ik hoop dat ik het zo goed uitleg, ik wil natuurlijk het beste voor mn baby, maar ik ben net bij de verlskundige geweest, en die zei dat mn baby nu al 3200 gram weegt Zelf ben ik nu 10 kilo aangekomen, dus niet veel, vind ik kan het zo zijn dat als ik nu wat minder eet en snoep de baby niet heel veel meer groeit (tot max 4000 gram ofzo..)? alvast bedankt voor het antwoord. (nogmaals, ik wil het beste voor mn kruimeltje en zal echt niet gaan lijnen ofzo, ik wil alleen weten of het nog wat in gewicht kan schelen)
hoi, wat je eet heeft niet heel veel invloed op het gewicht van de baby hoor. Maar het is wel beter om niet te veel je bloedsuiker te laten schommelen. En natuurlijk kun je beter gezond eten dan snoepen, maar dat geldt voor iedereen, zwanger of niet zwanger! Als je over de dag verdeeld kleine beetjes eet is dat beter dan 3 keer veel. Dus ontbijt als je opstaat, rond koffietijd weer wat eten (appel/boterham/ontbijtkoek oid). Lunchen met brood, rond theetijd weer wat eten. Avondeten en dan rond 20u nog eens iets nemen. Hierdoor heb je minder schommelingen in je bloedsuiker en dat is beter voor jezelf (je bent minder duizelig en minder moe) en beter voor de baby. Ovrigens is het maar een schatting hoor van het gewicht van de baby, we zitten er best wel eens flnik naast! Mirjam