worden? Of laten ze je tegenwoordig best snel naar het ziekenhuis sturen? Hopen&duimen op ene positieve test!

    Amber23: Oke, bij mij ook ja. Hopelijk mag het snel weer raak zijn...
     
  13. amber23

    amber23 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het voor jullie weer snel raak mag zijn
     
  14. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Amber23: Er word gezegd dat je na een miskraam/curettage weer extra vruchtbaar bent... En had van de week al 2x gedroomd dat ik mama werd.
     
  15. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Nou voooruit, komt ie ;)

    Ik had dus een miskraam en bij mij komt dat niet vanzelf af. Met pillen om het op te wekken krijg ik megabloedingen (dat was bij miskraam 1, daarna trouwens 2 kids gekregen)maar geen verlies van het vruchtje. Dus ik kreeg direct een curettage.
    Deze werd iets te grondig uitgevoerd op bepaalde plekken, maar er was een stukje restweefsel blijven zitten. Dit hebben ze op de eerste echo niet gezien.

    Ik bleef me zwanger voelen en deed ook een test na 6 weken, die was nog licht positief :(
    Diverse keren naar het ziekenhuis voor hcg meting. Daalde heel langzaam en bleef hangen op 8.8
    Ik had wel het gevoel een eisprong te krijgen en het idee dat ik ongesteld moest worden. Dat kon niet vond mijn gyn. Ze stelde chemo voor om het reststukje weg te krijgen. Toen was de maat vol voor mij

    Ik heb een second opinion aangevraagd in een ander zh, daar bleek dat ik verklevingen had in mijn baarmoeder.
    Drie operaties zijn nodig geweest om die weg te krijgen
    Helaas zijn mijn eileiders nog steeds verkleefd :(
     
  16. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wat is een chemo dan als ik vragen mag? Een chemo ken ik alleen als je die erge ziekte heb en je laat je eigen helpen eraan.
    Je bedoel dat ze de rest weefsels ook niet hebben zien zitten bij de 1e nacontrole echo bij de gyn?
    Ook toch raar? Ik teste gelukkig na 2 weekjes ongeveer negatief. Daar was ik wel blij mee hoor.
    Niet lullig bedoeld, maar je bent wel 2 kindjes rijk!
    Toen ik nog aan de pil was dacht ik altijd: Als ik stop met de pil, dan ben ik zo zwanger.... Nou daar ben ik snel terug gekomen!
    Terwijl mijn moeder altijd gelijk zwanger werd. Na het stoppen van de pil. Zei heeft er 6. Eigenlijk 8, maar die 2ling is uitgelopen op een buiten baar moederlijke zwangerschap.
     
  17. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ja, die chemo. Die dood cellen die niet lichaamseigen zijn en dat is een embryo dus ook.
    En nee die restweefsel hebben ze niet gezien bij de eerste controle en daarna wilden ze niet meer kijken :(
    Helaas is deze ellende dus grotendeels schuld van de gyn.
    Verklevingen in je baarmoeder en eileiders zijn erg pijnlijk tijdens eisprong en menstruaties. Na een operatie kan het ook terug komen. Waarschijnlijk zit ik hier dus de rest van mijn leven aan vast.
    Maar eerst maar eens deze poging afwachten ;)
     

Deel Deze Pagina