moeite met de warmte

Discussion in 'Zwangerschap' started by annika, Jul 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annika

annika Actief lid

Feb 9, 2006
    243
    0
    0
    Ik heb echt moeite met die vreselijke warmte... Voel me nadat ik ben opgestaan uit bed eigenlijk al uitgeschakeld. De warmte maakt me zo ontzettend sloom. Bovendien slaap ik minder goed door de hitte. Ik hou echt rekening met mijn voeding dus ik kan geen ijzergebrek ofzo hebben waardoor ik zo moe / sloom ben.
    Omdat ik al over de 3 maanden ben vroeg ik me af of meerdere mensen dit gevoel hebben. Las nameljk zojuist ook nog dat de moeheid voornamelijk tijdens de eerste 3 maanden plaatsvindt en daarna juist weer volop energie aanwezig is. Nou bij niet :( Zoals ik me nu voel heb ik me zelfs de eerste 3 maanden niet gevoeld.

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben ook nog steeds heel erg moe,de verloskundige zei tegen mij dat het na 20 weken wel over moet zijn en anders gaan ze geloof ik kijken hoe het komt.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij mij is de energie ook nooit teruggekomen... Ik had een lage bloeddruk en een te laag HB, dus ik ben ook heel lang moe geweest, pas sinds week 30 of zo gaat het wat beter, maar slaap nu nog steeds veel! Ik hield trouwens ook rekening met mijn voeding en ze kregen mijn HB niet omhoog, zelfs niet met tabletjes!

4. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik ben ook vrijwel heel mijn zwangerschap erg moe geweest, ik had ook een lage bloeddruk en mijn HB was te laag.

5. annika

annika Actief lid

Feb 9, 2006
    243
    0
    0
    Maar hebben jullie niet extra last van de warmte? Ik hoop gewoon dat dat het bij mij is. Je lichaamstemperatuur is toch ook iets hoger dan normaal? Ik hoor vele mensen om mij heen 'klagen' over de warmte en voor ons (zwangere) is het misschien net even wat erger?
    Hmmm, ik zal het deze week toch maar even goed aangeven bij mijn verloskundige in ieder geval, wie weet is mijn HB toch ook niet orde.

6. Niet meer actief

De warmte neemt je energie weg, van deze hitte word je altijd suf en sloom en moe etc. daar hoef je niet zwanger voor te zijn, mijn vriend heeft het ook heel erg. Alhoewel hij snachts wel beter slaapt als ik, maar hij slaapt wat dat betreft erg vast...

Maar haast iedereen in mijn omgeving is erg moe van de hitte en heeft er ook veel last van, tis dus deels zwangerschap en deels de hitte gewoon

7. sweetangel100

Zeker heb ik veel last van de warmte, maar ik word er niet moe van of zo... Het is belangrijk om je HB in de gaten te houden, mocht ie te laag zijn dan krijg je tabletjes. Als je HB nl de hele zwangerschap te laag blijft heb je geen reserves voor de bevalling en dan duurt het na de bevalling veel langer voordat HB enz weer in orde is!

8. keizerin

Toen ik gisteren aan het werk was kreeg ik het heel erg benauwd,dus ik ben vandaag maar thuis gebleven want vandaag word het nog warmer en wil straks niet flauwvallen van de hitte.
    Ik werk bij de Mac dus sta lekker tussen de grills en frituurpannen.

9. Niet meer actief

Dat is idd erg warm daar, Heb er zelf ook enige jaren geleden gewerkt...
    Mijn vriendin die in maart bevallen is werkt er nu ook, maar bij haar werd totaal geen rekening gehouden met haar zwangerschap, ze mocht niet even 10 minuutjes gaan zitten als ze het ff zwaar werd, terwijl ze hoogzwanger was en een ander die zwanger was nog maar kort, mocht meteen gaan zitten, die kreeg vele extra pauzes...

Hoop dat het bij jou beter inelkaar zit daaroo...

