Ik lees op verschillende websites dat je geen sorbet mag eten, maar aangezien er geen eieren in verwerkt worden begrijp ik echt niet waarom het niet zou mogen. Mijn pot sorbet zit in de diepvries en roept me al 2 weken en ik wil zooo graag...
Ik heb tot nu toe ook nog nergens gelezen of gehoord dat een sorbet niet zou mogen... Denk dus dat het geen kwaad kan.. Mocht je het echt zeker willen weten, even bellen met de vk.
Ik houd me aan de lijst van het Voedingscentrum en daar staat niets over sorbet. Dus ik zeg: Geniet ervan!
Ik maak regelmatig zelf (sorbet)ijs en daar zit juist helemaal geen ei in: alleen suikerwater en gepureerd fruit! Eet smakelijk
Sorbet mag je gewoon eten! Heb ook veel ijs gegeten in mijn zwangerschap, was zo lekker fris. Je mag ook gewoon eieren eten trouwens... salmonella waarschuwing geldt altijd en als je het tijdens de zwangerschap krijgt, tast het de kleine in je niet aan. Groetjes van een Foodaddict!
bedankt dames....ik begrijp ook niet waarom het op sommige engelstalige websites wordt verboden, vanavond val ik mijn pot gewoon aan....