Zwanger??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Miszmii, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dan heeft je schoonzus het goed gedaan idd, maar wat dat met getrouwd zijn te maken heeft weet ik niet helemaal, maar dat is mijn mening!!!
    Hoe oud was haar man dan op dat moment?!? Geloof dat we een beetje afdwalen, hihi!!!

2. Niet meer actief

Ach ja , noem me maar ouderwets :) Ik vind dat een kind twee ouders nodig heeft en het liefst ouders die getrouwd zijn , samenwonen of al heel lang een vaste relatie hebben. En in de meeste gevallen verlaat zo`n jonge jongen zijn vriendin na een tijdje.
    Ik weet ook dat er genoeg getrouwde koppels zijn die scheiden , maar dat percentage ligt lager dan tienerouders die uit elkaar gaan.
    Haar man was ook nog vrij jong. Ik geloof dat hij 17-18 was toen ze trouwden.

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ok, nou ja dat is ieder zijn eigen mening idd!!!
    Maar ik ga er mee stoppen, groetjes ;)

4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik vind het heel moedig dat lisette deze beslissing genomen heeft en inderdaad kan ik me ook niet voorstellen dat je een abortus pleegt omdat je nog zo jong bent (verkrachting oid kan ik me nog wel voorstellen maar dat is hier niet aan de orde) misschien ben ik wat emotioneler omdat ik vorig jaar met 24 weken een kindje verloren heb en afgelopen vrijdag voor het eerst het hartje van ons kind heb zien kloppen, maar ik denk dat lisette er niet bij gebaat is om van ons oudere zwangeren een betuttelende preek te krijgen. het kindje zit er nu eenmaal en het is verstandiger om nu de toekomst te gaan uitstippelen ipv acherom te kijken hoe ze het had kunnen voorkomen en haar steeds maar dom te noemen, dat zal ze inmiddels misschien zelf ook wel weten of vinden.
    bedenk wel dat de zwangerschap nog heel pril is en dat haar moeder ook ineens hiermee geconfronteerd werd en haar eerste reactie om te stoppen met werken een impulsieve reactie was. gelukkig hebben ze nog tijd genoeg om alles op een rijtje te zetten en meerdere oplossingen te zoeken.
    wat ik me wel afvraag is welke rol de vader in dit verhaal gaat spelen. wat ik begrepen heb is dat hij al op de hoogte is en zelfs een test zou halen voor haar dus lijkt het me niet dat hij haar zomaar laat zitten. ik lees wel reacties van vrouwen die er al vanuit gaan dat deze de verantwoording niet op zich gaat nemen maar ik heb lisette daar zelf niet over gehoord. misschien dat pa en de ouders van pa zich wel verantwoordelijk voelen en dan zal er toch een hoop zorg (oa. financieel) weggenomen worden.

om je een hart onder de riem te steken lisette, toen ik als 15-jarige op de havo zat, raakte een klasgenootje van mij ook zwanger en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds bij elkaar, dus het kan ook goed gaan.

sterkte met wat komen gaat en geniet van je zwangerschap nu je de keus gemaakt heb om er helemaal voor te gaan.

nienke

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.290
    2.987
    113
    Dames probeer aub ontopic te blijven. Dit is een onderwerp van Lisette, waarin zij haar verhaal doet en wellicht op zoek is naar wat steun, tips of misschien andere meiden die ook op jongere leeftijd zwanger zijn geraakt.

Naarmate het onderwerp vordert gaat het helemaal niet meer over Lisette en haar zwangerschap maar gaat het over hele andere dingen. Als je die dingen wilt bespreken start dan een eigen nieuw onderwerp.

Het geven van je mening is goed. Probeer alleen de ander niet te overtuigen van jouw mening.

Lisette heeft samen met haar familie een keuze gemaakt en het enige wat we kunnen doen is wellicht onze mening geven maar daarna die beslissing te accepteren.

Ik wens jullie heel veel geluk Lisette !!

