Dank je wel Ik heb inderdaad geluk dat mijn moeder me zo bijstaat anders had ik het nooit gered met het kindje, want we hebben weinig ruimte in huis eigenlijk geen ruimte voor een kleine, maar ik heb een goed gesprek met mijn moeder gehad, en die heeft gezegt als jij het wil houden komt die maar bij jou op de kamer zodat het dan toch plek heeft. En als mijn broer het huis uitgaat moeten mijn broers die op 1 kamer slapen op mijn kamer en zolder en krijg ik de grote kamer, aangezien ik nu een kleine kamer heb.
Miszmii mischien kun je op de site kijken van www.vbok.nl mischien kunnen zij je nog adviezen geven. Succes !
meid ik vind dat je een hele knappe beslissing hebt genomen. je schreef dat je ongeveer 5 weken over tijd bent dus dan ben je ongeveer 9 weken zwanger ze kunnen dan echt we leen echomaken kan trouwens al vanaf het begin. ik heb veel bewondering voor je en hoop dat het allemaal goed gaat komen
Als ik vandaag 4/5 weken overtijd ben ben ik 6/7 weken zwanger, want ik ben met mijn ovulatie zwanger geworden..
Iedereen wordt met zijn ovulatie zwanger . Maar de eerste 2 weken krijg je cadeau. Je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Snap je ?
Owww okay, dan ben ik nu dus 8/9 weken zwanger, ik zie het binnenkort wel op de echo wanneer ik precies uitgetelt ben
Nou, sorry hoor maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Als ze werkelijk zo volwassen is had ze voorbehoedsmiddelen gebruikt zodat de toekomstige oma niet haar ontslag hoeft te nemen, en dus ook niet hoeft te boeten voor de domme fout van haar dochter!
1 ding: een kind is GEEN fout, wat ik ook uitspook. En dan nog dit had iedereen kunnen overkomen ook iemand van 25.
Dus , de zwangerschap was gepland? Want als het geen fout is , zoals jij nu beweerd hoeft je moeder geen ontslag te nemen , omdat jij je zaakjes netjes op orde heb. En daar bedoel ik mee ; een eigen inkomen , en een eigen woonruimte?
De meeste meiden van 25 wonen niet meer thuis en hebben een eigen inkomen en eigen woonruimte. Jij daarintegen bent pas 15 en hebt nog niet eens je middelbare school afgemaakt. Je bent nog helemaal afhankelijk van je ouders , en zij zijn verantwoordelijk voor jou tot je volwassen bent. Ik vind het gewoon sneu voor je moeder , en ik denk ook dat ze gehoopt had dat jij het beter zou krijgen dan zij.
Kijk zij is er ook niet blij mee dat ze haar werk moet opzeggen, maar ze wil ook dat het kind gelukkig word en ik mijn opleiding kan afmaken.
Je snapt niet wat ik bedoel. Jouw moeder moet stoppen met werken , omdat jij ongepland zwanger bent geraakt. Zij belandt dus in de bijstand omdat jij een fout hebt gemaakt. Die fout is onbeschermd sex hebben en zwanger raken. Je mag blij zijn dat je moeder dit voor je over heeft , want ik denk niet dat elke moeder haar baan zou opgeven , omdat dochterlief dom is geweest.
relax allemaal Het is jammer dat je misschien zo vroeg en onvoorbereid zwanger bent geraakt. Maar wie inderdaad kiest om seks te hebben, kan dit overkomen. Ook iemand van 20 of 33 ( ik noem maar wat hoor....) kan dit gebeuren. De keuze die je maakt is die van jezelf. Je bent nog niet volwassen, maar zult dit wel moeten worden als je je lieve kindje gaat krijgen. Blijf gezellig meekletsen, en je gevoelens delen. Ik denk dat je dat ook nodig hebt. Ik heb het ook nodig en ik ben "al" 28 jaar. Ik moet trouwens ook nog een 1.5 jaar mijn opleiding volgen. Iedereen denkt anders of kan anders denken over verschillende zaken, abortus is moord, of juist niet. Een foutje of nooit een foutje. Iedereen zo haar eigen mening. Dat maakt het leven leuker en spannender dan als we het altijd eens zijn
Tja, nee dat ze zwanger is geworden is niet echt handig nee, en dat vind ik ook zeer zeker geen volwassen actie! Maar ze lost het in ieder geval wel volwassen op. En haar moeder neemt zelf die beslissing om het zo op te lossen voor haar kind... hebben wij niks over te zeggen denk ik. wat jij vind moet jij weten.. dit is mijn mening.
En de broer natuurlijk , want die moet haar nu financieel bijstaan , omdat oma wil stoppen met werken om voor haar kleinkind te zorgen... Erg volwassen , anderen het laten opknappen voor je.
Mijn broer hoeft niks op te lossen, en als niemand mij had gesteunt was ik bij mijn vriend gaan wonen dan had ik ook alles wel gered, maar mijn ma is zelf met het idee gekomen het is niet zo gegaan dat ik zei: Hey ma jij stopt met werken ik ga verder studeren en zorg maar dat je een uitkering krijg.
Laten we hier alsjeblieft geen ruzie lopen maken. Als je het er niet mee eens bent: geef je mening en ga daarna op een ander forum praten. We moeten elkaar hier toch een beetje steunen? Ik vind het knap dat Lisette haar beslissing heeft genomen en er duidelijk mee bezig is. Als het niet jouw beslissing zou zijn geweest, prima. Maar ga haar hier niet zitten uitkafferen. Heel veel succes Lisette in deze toch lastige situatie, maar ik wens je ook alvast veel geluk toe met je kindje!!