als eerder kinderen te licht waren dan gynaecoloog?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by marina71, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marina71

marina71 Bekend lid

Nov 12, 2007
    605
    0
    0
    Wij zijn vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en dat liep helaas een beetje met een domper af...kennismaking was super leuk en alles ging lekker, tot ik moest vertellen over mn geschiedenis, dit is namelijk mn 4e kind, de laatste was 15 jaar geleden.

Mn laatste 2 kindjes waren niet zo zwaar, een van 5 pond en 48 cm en een van 5 pond en 51 cm, maar wel heel gezond dus ik heb daar nooit problemen in gezien, maar nu blijkt (tegenwoordig) er een soort van gemiddelde te zijn waardoor ik nu misschien in het ziekenhuis onder controle moet en ook daar moet bevallen.

Hier ben ik behoorlijk fel tegen in gegaan want waarom een medisch geval van me maken en me nu naar het ziekenhuis sturen, als er over de groei van dit kindje nog niks bekend is, maar ze gaf me aan dat dit het protocol was, maar ik daar moest aangeven heel graag thuis te willen bevallen en bij de verloskundige wilde lopen.

Ik snap het nog steeds niet...mn kindjes waren en zijn gezond, kwamen binnen 10 dagen goed aan en er waren verder geen problemen. Je begrijpt dat dit echt als een donderslag bij heldere hemel kwam. Ze stuurt nu mn intake kaart door naar het ziekenhuis en zij gaan dan bellen voor een afspraak en dan maar afwachten.

Is dit iets wat bij jullie ook zo bekend is, ik heb dit echt nog nooit eerder gehoord.

liefs Marina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marina,

ja, dit is een landelijke afspraak. Als er verder niets bijzonders wordt gevonden mag je waarschijnlijk wel bij de verloskundige onder controle blijven hoor, eventueel gecombineerd met wat groei-echo's bij de gynaecoloog.
    Deze afspraak is er sinds 2003, dus vandaar dat je het nog niet wist denk ik.
    Maak je niet te druk, bespreek je wensen met de arts en ik denk dat het dan wel goed komt allemaal!
    Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

3. marina71

marina71 Bekend lid

Nov 12, 2007
    605
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Nee als dit in 2003 is gebeurd weet ik het inderdaad niet ;)
    Je antwoord geeft me toch weer hoop, dankjewel!

Na de hersteloperatie, onderzoeken en IVF behandeling heb ik wel weer even genoeg van de binnenkant van een ziekenhuis gezien.

Groetjes Marina

Share This Page