Zwanger??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tese, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Hoi,

7 april ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Normaal ben ik altijd 28 dagen behalve de afgelopen 2 maanden. Toen was het 31 en 26. Nu voelde ik bijna zeker 17 april mn eisprong. Mijn man en ik hebben toen ook gevreen. Wanneer moet ik nu aanhouden dat ik mijn nod heb? Ik voel me zwanger en heb vanochtend 2 testjes gedaan. Kruitvat 2 voor 5 en daar zag ik met moeite zonder kleur een streep. Daarna heb ik een etos test gehaald waarmee je vroeg kan testen. Daar kwam een wat duidelijker streepje. Maar wanneer zou ik mn nod hebben en denken jullie dat ik zwanger ben?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Vandaag had ik een duidelijk positieve test. Maar ik vraag me af hoe lang ik zwanger ben. Aangezien ik 17 april mijn eisprong had. Ben ik dan 3+1 zwanger of 3+5 ?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Gefeliciteerd! Ik zou uit blijven gaan van je 7 april, omdat die datum zeker is en je eisprong toch niet feitelijk vast te stellen is geweest. Het scheelt ook maar 4 dagen en een echo zal laten zien of je je Lm aan kunt houden of dat de termijn wordt bijgesteld. Dan zou het meer richting de termijn vna je eisprong kunnen gaan. Maar als er tussen de echo en je LM niet meer dan een week verschil zit, wordt toch de datum van je LM aangehouden, dus 7 april. Ik zou dus uitgaan van een termijn van 3+2.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina