Zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindaatje, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

Hoi ik ben linda mama van 2...dochter van 9 en een zoontje van 5..

M'n verhaal,

spiraal gehad 5 jaar lang laten verwijderen en overgegaan op de pil omdat ik erg last had van het spiraal veel hormoon schommelingen..
    pil was ook geen succes (microgynon)..gestopt 26 juni..veilig gevreeen ..menstruatie bleef uit kwam pas 29 juli..kan zijn door de hormonen. testjes gedaan omdat ik me toch een beetje zwanger voelde iedere keer een heel licht streepje...nu na m'n menstruatie...heb ik last van gevoelige borsten..geen eetlust.misselijk en steken in lies en het gevoel dat m'n menstruatie er aan zit te komen zwaar gevoel in onderbuik, slapen is ook dramatisch daarvoor post ik dit bericht ook zo laat:D

maar toch weer test gedaan weer en weer een licht streepje..is er iemand hier die ook zoiets heeft meegemaakt..

kan het zijn dat ik tijdens m'n pil gebruik toch bevrucht ben???

pfff wordt er zo onzeker van:$ want we zouden het bij 2 kids houden..

grtjes Lindaatje

2. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    vind het wel vreemd want ze zeggen een streep is een streep maar als je eigenlijk net ongesteld bent geweest en ook nog veilig gevreen hebt, dan zou het wel heel raar zijn dat je toch zwanger bent.. maar dan zou het streepje toch ook een keertje duidelijker moeten worden..
    toch maar naar de huisarts denk.. dan weet je het zeker.. succes.

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ja het is mogelijk om door de pil heen zwanger te raken.
    Een vriendin van mij is zwanger geworden toen zij van
    pil wisselde.
    Wel vreemd dat je streepje zo licht blijft maar een streep
    is een streep zegt men.
    Maandag toch maar even contact opnemen met je huisarts

Groetjesss Jetje

4. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Hoe lang heb je de pil gebruikt? Want als je net bent overgegaan op de pil is die niet meteen betrouwbaar. Maar je kunt sowieso door de pil heen zwanger worden. Het is niet 100% betrouwbaar.
    En inderdaad, ze zeggen een streep is een streep. Zou dus toch maar even een bezoekje aan de huisarts brengen.

5. fafje

fafje Niet meer actief

voordat de pil echt betrouwbaar is , naar mijn weten duurt dat langer dan 1 maandje slikken...en idd hcg hormoon (zwangerschapshormoon) kan niet zichtbaar zijn mits je zwanger bent....Tenzij je oud hcg in je bloed had...dmv miskraam oid...maar dat is allemaal iet in jouw geval...
    Jouw lichaam had eerst al die hormonen van de spiraal...daarna moet het omschaklen naar de pil...dus ja...volgens mij ben ke zwanger...laat anders ff je urine bij de huisarts controleren...

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Maak anders even een foto van het testje en plaats die in het daarvoor bestemde topic.
    Maar streep is wel streep dus waarschijnlijk zwanger.
    Succes!

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: streep is streep. Moet je er moeite voor doen om 'm te zien of is het gewoon een streepje?

Hoelang was je ondertussen aan de pil geweest dan? Want die is bij overstappen vaak ook niet gelijk beschermend de eerste maand.

Ik zou naar de huisarts gaan bij twijfel.
    Succes!

8. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

Test heb ik al weggegooid ik ga van de week weer testen???

jullie horen het wel...

grtjes Lindaatje

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid, ik zou idd even nog een keer een test doen
    hopelijk krijg je snel meer zekerheid

