Nouja ik denk dan maar zo.. Ze heeft er zelf voor gekozen om gemeenschap te hebben...zij was er volwassen genoeg voor..dus dan ben je ook volwassen genoeg om je kindje te houden. Ik ben persoonlijk tegen abortus..ik vind het moord. Voor het zelfde geld had die jongen AIDS gehad..dan had je ook voor de consequenties moeten staan..en daar had geen enkel medicijn of operatie tegen geholpen.
Ik ben normaal gesproken ook tegen een abortus , MAAR ik vind dat een 15 jarige haar leven vergooit door het kindje te houden. In veel gevallen zie je ook dat de moeder in de steek wordt gelaten door de vader van het kindje. En wie is dan de " verliezer "? Juist ja , de moeder , want zij zal in haar eentje het kind moeten opvoeden , en een goede baan en opleiding kan ze in de meeste gevallen ook wel vergeten. Ik had trouwens een vriendin die ook op haar 16e zwanger werd. Ze heeft alleen de MAVO afgemaakt , is inmiddels 22 en heeft nu 3 kinderen. Ze heeft nooit gewerkt en leeft van de bijstand. Dat is dus niet de toekomst die ik voor mijn ( ongeboren ) dochter in gedachten heb. Ik denk ook dat ik , mocht mijn dochter ook op haar 15e zwanger raken haar aanraad om een abortus te laten plegen , want in de meeste gevallen zie je dat die meiden hun school niet kunnen afmaken , de vader ze verlaat en ze in de bijstand terecht komen.
tja en ik word dan heel verdrietig.. zo makkelijk een kindje kunnen weghalen, terwijl ik al 13 maanden aan het proberen voor een kindje. er zijn nog andere opties hoor, dan alleen abortus..dus Lisette, denk er goed over na! groetjes
Waarom vergooi je je leven? Haar leven was pas echt vergooit als ze AIDS had gekregen door het niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen..ze heeft nog geluk dat ze zwanger is en niet besmet is met het HIV virus. Ja sorry..keuzes maak je...ben je volwassen genoeg om met iemand in bed te duiken moet je ook volwassen genoeg zijn om voor de consequenties die het met zich meebrengt te staan. Ik adviseer je te kijken naar echo's van babietjes van 9,10,11,12 weken oud...dat zijn gewoon al hele mensjes! Je vermoordt letterlijk je kindje..en geloof me dat het kindje niet pijnloos wordt vermoord..
Wie zegt dat het gemakkelijk is? Ik ben ook met veel moeite en mbv hormonen zwanger geraakt , maar ik zal een 15 jarige , zonder een diploma en een vaste relati niet aanraden om een kindje te houden. Ik vind het eerlijk gezegd ook dom , want in Nederland zijn er genoeg voorbehoedsmiddelen verkrijgbaar , en hoef je dus niet ongewild zwanger te raken.
Ze hoeft het van mij ook niet te houden, er zijn nog andere opties.. Tis niet makkelijk weg om weg te laten halen, maar wel makkelijk gezegd.
Ik veel gevallen zie je dat de meisjes hun school niet afmaken , of met moeite de middelbare school en in de bijstand belanden. Velen komen daar met moeite uit , omdat ze geen opleiding kunnen volgen of pas op latere leeftijd. En werkgevers kiezen toch het liefst voor jongere en dus goedkopere werknemers. In de meeste gevallen verlaat de vader van het kindje het meisje en dan staat ze er alleen voor . En dat lijkt me verdomd zwaar , zeker als je geen opleiding of baan hebt. In zo`n pril stadium vind ik het geen moord.
Het is verdomd zwaar..maar wel je eigen schuld..zoals ik al zei..het had ook erger af kunnen lopen..ze had aan dit avontuurtje ook dood kunnen gaan! Bij wijze van.. Tsja en ik vind het wel moord..
Ik sluit me helemaal aan bij Gulay. En ik wordt ook verdrietig van dit soort topics, ik ben mijn kindje verloren terwijl ik dit helemaal niet wou. En dit soort domme tieners raken wel zo zwanger. Ja ik vind het gewoon dom wat ze heeft gedaan. Ik vind gewoon als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je voorbehoedsmiddelen gebruiken, en als je dan zwanger wordt moet je er maar voor staan !
Sinds ik de echo van mijn kindje heb gezien met 12 weken..kan ik het woord abortus niet eens meer horen..het is echt afschuwelijk. Er was hier nog een vrouwtje trouwens die elke week 3D echo's liet maken...weet niet meer wie het was...Ik adviseer men echt naar die echo's te kijken en dan na te denken of je zoiets zou kunnen aborteren (vermoorden)
Offtopic... Dan is het toch ook moord als een vrouw zwanger is geraakt door een verkrachting? : En er zijn ook vrouwen die een abortus laten plegen nadat er uit test gebleken is dat het kindje ernstig gehandicapt is :
Meiden, laten we hier mee stoppen in dit topic, aub, hier helpen we lisette ook niet mee denk ik. het word anders gewoon een welles nietes verhaal. Iedereen heeft hier een eigen mening over en dat mag en kan allemaal, maar je hoeft daar niet de ander van te gaan overtuigen.