10. keizerin

Ja de meeste houden wel rekening met me alleen sommige denken dat ik nog alles kan maar dat gaat gewoon niet en dat zeg ik dan wel en dan vinden ze het goed.
    Alleen er werkt 1 vrouw en dat is echt een trut gewoon die doet net als of ik me de hele dag aanloop te stellen terwijl ik me de poten uit mijn lijf werk maar iedereen mag haar ook niet en ze zien ook wel dat ik hard werk dus lekker laten lullen,denk ook dat ze jaloers is want iedereen vind het leuk dat ik zwanger ben en dat was bij haar helemaal niet zo maar ik ga nu een beetje offtopic :oops:

11. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Hier nog 1 hoor. Ik had de laatste weken echt veel energie dus het is niet dat ik er heel mn zwangerschap al last van heb. Maar sinds die hitte kan ik nog geen stap verzetten of ik ben doodmoe. Als ik de trap op loop, wordt het helemaal wazig voor mn ogen en heb ik het gevoel dat ik flauwval. Vorige week bij de vk was mn bloeddruk en ijzergehalte nog perfect en ik drink heel veel water dus daar kan het echt niet aanliggen. Ook is mn buik nog niet zo groot, dat ik daar last van kan hebben.

Normaal is het bij ons zo dat mn vriend degene is die absoluut niet tegen warmte kan en zodra het zonnetje een keer schijnt loopt de zeuren en de airco thuis aanzet, terwijl ik normaal vrij goed tegen de warmte kan. Maar gister lag ik uitgeput op de bank helemaal bezweet te puffen. Zegt me vriend; nou ik vind dat je wel een beetje overdrijft, zo warm is het hier helemaal niet binnen.

12. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik word ook echt moe van het weer :( kan er echt niet meer tegen van mij mag het 10 graden naar beneden die tempratuur! Daar komt bij dat ik met die hitte pas tegen een uurtje of 1 -2 snachts slaap en ze sochtends om 07.30 al beginnen te hameren hier :( ( straat word gerenoveerd) dus ik kan ook niet even uitslapen ofzo :( Grrr genoeg geklaagd haha.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Weten jullie hoe dat precies zit? Ik ben ook verschrikkelijk moe, en heb inderdaad ook een lage bloeddruk. Maar die had ik voor de zwangerschap ook al. Ik wist helemaal niet dat dit met vermoeidheid te maken had. Hoe komt dat en wat is eraan te doen?

14. sweetangel100

Hoi Lin,
    ik had ook al een lage bloeddruk voor de zwangerschap.
    Door de zwangerschap werd mijne nog lager, daardoor kreeg ik blackouts, viel ik flauw. enz. Ze doen er niks aan omdat een lage bloeddruk beter is voor je kindje dan een hoge. Je kan zoutig eten, maar bij mij hielp dat allemaal niet!
    Nu in de laatste weken van mijn zwangerschap heb ik voor mijn doen een hoge bloeddruk (voor een ander normaal) en voel ik me veel beter!

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Zou kunnen kloppen, ik eet nooit veel zout. Ik gebruik geen maggi, gooi geen zout op het eten e.d. Het valt te proberen natuurlijk. Ik heb een bloeddrukmeter, dus kan eens proberen of het een beetje wil stijgen.

16. sweetangel100

Wie niet waagt, wie niet wint ;)
    Succes ermee!

17. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    allereerst wat is HB??

Hoge Bloeddruk??

als tweede... ik was altijd iemand met een lage bloeddruk...
    dus toen ik zwanger werd dacht ik ahh lekker in de zomer... en me bloeddruk gaat iets omhoog dus heb ik het ook nog lekker warm ook :|

NOUUU met bloeddruk is dus flink omhoog gegaan en heb echt superlast van de hitte...

zo warm dat ik liever niet eens naar buiten ga....

met slapen heb ik geen last want we hebben zo'n grote fan boven ons bed.. :D:D

18. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

hier nog een puffer, het is nu echt wel te gek hoor.
    ik drink 4 liter water op een dag en ik voel me ook echt niet lekker.
    ik ga smiddags een uurtje naar bed met de ventilator aan en dan probeer ik een beetje te slapen, want snachts gaat dat voor geen meter.
    het is te hopen dat het wat minder wordt.

succes allemaal...

groetjes cindy

19. sweetangel100

@ Sjarrel: HB is het ijzergehalte in je bloed :)

20. mieke

mieke Bekend lid

ik weet niet meer wat ik met dit weer aan moet
    en al helemaal niet op mn werk
    ik ben al zo duizelig en moe
    maar met die hitte
    ik hou t niet uit
    een ander meisje is ook zwanger maar lijkt overal veel
    minder last van te hebben
    dan ik
    dus vind t zo stom om thuis te blijven maar ik trek t echt
    niet meer