hallo allemaal Ik slik de pil microgynon 20. Nu heb ik een aantal weken geleden een antibioticakuur gekregen, eind 1e week van mijn strip. Ik wist dat dit antibiotica mijn pilwerking verminderde of uitschakelde. Nu ben ik dus 2 weken over tijd. ZOu het inderdaad kunnen dat ik alsnog een eisprong heb gekregen? Iemand ervaring? Of stond dit topic al ergens? Alvast bedankt!
Ik heb ook een antbiotica kuur nu en heb het gevraagd aan de dokter voor ik begon ermee, ik vroeg dus of ik zwanger kan worden ofwel of de werking van de pil minder zou worden en hij zei dat dat zeer zeker kon en dat ik aanvullende bescherming moest gebruiken.
Als het goed is krijg je bij de apotheek ook een briefje mee dat je minder goed bescherrmd bent en dat je aanvullende anticonceptie dient te gebruiken (als je niet zwanger wenst te worden). Volgens mij zijn er al velen op deze manier zwanger geworden.. Ik persoonlijk zou er even een testje tegen aan gooien.
ja hoor dat kan zeker heb bij mijn dochtertje ook antibiotica gehad had dan geen anticonceptie maar was gelijk zwanger terwijl het al een hele tijd duurde om zwanger te raken spannend joh laat je het ons weten?
oke vanmorgen getest en ik ben niet zwanger. Heel raar maar ben zelfs een beetje teleurgesteld terwijl het helemaal niet de planning was Mijn vriend zei al zullen we er nu serieus voor gaan? dus wie weet toch nog dit jaar!
grappig he dat hoor je wel vaker, ik ben ook in twijfel of ik zwanger ben ik was voor het eerst in mijn leven de pil vergeten in week 1 en daarvoor gemeenschap gehad. Als het zo is ben ik super blij (hoop er ook een beetje op) Maar als ik niet zwanger ben vindt ik het wel jammer maar wij hadden in de planning om te wachten tot onze dochter ongeveer 2/2,5 is dat ze ongeveer 3 is als ze een broertje of zusje krijgt(als je het al kunt plannen natuurlijk) dus wie weet!