hallo, vandaag bij de verloskundige geweest,bij 26w3d ze vertelde mij dat ik op het randje zat van groeiachterstand,mijn baarmoeder zit 2 vingers boven de navel de vorige keer bij 21w1d zat de baarmoeder 1 vinger onder de navel,moet ik me nu zorgen gaan maken? alvast bedankt.
Hoi Michael1988, het is lastig te zeggen als ik zelf niet de buik hebt gevoeld, maar avel + 2 vingers is voor 26+3 eigenlijk niet zo vreemd. Ze zal waarschijnljk ook met de vorige controle in het achterhoofd hebben gedacht dat ze er goed op moetne letten, want n-1 bij 21+ is wel iets aan de kleine kant. Maar nogmaals, je moet een hele buik voelen om een oordeel te kunnen vellen, want ieder lijf is en draagt anders. Als ze echt had gedacht dat het kindje nu te klein is voor de termijn, had ze een controle voor je geregeld om de groei eens op te meten. Waarschijnlijk moet je ook over 2 weken terug ipv over 3 weken. Je groei wordt goed in de gaten gehouden in ieder geval, daar ga ik vanuit. Wat jij moet doen is goed op het leven voelen letten. Voel je het een stuk minder dan anders, bellen. En als je kindje klein wordt geschat, is het sowieso verstandig het rustig aan te doen. DUs op tijd je bed in, na het eten even liggen, niet teveel sociale activiteiten plannen, lekker aan jullie zelf denken! Groetjes Brigitte
bedankt voor de antwoord. maar de groei van 21 weken naar de 26 weken is dus opzich niet slecht?ik moet trouwens pas weer over 3weken terug..Als ik rust moet houden houdt dit ook in dat ik geen fysiek zwaar werk mag doen?aangezien ik veel moet tillen bukken en vooral de hele dag staan(werk halve dagen). alvast bedankt
Ik zou inderdaad proberen het zware tillen zoveel moglejk te mijden. Kan voor de zwangerschap sowieso geen kwaad. En de groei in deze 5 weken klinkt inderdaad gewoon goed. Groetjes Brigitte