Lotte

6. Female

Female Niet meer actief

hai miszmii! ik begrijp dat het allemaal erg lastig is voor je nu... als ik je 1 tip mag geven...... als je een goede band met je moeder hebt, zou ik alles tegen haar vertellen.... het is tenslotte je moeder, en ondanks de lastige situatie zal ze je NOOIT laten vallen... eerlijk zijn is fijn voor jullie allebei, ook zeker voor jou, het is veel prettiger als je je hart kunt luchten bij je moeder... en dan kunnen jullie vast samen naar een oplossing zoeken!! sterkte,
    xxxxx

7. Female

Female Niet meer actief

hai miszmii! sorry voor de vreemde reactie van net, had na pagina 1 al gereageerd (had niet door dat er nog 5 volgden :oops: :oops: .....)

ik vind dat de oudere meiden met uitgesproken felle meningen op dit topic wel wat voorzichtiger mogen zijn..... vergeet niet dat niet iem. van 30 dit topic heeft geopend maar iem. van 15... en ja het had idd iedereen kunnen gebeuren, denk dat veel van ons op jonge leeftijd wel eens onvoorzichtig zijn geweest... en op welke manier miszmii een oplossing zoekt, dat is helemaal aan haar... en ondanks dat ze onvoorzichtig was, lijkt het me niet vreemd dat je ouders je helpen, zeker niet op die leeftijd.... ik heb op dezelfde leeftijd ook eens erg in de rats gezeten of ik mss zwanger was... heb het mijn ouders toen allemaal verteld... zelfs een eind wezen wandelen met mijn pap en hij zorgde, luisterde en steunde en was eerlijk... en zei vooral 'WIE DAN LEEFT, WIE DAN ZORGT' ......
    Dus laten we ajb een beetje meer respectvol blijven...
    datzelfde geldt voor zeer uitgesproken meningen over abortus... tuurlijk mag je die geven, maar maak geen verwijten naar anderen... tenslotte kan alleen JIJ de beslissingen nemen en keuzes maken...

Groetjes femke

& miszmii: ik wens je alle sterkte en geluk toe, en aan al je berichtjes te lezen denk ik dat het wel goed komt met jou en je kindje ;) xxx

8. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Hi lisette,
    wat een verhaal is het geworden hier zeg.
    Ik vind het erg jammer dat meerdere mensen jouw hier veroordelen en zeggen wat ze ervan vinden zonder je tot steun te zijn.
    Eerder schreef iemand over de vbok, dat vind ik ook een goede vereniging die veel info geeft. Verder vind ik het heel goed dat je het kindje houd en ontzettend fijn dat je samen met je familie naar oplossingen zoekt.
    Ik wens je heel veel sterkte en succes en natuurlijk toch een goede zwangerschap toe.
    Liefs Arielle

9. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    hallo miszmii,

hou je ons wel op de hoogte hoe het bezoek bij de huisarts is afgelopen.
    ben best wel nieuwsgierig en ik denk anderen met mij ook wel.

10. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Hey, de huisarts ben ik maandag geweest en die heeft gezegt dat ik naar de verloskundige moet, eerst intake gesprek en een week daarna echo.

11. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Succes meid!
    Ben trots op je dat je je verantwoording neemt.

12. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    nou dat is een goed bericht. Leuk om straks je kindje te zien op beeld!
    Succes daar
    groetjes AriËlle

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga niet oordelen over goed/fout. Ik denk alleen uit je verhalen, hoe alles geregeld gaat worden, dat jullie kindje niks tekort zal komen, met al die "hulptroepen" om hem/haar heen ;)
    Groetjes, mussie

14. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Ik vind het ook heel erg knap dat je de verantwoording neemt dit kan iedereen voerkomen.

Ik ben ook zwanger geraakt van het voorvocht ook al dachten wij dat we voorzichtig genoeg waren niet dus.

Het kindje is van harte welkom.

Meid ik wens je een goede en gezonde zwangerschap en geniet er maar lekker van ene je hebt een mama met een hart van goud.

15. essiee

essiee Actief lid

28 aug 2006
    320
    0
    0
    Gelderland
    Lisette ontzettend veel succes en vind het heel dapper van je dat je het toch wilt houden. Ik denk dat je het zwaar krijgt, maar wees blij met de hulp van je familie. (niet iedereen heeft dat geluk).

Ik denk dat je een voorbeeld kunt nemen aan henriet. Ik heb haar verhaal gelezen en vind het knap wat zij gepresteerd heeft.

Als je echt ergens wilt komen en iets wilt bereiken kun je dat ook als je er zelf maar in gelooft en blijft doorzetten dan kom je er wel.

Heel veel succes.

