Duizelig en last van darmen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo,

Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en ben sinds een week weer erg misselijk en snel duizelig en moe. Hoe kan die duideligheid komen? Ik durf namelijk zo niet te gaan sporten omdat ik bang ben dat ik flauwval. En toch wil ik mijn conditie goed houden.... Wat kan ik het beste doen: toch gaan sporten of juist meer rust pakken?

Verder heb ik erge last van obstipatie, spastische darmen en gas in mijn darmen wat ik maar niet kwijtraak. Ik word ook vaak 's nachts wakker van de buikpijn en opgeblazen gevoel door het gas. Vezels eet ik volop, groente en fruit, yakult, yoghurt met lijnzaad en muesli.....wat kan ik nog meer doen??? Is lactulose nog een idee?

Enorm bedankt voor jullie antwoord,
    Groetjes Emma

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emma,

voor die obstipatie, doen wat je al doet en dan nog daarbij veel water drinken, eventueel roosvicee laxo en als dat allemaal niet helpt pas lactulose.
    Bewegen is ook belangrijk voor de stoelgang.
    De ervaring leert dat je niet zo heel snel flauwvalt. Probeer wel in beweging te blijven maar op een heel rustig tempo. Elke dag een half uur wandelen bijvoorbeeld, en een stuk fietsen. Waarschijnlijk voel je je met een week of 2 weer vveeel beter en dan pak je je sport (wel heel rustig opbouwen) weer op.

Mirjam

Deel Deze Pagina