baarmoedermond zacht en buikpijn 23 weken zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kriskras, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriskras

kriskras Lid

12 apr 2006
    84
    0
    0
    Hallo,

Gisteren had ik de hele nacht enorme buikpijn en ben ik 'ochtends naar de vk geweest. Daar zagen ze op de echo een levendig kindje, gelukkig!

Na toucheren vertelde de vk dat de baarmoedermond zacht was en hebben ze d.m.v. een inwendige echo gekeken of er eventueel ontsluiting was. Dit was gelukkig niet het geval.

Na urineonderzoek en bloedonderzoek ben ik naar huis gegaan onwetend waar de buikpijn vandaan kwam.

Nu mijn vragen:
    Is het normaal dat de baarmoedermond zacht is (ben 23 weken zwanger van tweede kindje) of moet ik me toch zorgen maken?

Kan dit iets van bandenpijn geweest zijn? De pijn zat voornamelijk onderin de buik/liezen. Het was een combinatie van enorme steken en iets kramp. Ik vond het een beetje te vergelijken met weeen.

Alvast dank voor het antwoord!

groet,
    Kriskras

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de pijn kan inderdaad bandenpijn geweest zijn, maar ook voorweeën. Dat weet je nooit precies.
    Eigenlijk voelen we nooit naar de baarmoedermond bij jouw zwangerschapsduur. Het is per persoon verschillend hoe hard of zacht ie is. Je verwacht wel eerder dat ie nog wat harder zal zijn. Maar het feit dat er geen ontsluiting is, is prima. Geen zorgen dus.
    Als je opnieuw weeën krijgt (dan zit er een regelmaat in de pijn) dan moet je wel contact opnemen met je verloskundige.

Mirjam

Deel Deze Pagina