Vreemd of niet

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Belly34, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 10 oktober bevallen van een gezonde dochter.
    Na 6 weken kwam mijn menstruatie en duurde 3 a 4 dagen en ben daarna aan de pil gegaan. Alleen niet op de dag dat mijn menstruatie begon.
    Nu ben ik dus bezig met de eerste strip en wat gebeurde er tot mijn verbazing, ik werd twee dagen geleden ongesteld terwijl ik de pil slik.
    Hoe kan dit?

Gr Desi

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Belly34,

dit kan gebeuren als je weer met de pil begint. Kan wel een half jaar voorkomen zelfs! En bij zo'n eerste pilcyclus zeker als je niet precies op de goede dag bent begonnen. Dus niets vreemds. Gebruik wel een condoom tot je met de volgende strip begint. Als je niet op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen is de eerste strip niet veilig!

Groetjes Brigitte

3. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dank je wel. Maar ik maak deze strip gewoon weer af ondanks dat ik ongesteld ben.
    En dan wanneer ik dan weer ongesteld wordt moet ik de pil dan innemen op de dag dat ik het weer wordt of als ik klaar ben met mijn menstruatie? en is de pil dan wel weer veilig?

Groetjes Desi

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je maakt deze strip af en dan heb je de officiƫle 7 dagen stop, en dan begin je gewoon weer, of je nou wel of niet ongesteld bent geworden. De volgende strip is dan veilig.

Mirjam

5. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dank je wel Mirjam, ik heb ook een antibiotica kuur gekregen dus deze pil werkt zo wie zo niet.
    maar vandaag neem ik de laatste en dan wacht ik gewoon 7 dagen en dan begin ik aan de nieuwe strip. En deze is dan wel veilig?

Gr Des

Share This Page