De vraag zal al tig keer gesteld zijn, en stiekem kan ik er zelf ook wel wat antwoordjes op verzinnen, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen... Ik heb vorige week dinsdag onveilige sex gehad, en ben vanaf donderdagochtend al misselijk (nu dus 5/6 dagen), ik heb toen ook overgegeven, dit was eenmalig. Nou dacht ik zelf dat de misselijkheid niet zo snel kan optreden, maar na wat gesurfd te hebben op internet las ik dat dat wel degelijk kan. Verder heb ik een raar 'wee' gevoel in mijn buik...dus wel een hongergevoel, maar zodra ik eten heb gemaakt, hoef ik het al niet meer, en soms eet ik weer te veel. De misselijkheid is niet heel de dag aanwezig, het komt meer in vlagen ineens naar boven. Daarnaast heb ik ook hele lichte buikkrampen onderin mijn buik. Of ik al overtijd ben, geen idee...Ik hou namelijk nooit zo goed bij wanneer ik ongesteld ben. Het zijn nu nog vage klachten,en er is nog geen ja of nee antwoord op te geven denk ik? Maar ik ben wel heel benieuwd wat jullie denken. So, please, let me know!! Alvast bedankt. Groetjes Victoria
Stel dat je precies op de dinsdag je eisprong hebt gehad, dan heb je donderdags nog geen innesteling. De kans dat je dus misselijk bent van een zwangerschap is zeeeeeeeeeer klein. (de innesteling vindt meestal pas plaats na een dag of 5 namelijk) Overtijd zou je nu dan ook nog niet kunnen zijn aangezien je ei dan een week geleden zou zijn geweest en je luteale fase ongeveer zo'n 14 dagen is. Dus nee, ik denk niet dat je zwanger bent, ik denk gewoon een klein griepje, iets verkeerds gegeten of misschien van de spanning. Is het de bedoeling om zwanger te raken eigenlijk? Groetjes!
2 dagen na de sex al misselijk lijkt me niet dat dat met een zwangerschap te maken heeft. Natuurlijk kan het zijn dat je zwanger bent. Maar ik acht de kans ook zeeeeer klein. Althans dat je dat zo vroeg al voelt lijkt me niet kunnen.
Ik denk ook dat de kans op symptomen heel klein is. De angst kan een hoop met je doen als je eigenlijk niet zwanger wilt worden! Ik heb vroeger regelmatig zitten stressen op de wc- zelfs als ik braaf de pil had geslikt. Stel dat je toen je ei ongeveer had. Dan zou ik 14 dagen later een test doen (vanaf die onveilige seks). Als je dan nog niet ongesteld bent, zou ik weer twee dagen later een test doen. Je bent vruchtbaar vanaf een paar dagen VOOR je ei, tot 24 uur NA je ei. Dus er zit wat mogelijke speling. Ik lees hier genoeg verhalen van mensen die symptomen denken te hebben en toch niet zwanger zijn. De geest kan rare dingen met je lijf doen, echt. Maar goed, je hebt een risico genomen (kijk alsjeblieft uit als je echt geen kinderen wilt nog!!).
Bedankt voor jullie berichtjes. Het was niet de intensie om zwanger te raken,maar ik zou het ook niet erg vinden als het wel zou gebeuren, het is namelijk altijd welkom. Ik ben er eerlijk gezegd nog niet zo mee bezig geweest. Maar omdat ik ineens donderdagochtend wakker werd, misselijk was, en moest spugen ging ik wel even nadenken. Een geestelijke issue zou het dan ook niet kunnen zijn denk ik. Sinds vandaag heb ik ook vreselijke last van maagzuur. Ik heb zelf ook altijd in gedachte gehad dat de misselijkheid nooit zo snel kan komen, maar ik vraag me wel af of er mensen zijn die het wel hebben gehad, en of de kans bestaat, ookal is ie klein. Want mocht ik iets verkeerds gegeten hebben, zal ik ook een andere stoelgang moeten hebben,die ik niet heb. Koorts en/of verhoging heb ik ook niet gehad deze week. Ik dacht zelf namelijk eerst aan een griepje of koorts, maar mijn temperatuur is de hele week hetzelfde geweest.
Misselijkheid bij een zwangerschap wordt veroorzaakt door HCG en dat heb je zo kort na je eisprong nog niet in je lichaam, omdat dat pas bij/na innesteling aangemaakt wordt. Je misselijkheid kan dus niet van een zwangerschap zijn. Ik heb zelf ook wel periodes gehad dat ik me wat weeïg voelde en niet zoveel trek had in eten enzo. Geen idee waar dat aan lag, maar zwanger was ik in ieder geval toen niet! De eerste keer dat ik dat had was pas 2 jaar geleden ofzo.... Daarnaast is de kans natuurlijk erg klein dat die ene keer onveilige sex precies rond je eisprong was én daar ook nog zwanger van raakt. Natuurlijk zijn er een hoop meiden die in 1x zwanger zijn, maar de overgrote meerderheid is toch wel langer bezig om bewust zwanger te raken. Kan je voor jezelf niet terug denken wanneer je laatste menstruatie was? Ik vond het voor mezelf altijd wel handig een beetje bij te houden, zodat ik in ieder geval wist wanneer ik gewapend moest zijn met tampons en maandverband!