Last van mijn buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jenny, 18 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik heb een vraagje. Ik ben ongeveer vier en een halve week zwanger en heb best wel veel last van mijn buik. Niet de hele tijd door, maar voel met momenten steken, pijntjes. Het is moeilijk te beschrijven, maar hoort dat erbij. Ik heb namelijk al een miskraam gehad en ben bang dta het weer fout is. Half december krijg ik pas een echo.
    Jenny
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon naar de huisarts gaan. succes
     
  3. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Maar die kan toch niets doen? Ik weet niet of dit bij een zwangerschap hoort of dat het een harde buik is zoals je wel eens hoort. Ik weet niet precies wat daarmee bedoeld wordt.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Jenny,

    ik lees veel hier dat de meiden die net zwanger zijn,ook buikpijn hebben. Je baarmoeder is zich aan het klaarmaken he?

    Niet te veel bij stilstaan!
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja dat denk ik ook wel. op zich ben ik wel blij dat ik vanalles voel, maar toch blijft er een gevoel van onzekerheid hangen. Porbeer er niet aan te denken, maar zit ook nog steeds met verdriet van de vorige keer. raar he van die dubbele gevoelens, want ben ook weer helemaal gelukkig (hormonen!!!!!)
    Liefs Jenny
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Snap ik, maar het is beter om je te focussen op dit hummeltje.
     
  7. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Heel herkenbaar. BIj mijn eerste heb ik de eerste drie maanden steeds gedacht dat ik ongesteld zou worden, zulke onwijze krampen en menstruatiegevoel had ik... De Bm is aan het groeien, er gebeurt zoveel, dat voel je.
    Maak je niet te veel zorgen. Als je erge krampen krijgt met daarbij bloedverlies moet je aan de bel trekken, als je geen bloedverlies hebt: heel normaal zwangerschapsverschijnse.!

    Groetjes, Marije
     
  8. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Hoi Jenny,

    had ik in het begin ook hoor, allerlei pijntjes. Nu nog wel soms, maar het went, het hoort erbij. Als je er erg mee bezig bent, voel je ook veel meer. Probeer je er maar geen zorgen over te maken :( Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon naar de huisarts of VK gaan.

    Succes
     
  9. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi Jenny,

    Ik ben ongeveer net zo lang zwanger als jij en je klinkt voor mij heel herkenbaar. Ik heb ook (eigenlijk sinds mijn NOD was gepasseerd) buikpijn. Bij mij rommelt het veel, vooral overdag en af en toe wat krampjes en steekjes. Ik vind het ook niet echt een fijn iets, maar ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort. Vandaag heb ik de dokter gebeld en volgende week vrijdag heb ik een gesprek met de doktersassistente wat ik allemaal kan verwachten, wat ik kan/moet doen etc. Daarna zal ik denk ik een verloskundige moeten gaan zoeken. Heb jij al direct een afspraak bij een verloskundige gemaakt?
    Trouwens, dat gevoel van onzekerheid heb ik ook wel; het voelt allemaal nog zo onwerkelijk, maar ik heb ook een heel happy gevoel!!
    Doe maar rustig aan, probeer ik ook!
    Liefs, Lise
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ben nu wel meer gerustgesteld. dankjewel voor de reacties. Ik al die pijntjes niet erg zolang het maar een positief doel is, zeg maar.
    de vorige keer begon mijn miskraam met licht bloedbverlies. Echt maar druppeltjes toen ik naar het toilet ging. Elke keer als ik nu ga, moet ik daar wel aan denken en ben ik ook wel bang voor wat ik aantref. Ik denk ook wel wat je zegt dat dat waar is. Nu ik weet dat ik zwanger ben en voel ik ineens meer dan ervoor.
    Liefs jenny
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    die pijntjes herken ik ook hoor.
    Lijkt een beetje op menstruatie krampjes, alleen veel lichter.

    Die steken zijn geen harde buiken daar is het nu nog veel te vroeg voor.
    Wel kunnen het je banden zijn die je voelt steken zo nu en dan , wanneer je te snel opstaat, en een onverwachte beweging maakt.
    Je baarmoeder hangt al het ware in je banden, die op hun beurt straks steeds zwaarder werk krijgen te verduren naarmate je kindje groeit.
    Het is wel vroeg om je banden al te voelen, maar niet onmogelijk.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina