Geplande keizersnee bij 37 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hartediefje, Aug 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb een vraagje over de termijn van de zwangerschap om een geplande keizersnee te krijgen.

Ik ben van mijn eerste kindje bevallen dmv een geplande ks op 38 wk. Mijn tweede kindje is overleden in mijn buik op 38wk.... en ook met een ks gehaald.

Nu ben ik zo bang dat het rond de 38 wk weer mis zou gaan en ik heb van meerdere vrouwen gehoord waarbij het mis is gegaan met 38 wk, dat zij met 37 wk worden ingeleid of een ks krijgen....

Kan het echt kwaad voor ons kindje als we er op zouden blijven staan om met 37wk (uiterlijk 37wk 5dg) dan geholpen te worden dmv een ks? Het zal voor mij een hele zware periode worden die laatste weken en ik weet dat ik ook aan de gezondheid van mijn kindje moet denken..maar ik ben zo bang dat we net een dag te lang zouden wachten en het weer mis zou gaan.

Ik vroeg me dus echt af of kindjes van 37 wk heel goed gehaald kunnen worden?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

in principe niet maar in dit soort gevallen worden wel uitzonderingen gemaakt hoor. Dit is zeker te bespreken met je arts.

Mirjam

Share This Page