Wanneer testen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sunnie, Jul 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wanneer testen jullie meestal?

NOD moet waarschijnlijk 26 juli zijn (kan eigenlijk nog alle kanten op want ben pas net gestopt met pil). Eisprong was duidelijk te voelen op 12 juli. Heb sindsdien last van krampen (om de paar dagen).
    Het kan natuurlijk ontpillen zijn, maar ben toch wel benieuwd.

Hoe lang hou jij het meestal uit? Weleens vroeg getest?

2. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

May 2, 2010
    3,831
    17
    38
    Female
    Hoi Sunnie..
    Voor mij is het ook ronde 1... en ik heb denk ik mijn nod 27 juli als ik uitga van een normale cyclus..
    Heb ook last van wat krampen en steekjes in mijn buik...
    Maar ik wil toch echt pas de 27ste of 28ste testen.. omdat mijn cyclus best langer kan zijn... en als je eerder test heb je nog niet heel veel ckerheid omdat je ook nog kans hebt op een vmk!!

succes en ik hoop voor je dat het gelijk raak is..!
    Liefs

3. C78

C78 Niet meer actief

In het begin deed ik ook op de dag dat ik ongesteld moest worden een test als ik het 's ochtends nog niet was. Ik werd dan vaak een paar uur later ongesteld.
    Nu test ik als ik symptomen heb een dag na mijn nod of soms zelfs pas later... Mijn Nod valt tussen de 24 en 30 dagen. Soms test ik op 24 als ik denk iets te voelen en anders op 30 of 31...

Veel succes en ik hoop dat jullie snel zwanger worden!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zou zeker niet voor NOD testen, dan maak je jezelf alleen maar gek. Stel dat je zwanger bent, dan test je ook wel positief op of na NOD. Ik snap dat het soms moeilijk is met wachten, maar om teleurstellingen te voorkomen, doe ik dat iig wel.

5. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig stampertje. Rond dezelfde datum gestopt met de pil.
    Eerste kindje?

Het is duidelijk, zwanger worden betekent erg veel geduld hebben.
    En eigenlijk maar goed ook, dat maakt het straks extra speciaal.

Maar toch lonkt die test van predictor (4 dagen voor NOD te gebruiken). Hopenlijk kan ik wel wat geduldiger worden ;)
    Zo kan ik straks niet maanden door.

Hebben jullie daar nu ook al last van?

Speelt wel mee dat ik de ha gebeld had ( 1,5 week geleden) omdat ik zulke buikkrampen/steken had. Die deed net alsof het heel gebruikelijk was om in 1 keer zwanger te worden en dat de symptomen er wel erg op leken. Wij waren alleen nog maar gestopt met de pil, en nog niet juist aan het klussen en mentaal nog niet op die manier mee bezig zeg maar. Wat komt, dat komt.
    Bleek later dat we precies voor de eisprong goed aan het klussen waren ;). Eerste eisprong was een verschrikking.
    Ik hoop dan ook dat het minder wordt de komende cycli.
    Dus om die reden vind ik deze eerste NOD dan ook wel extra spannend. Heeft de ha gelijk?

6. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Minime
    Je hebt ook helemaal gelijk. Je kan jezelf anders helemaal gek maken. Schiet ook niet op.

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    He Sunnie,

hier ook gestopt met de pil maar niet om perse zwanger te worden, maar eerst ontpillen... 27 juni eerste dag laatste menstruatie, dus mijn menstruatie zal nu de 25e zijn... hoop ik..

mijn eisprong heb ik een hele dag gevoeld en 'savonds had ik een flummeltje slijm met wat bruinig bloed erin... Flink geklust die dagen, jeminee, nog nog zo hitsig geweest hahaha, en onveilig ook natuurlijk..

Nu heel lang misselijk geweest, vandeweek een lichtroze veeg in inlegkruisje, en vanmorgen hetzelfde... ga dr nu wel aan twijfelen hoor...

pffff

8. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!

Wij dachten er net zo over, eerst lekker ontpillen en zien wat de natuur brengt. Maar het kan natuurlijk zomaar toch ineens raak zijn.

Denk je erover om te gaan testen?

9. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ik wacht nog ff een paar dagen af denk ik, alhoewel je beren op de weg gaat zien he nu!!!

Idd hier ook, ontpillen en we zien wel wat de natuur brengt...

10. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik hoef niet meer te wachten.
    Vandaag zijn de buikkrampen toch echt het symptoom van een ongi.
    Duidelijk bloedverlies.

Lichaam reageert dan toch echt wel wat heftiger op ontpillen als ik dacht. Maar goed, kunnen we nu wel eindelijk starten met de cyclus meten.

Om die reden zijn we in eerste instantie gestopt met de pil. Nu maar hopen dat het ontpillen wat minder heftig is deze maand.

Heeft iemand ook een heftige reactie gehad op het ontpillen (zware krampen met eisprong en een aantal dagen erna?) Wordt dat de maanden erop minder?

11. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moi78
    Hou je me wel op de hoogte? Ben benieuwd hoe jouw eerste ontpillingsmaand loopt en met welke afloop ;)
    Die beren op de weg zag ik ook. Zal er wel bij horen. Maar het kan natuurlijk wel gewoon de eerste keer raak zijn. Iedere vrouw is anders.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heyy Girls,

Mijn NOD is ook rond de 27e!
    Maar wil echt nu al testen hahah...:D

Dit is bij ons de 1e ronde (officieel dan)
    Ben al ongv 3/4 maanden gestopt met de pil om te ontpillen.
    Mocht ook niet eerder beginnen met mn zwangerschap ivm medicijnen en gezondheid!

Wanneer gaan jullie testen?
    Ik heb ook al sinds een week vreemde verschijnselen..
    Denk niet dat het ontpillen is,want de vorige maanden had ik dit echt niet.
    Ik spreek mezelf alleen elke dag weer moed in: nog niet testen, je ziet toch nog niks...!Zonde van t geld:$haha. Misschien dat t helpt, maar word wel gek hoor.

Heb vandaag wel al de testen gehaald, dus word de verleiding denk k wel groter.

Nu maar hopen dat ik t volhoud hoor:(

Liefs F

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn advies: test NOOIT voor NOD!
    Er kan zo veel mis gaan, het geeft alleen maar teleurstelling anders als je alsnog ongesteld wordt. En is hij negatief, dan weet je eigenlijk ook nog steeds niets. Ook het zoeken naar dat tweede streepje, dat je zo graag wilt zien... Het kan soms zo frustrerend zijn...

14. Sunnie

Sunnie Actief lid

Jul 14, 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FB 1984
    Spannend! Jouw NOD komt er bijna aan.
    Slim om eerst eens te ontpillen. Had jij er de eerste maand ook zo'n last van? Of nemen de kwaaltjes dan iets af?
    Ik kan mij voorstellen dat je graag wil testen. Ik had het eerlijk gezegd ook bijna gedaan (met zo'n predictor vroege test), maar ben net toch ongi geworden.Achteraf erg snel, maar het kon maar net zo zijn. Ontpillingsverschijnselen lijken toch ook op zwangersschapssymptomen als je nooit eerder zwanger bent geweest.
    Dus ik hoef niet meer, maar ik kan me voorstellen dat jij het graag wilt doen. Wanneer ben je het van plan?

@Merah
    Ik ben het wel met je eens. Alles is nu even nieuw. Ik moet wennen aan mijn lichaam zonder pil, en dan kan het er toch net even lijken. Dan wil je toch eigenlijk gewoon testen. Maar ik kan mij wel voorstellen dat je het niet iedere maand zo moet doen.

15. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ben ook in de eerste ronde na nuvaring. Voel ook van alles aan alle kanten, maar dat zal vast allemaal bij het 'ontpillen' horen. Het belangrijkste is denk ik om (zo goed en zo slecht als het gaat) nuchter te blijven en niet bij elk symptoom of kwaaltje denken van zou het dan?.. Maarja.. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Mijn NOD zou begin augustus moeten zijn als mijn cyclus gelijk goed op gang wil komen, maar we wachten (on)geduldig af...

16. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland

Heyy Sunnie,

De eerste maand/ 2 maanden was bij mij echt heel onregelmatig hoor!
    Was gestopt met de pil en netjes 4 dagen ongesteld geweest. Na 1,5 week werd ik dus weer ongesteld, 10 dagen achter elkaar!!!! (precies op mn vakantie ook nog:x)
    Sindsdien loopt t best wel redelijk, rond 28 dagen.
    Vanaf deze maand ga ik t pas echt bij houden de dagen enzo.

Voor de rest heb ik weinig last gehad van ontpillen. Alleen zo'n weekje voor mn NOD krijg ik ontzettend gevoelige en opgezetten (.)(.) haha
    Zeker een cup groter.
    Ik ga misschien vandaag al een testje doen.
    Heb begrepen dat die testen die ik nu heb, dat je daar ook 4/5 dagen van te voren ook al een positieve uitslag van kan krijgen.
    Ik verwacht niks, maar dan zit ik iets minder in de stress. En anders test ik maandag pas weer....
    En jij??

Liefs F

17. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Ik kan je niets zeggen over de maanden erna, maar mijn eerste menstruatie na stoppen met de pil was een ramp. Alle krampen en pijntjes die ik me nog maar vaag herinnerde waren er weer...
    Hoop dat het de volgende keer beter gaat... of niet nodig is natuurlijk!

18. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

bij mij was het ontpillen een hel...elke maand heftigere en pijnlijkere menstruaties. Eigenlijk tot nu toe. Van de eisprong heb ik geen last. Heb nog geen ovulatietesten ofzo gebruikt maar voel hem ook niet dus dat valt dan weer mee. Denk dat het bij iedereen gewoon heel verschillend is. De een voelt zn ei wel en de ander niet en zo is het ook met je nod. De een voelt niks en de ander is er ziek van.
    In ieder geval succes ermee en ojaa ik zou ook pas testen na je nod. In ieder geval niet eerder, maak je jezelf alleen maar gek mee kan dan nog alle kanten opgaan zoals een langere cyclus.

19. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

Jun 30, 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586