Oploskoffie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jantien, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Hoi allemaal.

    Ik lees overal dat cafeinehoudende dranken niet zo bevordelijk voor je zijn als je zwanger wilt worden.

    Nu kom ik mijn dag door met oploskoffie (verschillende smaakjes) van nescafe. :oops:

    Ik heb geprobeerd om op kruidenthee de werkdagen door te komen, maar dan ben ik rond een uur of 11 zo soft dat ik er moe van wordt. :(

    Eerst dacht ik dat het een kwestie van afkikken was, maar na een maand.... moet dat toch over zijn.

    De middag kom ik wel door met thee.

    Is het echt zo slecht om 's ochtends 4 bakkies koffie te drinken (van 07:30 tot 12:30) ? :rolleyes:
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb altijd gemiddeld 4 a 5 koppen koffie gedronken ook toen ik zwanger wilde worden van mijn eerste en tijdens die zwangerschap, nu hoor ik wel van een paar vriendinnen die nu zwanger zijn of net bevallen dat de verloskundigen nu zeggen dat koffie niet mag tijdens de zwangerschap (of heel heel minimaal) dat was 2,5 jaar geleden nog niet, ik denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt en minderen met koffie is natuurlijk nooit verkeerd.
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Op een hele dag is het verstandig niet meer dan 4 kopjes koffie te drinken. Ik weet dus niet of je verder ook nog koffie drinkt?
     
  4. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik drink in de ochtend ook zo'n 3 a 4 keer koffie (als ik op mijn werk ben, thuis eigenlijk nooit). 's middags ga ik dan aan de thee. Maar volgens mij is thee net zo slecht, daar zit theïne (weet niet zo goed hoe je het schrijft) in en das ook niet goed.
     
  5. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik drink alleen in de ochtend die oploskoffie (want die automatenkoffie die is om diarree van te krijgen zo sterk) en thuis en in de middag drink ik thee.
     
  6. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    zorg je ook dat je voldoende water drinkt? zo'n 2 liter per dag naast de koffie en thee?
     
  7. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat is idd een goede tip.

    Ik heb tijdens een afvalpoging vorig jaar mezelf aangeleerd om voor iedere kop koffie of thee 2 van dezelfde koppen water te drinken. Dat verdund de boel ook weer.
    En dat probeer ik nu ook veel te doen.
    Het schiet er wel eens bij in, want ik heb een nogal drukke baan (slecht excuus!!!).
    Ik werk in de zorg met een eigen spreekuur en vind het belangrijker dat ik niet uitloop dan dat ik goed drink.
     
  8. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb altijd een flesje water bij en die staat ook altijd binnen handbereik, misschien een tip!
     
  9. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Yep goede tip, daar ga ik meteen in mijn pauze voor zorgen!!!

    Thanks :p
     
  10. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb altijd een kan water staan, hoef je niet zo vaak te vullen, dus kun je gewoon blijven werken!
     

Deel Deze Pagina