wil zwanger worden hoe zit dat met de baan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door yfon, 8 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yfon

    yfon Nieuw lid

    8 dec 2005
    2
    0
    0
    hallo..

    mijn partner en ik zouden graag een kind willen krijgen! als alles mee zit natuurlijk! maar ik heb ergens gezien/gehoord.. dat wanneer je een kind krijgt je kans hebt dat je ontslagen wordt! tenzij er collega's zijn die je beroep kan invullen tijdens die zwangerschapsverlof!!

    hoe ging dit bij jullie ??

    groetjes Yfon
     
  2. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Yfon,
    Als je een vaste baan hebt kunnen ze je niet ontslaan. Ze nemen dan iemand in dienst als jij met zwangerschapsverlof bent om die uren in te vullen. Kom jij weer werken, dan gaat degene die voor jou is komen werken weer weg.
    Ik zie trouwens dat je nieuw bent.
    Welkom en veel plezier hier.
    Groetjes Nenske
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als je een vast contract hebt dan mogen ze je niet zomaar ontslaan. Heb je een tijdelijk contract kunnen ze zeggen we verlengen hem niet.
    Het bedrijf krijgt een vergoeding om iemand jou plaats in te laten nemen.

    Dus ontslaan mogen ze je echt niet zomaar.
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ze mogen je niet ontslaan omdat je zwanger bent.... maar ik had een jaarcontract, en met een andere reden (smoes) ben ik er dus uitgegooid.... tja.... het was even hard... maar aan de andere kant ben ik blij dat ik niet meer werk.... ik heb genoeg dingen te doen!
     
  5. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ontslag
    U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk.

    Dit is het geval bij bijvoorbeeld ontslag:

    op staande voet
    om dringende redenen
    bij faillissement
    als u zelf ontslag neemt.
     
  6. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    ik had het toevallig net zelf opgezocht :)
     
  7. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ze mogen je idd niet zomaar ontslaan,
    als je geen vast contact heb kan je het altijd met je baas overleggen van hoe of wat...
    heb ik ook gedaan, krijg ik november 2006 een vast contract, dat gaat gewoon door, wel of niet zwanger!
    ik zat er ook een beetje mee, maar vragen kan altijd!

    succes, groetjes bianca
     
  8. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hallo,
    Het is wel verstandig om goede afspraken te maken als je met de tijd met zwangerschap verlof gaat zodat je zeker bent dat je op je eigen stekje terug komt.

    Bij ons in het bedrijf (kinderopvang) heb je een leidstercontract met de stichting en niet met de vestiging waar je werkt. Toen mijn collega met zwangerschap ging heeft onze vestiging de gene die haar verlof deed gehouden voor die baan omdat ze haar goed vonden.
    Mijn collega was naar 5 jaar haar baanje kwijt op haar eigen plek en moet dus nu waarschijnlijk worden overgeplaatst.

    Ik zelf weet ook niet of mij dat zelfde lot staat te wachten maar mijn wens op een kindje is groter dan de angst op verlies van mijn plekje. Word ik overgeplaatst dan zie ik dat wel na mijn toekomstige zwangerschapverlof!
     
  9. yfon

    yfon Nieuw lid

    8 dec 2005
    2
    0
    0
    ik zal dan even overleggen (als het zover is) met mijn toekomstige baas.. ik kan eind februari beginnen bij mijn nieuwe werkgever! was werkzoekende! en als er een kind nu zou komen is het financieel denk ik niet zo goed! me parnter heeft wel een fulltime baan.. maar dan moet die het huis, mij en het kind onderhouden!

    ben benieuwd wat mijn toekomstige werkgever zegt.. denk dat hij/zij het intern wel zal op kunnen lossen omdat er genoeg cassiere zijn die mijn taak kunnen overnemen!!
     
  10. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Yfon,

    ik zou inderdaad te zijner tijd als het zover is dit bespreken, maar totdat je zwanger wordt zou ik me nog niet te veel zorgen maken en zeker niets vragen aan je baas. Hij zou zomaar al vooraf vervelende acties kunnen gaan ondernemen
     
  11. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ontslagen worden zeker niet, tenminste bij ons niet als je idd van tevoren goede afspraken maakt hoef je je nergens druk om te maken
     

Deel Deze Pagina