Gewicht van baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door linda25, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda25

linda25 Nieuw lid

3 jul 2006
    3
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben 34 weken zwanger en de baby weegt 1700 gram. Dit is de reden dat ik sinds gister onder behandeling ben van de gyn. Tegen mij werd gezegd dat ik een klein kindje ga krijgen en dat ze de groei in de gaten zullen houden. Dus moet over 8 dagen weer terug komen. Hoe groot moet een baby gemiddeld zijn dan met 34 weken? En wat kan de reden zijn dat de baby te klein is? Ze groeit wel want 2 wk geleden was ze 1400 gram maar blijkbaar niet goed genoeg.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Liefs Linda

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Linda,

Je baby loopt inderdaad achter in groei. Bij 32 weken wegen baby's gemiddels 1800-2000 gram. En daar zit jouw kindje nu bijna op. Het is wel goed dat je kindje ten opzichte van een paar weken geleden 300 gram gegroeid is. Als een kindje niet goed genoeg groeit, komt dit meestal doordat de doorbloeding van de placenta verminderd is. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een hoge bloeddruk, roken (vernauwd de bloedvaten, waardoor de toevoer naar de placenta niet optimaal is) of doordat de placenta niet op de juiste manier is aangelegd. Ook stress en te weinig voeding zelf opnemen kan de groei van je kindje vertragen. Zorg in ieder geval heel goed voor jezelf, dan zorg je ook goed voor je kindje. Rust wil vaak al veel doen.

Lonneke

Deel Deze Pagina