Slijm verliezen/ vocht vasthouden, 31 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kikibo, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben nu ruim 31 weken zwanger en de afgelopen dagen verlies ik zo nu en dan flink wat slijm (doorzichtig/licht geel) na het plassen. Wat kan dit zijn? In de slijmprop zit een beetje bloed toch?

En nog een andere vraag: 2 weken geleden had ik een spoortje eiwit in mijn urine, in het zh een ctg gehad, bloedonderzoek en urine nog een keer gecontroleerd, alles helemaal goed.
    Nu hou ik sinds zaterdag ineens veel vocht vast, gisterochtend kreeg ik mijn (normaal te grote) ringen ineens niet meer af en had ik 's morgens dikke voeten/benen. Na een dagje verjaardag (niet veel gestaan) had ik 's avonds nog dikkere benen. Vannacht met de benen hoog geslapen en nu is het een stuk minder (maar ringen zitten wel strakker dan normaal nu). Ook sinds zaterdag zo nu en dan wat hoofdpijn en vannacht ook hoofdpijn gehad. Wanneer moet ik (weer) aan de bel trekken bij de vk?

Alvast bedankt!

2. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ondertussen heb ik nog een vraagje: ik heb regelmatig een nacht dat ik ontzettend zweet en 's morgens met een drijfnat t-shirt wakker wordt. Is dat ook normaal tijdens de zs? En kan het kwaad om het zo warm te hebben 's nachts? Kan me herinneren dat koorts niet zo goed is, maar weet dus niet of ik echt koorts heb 's nachts.

Bedankt!

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waarschijnlijk houdt je veel vocht vast en zweet je dat s nachts uit. In de zwnagerschap heb je vaak veel meer afscheiding dan anders, en dat zie je na het plassen, kan geen kwaad. Als je hoofdpijn blijft houden, buikpijn en/of sterretjes zien moet je even je verloskundige bellen.

Mirjam

4. Kikibo

Kikibo Actief lid

May 2, 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Het is niet echt afscheiding, zoals ik de eerste maanden steeds gehad heb, het is echt dik slijm (doorzichtig/lichtgeel), dus heel anders dan de eerste 6 maanden.

Hoofdpijn is gelukkig nu weg, het komt zo nu en dan opzetten.

Bedankt voor je antwoord.

Share This Page