Zwanger en heel bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lemi, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben, maar morgen is mn nod pas. Ik vind het dus nog wel heel eng en ben daarom nog niet hier geweest om het te melden. Ik hoop dat het blijft zitten en ik niet alsnog ongi ga worden!

Ik ben nog helemaal niet blij geweest omdat de kans volgens mij nog heel groot is dat het mis gaat. Eigenlijk wel jammer, want volgens mij zou ik een gat in de lucht moeten springen. Kan het ook niet geloven eigenlijk!

Is het nu het handigst om de huisarts te bellen of meteen een verloskundige uit te zoeken? Wanneer krijg je normaal je eerst echo? En mag je kiezen voor meer echo's als je ze bijv. zelf betaald?

Hoop hier tot eind december te mogen blijven!!!

Kus Lotte :D

2. Prisley

Prisley Actief lid

17 feb 2009
    131
    0
    0
    Allereerst; Van harte met je zwangerschap!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je angstig bent, het is immers nog zó pril!
    Toch hoop ik dat je binnenkort kunt gaan genieten, het is heel bijzonder, een wonder blijft het.
    De huisarts kun je het beste zo snel mogelijk inlichten, maar misschien dat je dat pas doet wanneer je wat meer ontspannen bent?
    Ik snap je twijfels, maar duim voor je dat het goed blijft gaan!

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Toen ik zwanger was hoefde ik het niet te melden aan mijn huisarts. Ik moest gewoon contact opnemen met een VK om een afspraak te maken. Ik belde op toen ik ongeveer 5 wkn zwanger was en kon terecht met 9 wkn voor een intake en echo!

geniet ervan! ;)

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gefeliciteerd en geniet ervan

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hai, gefeliciteerd hoor!!!

Tsja, dit klinkt misschien wat vreemd, maar het kan altijd fout gaan. Ik sta er ook nog steeds bij stil, ook al hebben we twee positieve echo's gehad. Toch merk ik dat ik er steeds geruster op word.

Maar ik snap je helemaal. In het begin is het ook nog zó onwerkelijk!! Wij hebben 5 tests gedaan...steeds weer even checken :rolleyes:

En de echo's...volgens mij krijg je een eerste-termijnecho (rond 9 weken of later) en een 20 weken echo. Verder volgens mij niet. Wij hebben een extra (vervroegde) eerste-termijnecho gehad vanwege wat bloedverlies. Ook doen we een combinatietest en daar zit ook een echo bij (moet je wel zelf betalen)

Hé meis, hopelijk gaat alles goed, vast wel!!

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    van harte gefeliciteerd, zodra je een eco hebt gehad zul je je een stuk beter voelen.
    je hoeft geen contact met je ha op te nemen je kan gelijk de vk bellen. normaal krijg je maar 2 echo's.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!

Toen ik mn eerste test deed dacht ik 3wkn6dgn te zijn. De volgende dag moest ik bloed latern prikken en ik was wel zwanger maar mn HCG was wat aan de lage kant.
    Later bleek ik pas 3wkn zwanger.
    Neit te veel over in zitten en gewoon gaan genieten hoor!!!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties en felicitaties!

Ik ga zo even kijken waar er hier in de buurt een vk zit en dan bel ik van de week wel denk ik.

Vandaag was mn nod (op de verjaardag van mn vriend EN zn moeder!!!) en ben blij dat ik dus lekker veel afleiding had vandaag!

Denk zelf ook wel dat het oplucht als ik een echo heb gehad...ook omdat het dan misschien werkelijker wordt. Nu geloof ik er nog niks van haha :p.

Liefs en knuf van mij

10. boytje

boytje Lid

11 apr 2009
    8
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik snap je angst helemaal, hoor. Ik heb zelf zaterdag getest en deze was positief :D hoe ver ik ben weet ik niet want 14 februari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Vanaf de dag dat ik overtijd was (15 maart) heb ik iedere week getest en die waren tot zaterdag negatief. Of mijn HCG was te laag of mijn eisprong was later.. Ik wil ook heel blij zijn, maar loop ook een beetje met die angst rond. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en er op te vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Geniet er lekker van!

Groetjes!

11. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Gewoon lekker van genieten. Piekeren heeft toch geen zin.

Gefeliciteerd!

12. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd! Ik weet het sinds vrijdag! kan nog moeilijk aan het idee wennen en vind het ook nog allemaal veel te spannend! Ik hoop dat ook jij een hele goede zwangerschaP tegemoed gaat!!

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes!

@boytje: Zou wel heel goed kunnen dat je eisprong dan toch een keer later is geweest! Heb je al een verloskundige gebeld? En Gefeliciteerd!!!!!!!!

@Anneke: Jij ook gefeliciteerd!!! En hopelijk hebben we allemaal een super fijne zwangerschap met een mooi kindje aan het einde :)

Heb net de vk gebeld en mag 5 mei voor t eerst komen en krijg dan een echo :D Snel al!! Ging uit van minimaal 5 weken wachten nog!

Kussie

14. kimbrasser

9 mrt 2009
    34
    0
    0
    Verpleegkundige
    Noord-holland
    Hartelijk gefeliciteerd.

groetjes kim

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hee meid!
    Ik las op het NOD-forum dat je zwanger bent, super! Gefeliciteerd en geniet ervan! :)

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap..
    Geniet er lekker van

17. Lemi

Lemi VIP lid