Zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HierBenIk, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Dat zou best kunnen hoor, de een heeft de eisprong eerder weer op gang dan de ander.
    Ik heb ook vaak rekbaar slijm, maar weet niet wanneer mijn eisprong is, omdat ik dit slijm vaker heb.

2. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Net weer een klein beetje licht roze bloed verloren..

Hoe dat nou??

3. tinus85

tinus85 Lid

21 dec 2009
    30
    0
    0
    Fotograaf
    Drenthe
    Die klachten die je beschrijft,heb ik ook gehad! En ik dacht dat ik ook zwanger was...niet dus. Bij mij was het "gewoon" ontpillen!:x

4. fafa

fafa Niet meer actief

En om nog even hierop terug te komen: innesteling is het moment waarop het bevruchte eitje in de baarmoederwand dringt. Als je baarmoeder erg goed doorbloed is kan hierbij een bloedvaatje beschadigen en verlies je dus wat bloed. Maar dat is, zoals al gezegd, niet bij iedereen het geval.

De innesteling gebeurt dus ook maar één keer tijdens je zwangerschap, een dag of 4-6 na je eisprong.

5. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Harstikke bedankt voor de informatie, het is ook allemaal nog zo nieuw..

Ben dus pas sinds 1 januari gestopt met de pil.. En bij alles wat ik voel denk ik, ik ben zwanger..

Officieel zou ik aanstaande maandag ongesteld moeten worden en ben van plan (ondanks mijn (misschien) eerdere menstruatie) toch een testje te gaan doen en een paar dagen later nog eentje..

Maar het is toch vreemd dat ik 2 weken na mijn menstruatie ineens een bloeding krijg van 3 dagen (mijn mestruatie duur minstens 5 dagen) en dan nu weer een inimini klein beetje..

Ik hoop het gewoon zo ;)...

6. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0

Ja ik denk dat dit ook bij mij het geval zal zijn.. (al hoop ik echt van niet) :)

7. fafa

fafa Niet meer actief

Wacht even.. effe alles op een rijtje: als je 1 januari gestopt bent met de pil zou je 4 januari je laatste onttrekkingsbloeding (ongi tijdens pilgebruik) moeten hebben gehad. Klopt dat?

En vervolgens heb je 14 januari weer een bloeding gehad?

Qua timing zou het eventueel nog wel een innesteling kunnen zijn geweest, al is ook dat vrij vroeg, maar als je echt een paar dagen flink hebt gebloed, zal het toch echt je ongi zijn geweest. Een innesteling is over het algemeen niet veel meer dan een paar druppels.

Dus als ik jou was zou ik vanaf komende maandag geen tijd verspillen aan het doen van zwangerschapstesten maar gewoon heel enthousiast aan de klus :D. Vanaf dan zou namelijk - als je cyclus weer een beetje op orde komt - je eisprong kunnen plaatsvinden.

8. nance26

nance26 Lid

16 nov 2007
    66
    0
    0
    op 7 september 2012 getrouwd :D
    Dalfsen

hoezo kan je geen ongi hebben als je zwanger bent? ik heb het ook gehad en ik ken vrouwen die de hele zwangerschap gewoon hun ongi hebben gehad dus het kan wel.

een lichaam kan je goed voor de gek houden

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Euhhh ik heb ook geen ontrekkings bloeding gehad.. gewoon gelijk een normale cyclus... dus als ze 14 jan een bloeding heeft gehad kan dat de eisprong zijn geweest en dan zou dit innestelingsbloed zijn... T kan hoor!

10. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Tsjaa het is inderdaad misschien ook allemaal heel snel en het zou natuurlijk heel goed mogelijk zijn dat het gewoon ontpillen is, maar er bestaat een kansje.. En zelfs dit kleine kansje geeft mij hoop..

Dus testen ga ik zoiezo doen, heb die van 2 voor 5 euro van het Kruidvat dus geldverspilling is het zeker niet.. En tijdverspilling vind ik het al helemaal niet!!!

11. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Op vrijdag 1 januari zou ik moeten beginnen met een nieuwe pilstrip na mijn ongi.. Dit heb ik dus niet gedaan.. Na vrijdag ben ik ook niet meer ongesteld geweest hoor, dit is bij mij altijd van maandag tot vrijdag geweest (hoe ideaal ;))..

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

* breekt even in*

Vrijdag 1 januari zou je weer met een nieuwe pilstrip moeten beginnen. Dus dan had je de stopweek van de pil (waarin je zo'n pilnepbloeding / onttrekkingsbloeding) al gehad, toch? Die bloeding in je stopweek is echter nog geen echte menstruatie hoor. Dit is een bloeding die nog bij de pil hoorde zeg maar.

Wat niet wil zeggen dat je niet direct na pilstop zwanger kunt worden / zijn!

Maar het wil niet zeggen dat je direct weer een cyclus van 28 dagen hebt (om teleurstellingen te voorkomen).

Hoop dat het gelijk raak is voor je, zou een leuk begin zijn van het nieuwe jaar, toch?

13. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, vandaar ook mijn (kleine) onzekerheid.. Ik verwacht het niet, maar het zou stiekem toch nog kunnen :)

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    1-1 moest je weer met je nieuwe strip beginnen, maar wanneer was 1e dag van je ontrekkingsbloeding?

15. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Daar heb ik nog nooit van gehoord, alleen 1 keer, omdat een vrouw wel de pil door bleef slikken, en zwanger was, dus lichaam bleef de nep ongi's houden....
    Wel vreemd dan.
    Maar ik denk dat het van haar ontpillen is, omdat ze nog maar net gestopt is met de pil, en je lichaam eerst weer moet wennen zonder die hormonen.

16. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Wat is een ontrekkingsbloeding, sorry :)

17. fafa

fafa Niet meer actief

je ontrekkingsbloeding is de "nep-ongi" die je tijdens je pilgebruik krijgt. Het heet geen echte menstruatie omdat je geen eisprong hebt gehad.

Dus als ik het goed begrijp heb je je laatste pil op donderdag 24 december geslikt en heb je je "pil-bloeding" gehad van 28 december tot 1 januari?

18. HierBenIk

HierBenIk Lid

14 jan 2010
    33
    0
    0
    Ja dat klopt helemaal precies :)

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Eerste dag van je laatste menstruatie: 1 januari 2010 Een beetje vruchtbaar: 12 januari 2010 Vruchtbaar: 13 januari 2010 Erg vruchtbaar: 14 januari 2010 Eisprong: 15 januari 2010 Innesteldag: 20 januari 2010 Vanaf hier kun je testen: 29 januari 2010 Vermoedelijke bevallingsdatum: 8 oktober 2010

heb dit even voor je uitgerekend als je netjes een cyclus van 28 dagen hebt kun je dus pas over 8 dagen testen en is je eitje vorige week geweest :)

20. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    ow zie net dat dit niet klopt sorry negeer gerust mijn berichtje :D

Deel Deze Pagina