Nu vertellen hoe dom het wel niet is dat Lisette zwanger is geraakt heeft ook niet echt veel zin meer vind ik. Het belangrijkste is nu dat ze een keuze kan maken waar ZE zelf volledig achterstaat. Het is haar leven en ze moet zelf leven met de keuze die ze maakt (houden of niet..) Iedereen geeft een oordeel vanuit haar eigen beleving/ervaring, maar we zijn allemaal verschillende mensen. Denk goed na voordat je een keuze maakt. De keuze had al bij de eerste ronde gemaakt moeten worden (voorbehoedmiddel gebruiken), maar dat is spijtig genoeg mis gegaan. Nu heeft ze wel een keuze nog (hoe hard /en pijnlijk sommige meiden het hier ok vinden, het is wel de realiteit) Niet iedereen kan en wil de verantwoordelijkheid aan om mama te worden. Het is moeilijk omdat het onze grootste wens is, maar je moet ook denken aan een evt toekomst...hoe zou die er uit komen te zien!? Kun je het emotioneel /financieel etc etc aan. Toen ik 15 was dacht ik OOK de wereld aan te kunnen, maar nu jareb later zie ik wel in ...dat de jaren me wijzer hebben gemaakt. Succes bij het maken van je (voor jou) juiste keuze! Mirre
over dat abortus moord is wil ik even op terug komen.je kunt dat wel zo makkelijk zeggen maar als je zelf nooit in zo'n situatie bent geweest heb je alleen maar je vooroordelen.ik was er ook altijd tegen en liet dus mijn kindje komen toen ik 16was,maar toen ik 21 was heb ik bewust voor abortus gekozen en heb er tot op heden geen spijt van!!en dat jonge moeders hun toekomst vergooien??nou nee hoor zoals ik net al schreef ik was 16 heb mijn mavo afgemaakt en heb altijd gewerkt 5jaar lang heb ik het alleen kunnen redden,wel hulp van ouders enzo maar geen bijstand,ik heb geen 1dag thuis gezeten en werk nu nog steeds ben dan nu wel al weer 4jaar met iemand samen maar mijn werk heb ik nooit opgegeven.heb nu 2kids en het gaat prima!!de toekpmst is niet gelijk weg als je jong een kind krijgt ook dan kun je er iets van maken.GEEF NOOIT OP!!!
Okay jullie zitten nu allemaal conclusies te trekken maar ik hou het kindje sowiezo, want ik ben met arbortus inderdaad eens: kindermoord, alleen soms kun je gewoon niet anders. Mijn moeder neemt ontslag en komt dan in de bijstand zodat ik mijn stuedie kan afmaken, dus er alleen voor staan kom ik sowiezo niet. Mijn oom en tante(broer van mijn moeder) weet er ook van en die zal mij ook nooit laten vallen, en ik zal een zaterdag baantje moeten nemen, en mijn vriend zal gedeeltelijk moeten betalen omdat ik nog niet verdien. Maar ik ben er zelf al uit dat ik het kindje houd. En sommigen zeggen dan wel dat ik mijn leven eraan vergooi maar zo denk ik niet, als het kindje er eenmaal is denk ik: hier heb ik het voor gedaan. De tijden zullen nog moeilijk gaan worden voor mij en mijn familie maar we zullen er allemaal mee moeten leren leven.. Groetjes Lisette
Heel volwassen Lisette!! (je klinkt trouwens ook helemaal niet als 15, ik sta zelf voor de klas en heb een hoop 15 jarige in de klas niet lang niet zo kunnen praten!) Ik hoop voor jou en je kindje een mooie toekomst! Alles als je moeder zelf ontslag neemt, heeft ze dan wel recht op een uitkering? succes meid!
Bedankt voor je reactie, nee mijn moeder heeft dan geen recht op een uitkering daarom probeert ze het ook te regelen dat ze ontslag krijgt, zodat ze wel een uitkering krijgt. En als we in geldnood komen heb ik nog een broer, die in eerste instantie boos zal zijn op mij en waar ik even ruzie mee ga krijgen maar dat komt later goed, mijn broer zit in het leger en krijgt dus genoeg geld waardoor hij ons wel zal helpen. Ik hoor vaker inderdaad dat ik ouder ben en lijk als 15, ik ben nog jong om een kind te krijgen maar het is wel mijn eigen schuld dat ik nu zwanger ben, en zoals meerdere meiden hebben aangegeven: het is al wel een mensje wat nu in mijn buis groeit. Morgen gaat mijn ma de dokter bellen voor een afspraak en die stuurt me waarschijnlijk door voor een echo, ik weet zelf ook niet precies hoelang ik zwanger ben het is nu 6 of 7 weken maar dat kan ik dan wel op de echo zien. Groetjes Lisette
wow je hebt echt geluk dat je moeder je zo bijstaat joh...nou zal ik je dan maar voorzichtig feliciteren dan? Ik hoop dat je vriend jullie ook zal blijven bijstaan..heel veel sterkte..en een hele goede en verstandige beslissing!!