steken vagina, ligt baby diep met hoofdje???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb een wat stekerige 'pijn' in mijn vagina. Ik heb steeds het gevoel alsof de baby met zijn/haar hoofdje hier beneden aan het duwen is. (met de 20 weken echo lag het hoofdje wel daar)

In mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook gehad, maar dat was pas rond de 34 weken. Bas was toen bezig met indalen, maar daar lijkt het me nu toch wel erg vroeg voor. Wat ik nog wel weet is dat ik het toen op zaterdag steeds zo voelde en op donderdag braken toen mijn vliezen (5 weken te vroeg). Ik weet niet of dat verband houd, maar het is me wel bijgebleven.

Herkent iemand deze steekjes?
    Ik moet hierdoor ook steeds naar de wc (kleine beetjes plassen)

X Linda

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik lees eens mee heb dit ook al vanaf 24 weken.
    Soms ook zo'n enorm zwaar gevoel daar beneden, alsof de kleine zich als een zak hangen laat zeg maar.

En idd. steken in mijn schaambot en druk gevoel op die plaats (maar denk zelf dat die pijn vanuit mijn bekken komt).

3. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi! Ik lees ook mee! Sinds dit weekend ook zo'n last van hetzelfde probleem!!! Ben er ook nog niet zo over uit of het nou echt schaambot of banden/bekken is, maar zeer doet het wel ;)

4. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik lees ook mee meiden, hier ook dat zelfde gevoel sinds enkele weken. Babytje ligt ook al vanaf de 20weken naar beneden.

liefs

5. muisje14

Bekkenklachten heb ik wel. Het is nog geen BI, maar zit er wel tegen aan. Dus die 'pijn' is het niet.
    Ik voel de baby ook steeds daaronder bewegen. Is een heel vreemd gevoel, vooral omdat het ook steeds tegen mijn blaas aan zit (tenminste zo lijkt het)

6. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Hier ook het zelfde probleem.. ik lees ook even mee...

Liefs!

7. muisje14

haha iedereen leest mee, hopelijk komt er zo iemand met een antwoordt.

8. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ah Linda, dat bij de blaas ken ik... Ik zeg soms wel eens tegen mijn vriend: Volgens mij zit die kleine te friemelen aan mijn blaas en urinebuis ofzo ;)

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik had het met mijn dochter ook al zo vroeg... en de vk zei dat het idd van de indaling was, maar ook dat dit niets hoefte te betekenen.... en dat klopte want met 30 weken lag mevrouw weer in een stuit.... dus het kan heel goed dat het met indalen te maken heeft, maar dat zegt niets over of het dan ook al vast gaat liggen, daar is het hoofdje namelijk nog te klein voor, dus kan nog alle kanten op!
    succes ermee!

10. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook eerder in de zwangerschap gehad. Volgens gyn lag het er op dat moment gewoon aan hoe het kindje lag. En dat klopte ook wel, want soms was het gevoel er ook niet. Nu ik 36 weken zwanger ben, voel ik weer steken in mijn vagina, maar die zijn wel een stuk heftiger. Nu heeft het wel met het indalen te maken. Het hoofdje gaat dan vast liggen onderin. Nou ja, eigelijk een goed teken, maar soms is het wel erg pijnlijk.

11. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi hoi ik heb het sinds ik 29 weken in verwachting ben en weet ook dat sindsdien de baby daar ligt met zijn hoofdje dus ik denk dat het gewoon een veel voorkomende klacht is als de baby naar beneden ligt...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier pas sinds een week of 3 dat ik er last van heb... Ben de laatste keer vergeten aan de gyn te vragen of dat het hoofdje ingedaald is, maar moet vrijdag terug op controle dus dan zal ik het dan maar vragen.

Baby heeft hier trouwens heel veel rondgedraaid tot dik 32 weken en lag toen in stuit. Ondertussen is het wel terug goed gedraaid :) Heb die pijn nooit eerder gevoeld tijdens deze zwangerschap.

13. muisje14

Ik heb mijn vk in het spreekuur ff gebeld. Ze zei dat het waarschijnlijk zo is dat het hoofdje op mijn blaas aan het drukken is. Vooral als de baby beweegt voel ik het ook

Deel Deze Pagina