Geen zwanger gevoel?

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Roozjuh, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hey dames!

Vraag me af hoe andere toekomstige moeders het ervaren.
    Het is een lang verhaal dus ga er goed voor zitten;
    Ik ben voor het eerst zwanger en ben nu 15weken in verwachting.
    Mijn wens was om vroeg moeder te worden en het gaat de goeie kant op want ben pas 22jaar en het kindje is (tot nu toe) gezond. De kleine is uitgerekend op 6juli en die dag komt steeds dichterbij.

De eerste echo is goed gegaan met 9weken. Het hartje hebben we vorige week voor het eerst gehoord maar toch zit ik met een apart gevoel..
    Ik voel mij niet zwanger. Eerste 3 maanden was ik 24/7 misselijk en beroerd. Ik hield niks binnen en had werkelijk alle verschijnselen die je bij een zwangerschap kan hebben. Ookal heb ik de echo foto op mijn nachtkastje staan en het hartje gehoord, heb ik niet het gevoel dat ik zwanger ben. Dat ik over 6maanden met een klein hummeltje in mn armen zit kan er maar niet in bij mij. Hoort dit gevoel? Is het onzekerheid? Ongeloof dat mijn wens uit gaat komen en ik écht moeder ga worden?
    Mijn vriend is er helemaal zeker van en zit dan ook continu tegen mn buik te praten tegen 'ons kleintje' Om heel eerlijk te zijn vind ik dit mega irritant omdat ik die drang zelf niet heb. Hij heeft hier dan ook zeker begrip voor.

We hebben mooie kinderwagen gekregen, leuke kleertjes en gaan in feb naar de 9maandenbeurs. Ook in feb/maart krijgen we een babykamer van mijn vader kado. Maar toch heb ik bij al die dingen geen 'zwanger gevoel'
    Dit is best vervelend, ik hoor vaak: 'Ach dat komt vanzelf'
    Maar ik ben nu bijna 4maanden zwanger en toch wil het niet tot me door dringen. Wie heeft dit nog meer? En waarom zou dit zijn?
    het is niet dat ik het kindje niet wil, er is niks op de wereld dat ik liever zou willen dan dit kleine wondertje. Dít is mijn droom.

Groetjes Wendy

2. mvk81

mvk81 Lid

Dec 28, 2008
    8
    0
    0
    Ik weet er zelf niet heel veel van omdat ik zelf nog maar heel kort zwanger ben. Maar als ik kijk naar mijn zussen en vriendinnen dan klinkt dit heel normaal hoor. De eerste maanden ben je vaak misselijk, maar bij de meeste is dat gelukkig met ongeveer 3 maanden over. Ik hoor heel veel van mensen dat je dan een periode kan krijgen dat je je heel goed voelt. Wel zul je het als het goed gaat op een gegeven moment gaan voelen. Komt heus allemaal wel goed met de moedergevoelens. Daar zijn die negen maanden voor!
    Geniet ervan!

3. 4days

4days Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D Ik vind het zelf ook heerlijk om jong moeder te zijn! :D Lekker spelen met de kleine en wild doen. Ik denk dan: als hij 8 is ben ik pas 29, dus als we dan met hem naar een pretpark gaan ofzo vinden we het zelf ook nog hartstikke leuk.

Ik voelde me trouwens ook helemaal niet zwanger in het begin hoor. ;)

4. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Is heel normaal meis, want tot nu toe heb je ook nog niet echt een dikke buik!en zo heb je de eerste maanden allerlei klachten wat de boel bevestigd, maar rond jou termijn is vaak een termijn waarbij je je weer goed gaat voelen, alleen ja, die buik moet nog even groeien.
    ik heb hetzelfde meegemaakt, en echt als je die dikke buik straks hebt en elke dag je kindje voelt bewegen, nou dan dringt het goed tot je door hoor.

je hebt in principe 9 maanden de tijd je voor te bereiden.

jenna

Share This Page