10. Meisjevan16

Meisjevan16 Nieuw lid

16 aug 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZOU IEMAND MIJ OOK KUNNEN HELPEN.
    ik ben een meisje van 16. ik ben net met mijn vriend en zijn familie op vakantie geweest voor 2 weken. ik ben nu 1 jaar aan de pil. ik had geplant om de pil door te slikken maar ik zou dan maandag met mijn nieuwe stripje moeten beginnen maar ik werd die zondag ervoor dus al ongesteld. ik ben vanaf toen ongesteld gebleven. maar ik slikte de pil gewoon door. ik heb gewoon seks gehad met mijn vriend. (ik durf ook niks tegen mijn ouders te zeggen over de seks want die weet niet dat wij dat al hebben.maar mijn schoonouders weten het wel.)
    (ik dacht dat het veilig was omdat ik gewoon de pil slikte.)
    ik was de hele tijd heel erg moe en had hele erge krampen in mijn buik. na anderhalve week hadden mijn schoonouders de dokter gebeld omdat ik al anderhalve week ongesteld was en heel moe werd steeds. die zij dat ik moest stoppen met de pil. en dat heb ik toen ook gedaan. nu weten mijn vriend en ik niet meer zeker of wij nou seks hadden gehad toen ik niet aan de pil was maar wij dachten allebei van niet !!
    maar toen ik neit meer aan de pil was . had ik ondertussen ook nog een ander probleem opgelopen. ik had blasontsteking gekregen. daar ben ik voor naar de dokter geweest in het land waar wij op vakantie waren. en ik had een kuurtje gekregen. ze zeiden dat het na 2 of 3 dagen over moest sijn (een kuur van 3 dagen dus) maar ik had medicijnen gekregen voor 4,5 dagen. ik heb alle medicijnen geslikt maar het is nog steeds niet over met de pijn die ik heb.

HELP!! ik weet niet wat ik moet doen.
    :(

gr. een hulpeloos meisje van 16.

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    @hulpeloosmeisje

De kans dat je zwanger bent is niet zo heel groot.
    Je slikte de pil nog toen je sex had en zat in de laatste week toch?
    Zeker als je doorgeslikt hebt heb je geen eisprong gehad.
    Je hebt geen sex gehad nadat je gestopt was met de pil of toen je antibiotica had voor je blaasontsteking?

Overigens is het altijd een idee om toch condooms te gebruiken als je niet zeker bent dat je niet zwanger kan worden en bovendien tegen SOA's ;).

Ik zou toch even een testje halen als je nog twijfelt.
    Als je wel zwanger bent zal je het toch moeten vertellen ben ik bang.
    Met je kop in het zand steken zit je over 9 maanden met een kind als je zwanger mocht zijn.

Laat je even weten hoe het afloopt?

12. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

nou meiden vandaag weer een testje gedaan niet met ochtendurine...toch weer een licht streepje..kun je zonder verwijzing van de ha naar de verloskundige om een echo te laten maken?
    met m'n 2 vorige ging ik wel met verwijzing maar toen woonde ik in een andere gemeente..

ik probeer vanavond een foto er op te zetten van het testje..

grtjes

13. Alita

Alita Niet meer actief

hmm lindaatje....welke test gebruik je?
    Ik denk niet dat een echo al zin heeft meid, ik zou eerst een paar dagen afwachten zien of je test wel duidelijker wordt?

14. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

ik test al vanaf begin augustus zou nu toch wel wat donkerder streepje moeten zijn:(...met het kruidvat merk 2 voor 5 euro..misschien heb jij een betere merk test die ik kan proberen;)

grtjes linda

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou die worden niet heeel donker hoor!!!!

16. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Neem de digitale clear blue test. Die geeft precies in woorden aan zwanger of niet zwanger, en wanneer je zwanger bent hoe lang je al zwanger bent. Werkte bij mij perfect! overigens ook een kruidvat test gedaan en die was wel heel duidelijk!

17. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hulpeloos meisje: als je antibiotica kuur krijgt tegen antibioticia wordt er door de apotheek altijd gewaarschuwd dat de kuur de werking van de pil verminderd. Het kan dus zijn dat je zwanger bent. Ik zou even een test doen om het zeker te weten.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Lindaatje: Je kunt gewoon een vk bij jou in de buurt bellen en je verhaal uitleggen. Je hebt nooit een verwijzing van je ha nodig voor een bezoek aan de vk.

19. Lindaatje

Lindaatje Actief lid

hierbij de foto..ik weet niet of het goed t zien is maar jullie ordeel graag..;)
    Bekijk bijlage 95052

20. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hij is heeeeeeeeel licht, maar ik zie 'm wel... ;)

Deel Deze Pagina