Groetjes essiee

16. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Heey meiden,

Woensdag had ik een intake bij de verpleegkundige, stelde niet mega veel voor gewoon vragen en alles ;) de meesten van jullie kennen het wel. Donderdag heb ik de echo wel spannend enzo, ik hou jullie op de hoogte en zou vrijdag sowiezo even wat plaatsen.

Groetjes

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Miszmii,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, niet gepland, maar toch welkom.Ik lees dit topic pas later maar wilde toch reageren.Ook geweldig hoe je dit oplost met je familie!

Dan opmerking voor aantal dames op dit Topic:
    Een aantal hebben wel meteen een nogal "eigen mening", prima, iedereen mag die ook hebben. Alleen was dit niet echt het doel van dit topic, het is nu eenmaal gebeurd, dus laten we gewoon dit meisje steunen. Kan ze wel gebruiken denk ik. Ze weet zelf ook wel dat het niet helemaal een goede actie was, maar hoe ze er mee omgaat, geweldig!
    Dat haar familie hierbij helpt;ik had het ook gedaan! Je hoort vaak genoeg verhalen van tienermoeders die gewoon uit huis worden gezet, noem maar op. Dat is toch niet de oplossing? Op deze manier worden moeder en kind prima opgevangen.En dat oma voor de zorg opdraait, tja, blijft toch je dochter, en later ook nog een kleinkind, als je aan kinderen begint zal je altijd zorg houden.
    En dat oma een uitkering moet aanvragen, hoe zou het anders moeten? Als ze haar dochter op straat zet zal die toch ook een uitkering moeten aanvragen, en zal toch opvang nodig zijn;kost veel meer denk ik.

Las but not least.Een nieuw leven blijft een wonder, daar moet je toch heel zuinig mee omgaan. Deze mag zeker niet de dupe worden van dit alles.En maken we niet allemaal wel eens een fout? Alleen bij deze heeft het wel een blijvend resultaat.

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @ Lindaejimofor, ik ben er bewust van dat er mensen een sterke eigen mening hebben , maar is het niet meer gepast als je daarover zou discussieren onder een ander topic. Je valt nu dit meisje wel aan tewijl ze om hulp vraagt.
    Ik snap opzich wat je bedoelt, maar je kan het ook van de andere kant bekijken natuurlijk. Bovendien denk ik dat stoppen met werken wel een beetje overhaastee beslissing is van haar moeder (Miszmii, ik was met 14 zwanger en woonde ook thuis, wij hebben dat ook mooi opgelost omdat ik ook godzijdank een geweldige moeder had die me opving ipv te verstoten of dwingen tot abortus, als j daar wat over wilt weten dan stuur je me maar een pb'tje :) )

Mijn oudtse dochter is inmiddels bjna tien en de puberjaren staan ook voor de deur, STEL dat haar dat ook zou overkomen (wat ik niet denk, maarja dat haden mijn ouders ook nooit verwacht, heb een fijne jeugd gehad en stabiele en goed opgeleide ouders die verwachten dat ook niet en toch is het gebeurd) dan zou ik niet staan te juichen, maar ik zou haar ook voor de volle 100% bijstaan in haar keuze, want ikkanje wel vertellen dat als mijn ouders mij in de stront hadden laten zakken, (want ik was ook vastbesloten de baby te laten komen) dan had ik het veel en veel moeilijker gehad.

Miszmii er zijn ook projecten via het alfa college dat je daar je school afmaakt en je kindje een paar deuren verderop opgevangen wordt en je in elke pauze bij je kindje kan zijn.

Nee ideal is het tienermoederschap niet, maar het bestaat, en met een helpende hand hebben die baby'tjes een veel eerlijkere kans.

19. Niet meer actief

Hoi Lisette,

Ook ik wil even zeggen dat je het heel erg volwassen opneemt allemaal.
    En die moeder van jouw is een dikke schat.En weet je...ik had het zelfde gedaan.
    Ik zal er altijd zijn voor mijn kinderen, ongeacht de "foutjes" die ze maken!

Ik hoop dat je hier lekker blijft schrijven en dat je heel erg veel steun krijgt van ons allemaal!

Liefs Nies

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd Nies ook dat soort onverwachte dingen van je kinderen hoor je voor te staan! Onvoorwaardelijk, een meisje van 15 die zoiets heftigs te wachten staat is nergens zonder de liefde , steun en acceptatie van haar moeder!!!

Deel Deze Pagina