ovulatie tempen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door paniekertje, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Dag dames,

Wat is de beste tijd om te gaan tempen voor je ovulatie?
    's Ochtends of 's avonds. Ik werk 4 dagen in de week, dus ben er 4 dagen per week vroeg uit, maar om nou voor die andere 3 dagen de wekker te zetten om op dezelfde tijd te tempen (lees half 7) vind ik ook weer wat. Kan je ook 's avonds op een vaste tijd tempen, bijvoorbeeld 22.00 uur ofzo?
    Alvast bedankt voor jullie advies!

2. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    zorg dan dat deze tenminste twee cijfers achter de komma heeft. In principe neem je je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op, direct na het opstaan. Dit betekent overigens dat je in het weekend misschien de wekker zult moeten zetten, om je vaste tijdstip aan te houden. Dit is zo belangrijk, omdat er onnauwkeurigheden in je temperatuurkalender kunnen voorkomen wanneer je je temperatuur op verschillende tijden opneemt. Ook bijvoorbeeld eten en drinken vóór het opnemen van de temperatuur kunnen tot onnauwkeurigheid leiden. Leg de thermometer het liefste voor je gaat slapen binnen handbereik, bijvoorbeeld op je nachtkastje. Zo kun je nog voor je opstaat temperaturen en is de kans dat je het vergeet minimaal. Vóór je gaat meten, moet je tenminste een uur geslapen, of in ieder geval ontspannen gelegen hebben.

Dit heb ik van het internet! Succes!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Het is zo belangrijk dat het iedere dag op hetzelfde moment gebeurt, anders kan je het net zo goed niet doen ;)

Als ik namelijk ga plassen voordat ik temp dan heb ik al een verschil van 0,2. Dus gewoon de wekker zetten, tempen en weer verder slapen ;)

S'ochtends (na het slapen) is je temp altijd lager dan normaal op de dag dus door s'avonds te tempen zal je, je eisprong niet gemakkelijk kunnen vinden omdat je dan heel de dag al actief bent geweest, de ene dag misschien zelfs meer dan de andere waardoor je temp ook al kan verschillen.

4. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Thanx ladies!
    Ik snap het helemaal.
    Jammer van de wekker zetten, maar het is voor het goeie doel zullen we maar denken. Heb echt geen idee wanneer mijn ovulatie is, was voordat ik aan de pil ging bijna 7 jaar geleden al onregelmatig en ben midden september gestopt met de pil en was pas eind november voor het eerst ongesteld. Hoop dat ik er wel wat meer regelmaat in ga krijgen, maar tijd zal het leren. Heb ook alvast ovulatie testen gekocht, hoop dat die mij ook gaan helpen! Kan echt niet wachten, maar helaas nog even geduld omdat mijn vent er nog niet klaar voor is :(

5. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik zet de wekker niet, want ga ook niet steeds de zelfde tijd naar bed (bij mij scheelt het wel eens 1 of 2 uurtjes) rn eerlijk gezegd merk ik er niets van aan mijn temp (ik temp al 3 jaar zo) ook als ik voor een van de kinderen s'nachts er uit moet, merk ik geen verschil aan mijn temp ;)
    Oh ja, de tijd vul ik niet eens meer in op mijn kaartje..

Deel Deze Pagina