graag advies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hopes, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    Hallo,

Ik ben een vrouw van 32 jaar en zit met een probleem. Al sinds juni 2006 hebben wij een grote kinderwens, helaas nog steed onvervuld.
    Mijn man wil absoluut de MM niet in. Ik ben 3 jaar geleden bij de gyn geweest om te onderzoeken of ik endometriose had aangezien ik heel ziek ben van mijn menstruatie. Dat was niet het geval, ik heb een inwendige echo gehad toen en de gyn zei dat alles er goed uit zag. Helaas wil het ziekenhuis mij niet verder onderzoeken voordat mijn man zijn zaad inlevert. Ze willen eerst uitsluiten dat het niet aan hem ligt.
    Ik ben ervan overtuigd dat er bij een van ons iets niet klopt, anders zou ik toch echt wel een keer zwanger moeten zijn geworden.
    Er is nog nooit iets gebeurd, geen miskraam of iets niets.
    Ik begin steeds banger te worden dat het nooit zal gebeuren voor ons. Mijn cycles is altijd tussen de 27 en 31 dagen geweest. Inmiddels zit ik deze cycles op dag 39 maar ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb ook niet echt het gevoel dat het er binnenkort aan zit te komen en 3 zwangerschapstetsen waren negatief. Kan het zijn dat ik deze maand misschien geen eisprong heb gehad? wat kan ik nu het beste doen.
    Ik weet wel dat het belangrijkste is dat ik met mijn man ga praten, maar zijn er daarnaast nog misschien tips? Tempen heb ik gedaan, ovulatietests, niets werkt.
    Ik wil niet wanhopig overkomen, want zo zit ik niet in elkaar. Ben gewoon een hele nuchtere, vrolijke jonge vrouw. Wilde alleen via deze weg proberen om advies te vragen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groet,

Hopes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hopes,

ik snap je vraag hoor en die is niet wanhopig, gewoon heel reeel. Het kan inderdaad eens gebeuren dat je een eisprong overslaat. Je cyclus kan dan een beetje in de war zijn. Als dit in totaal langer dan een week of 8 duurt, dan zou ik even langs de huisarts gaan voor medicatie op je cyclus weer op gang te brengen. En sowieso verandert je lichaam met de jaren en kan er eens een verschuiving van je cyclus voorkomen. Soms is dat tijdelijk en soms blijft dat weer een tijdje zo. Zo te lezen heb je voor wat je zelf kunt doen, alles al wel gedaan. Het komt inderdaad echt op je man aan ben ik bang. Wat is de reden dat hij niet wil? Is hij bang dat het aan hem ligt? Zit er meer achter dan gewoon zijn spreekwoordelijke poot stijf houden? Hij moet wel weten dat er veel stelletjes zijn die onderzoekjes laten doen en ookal ligt het aan de kwaliteit of kwantiteit van het sperma van de man, ook daar zijn goede mogelijkheden in. Ook al heeft hij geen zin in de mm, het kan wel korter duren in totaal, dan wanneer je de natuur zijn gang laat gaan. Ook al zal het best even intensief zijn. Ik hoop voor je dat hij erover na wil denken. En anders eens samen naar de gyn voor een motivatie gesprek over het hoe en wat van de mm.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina