Berekenen lutele fase

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jasmina8, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jasmina8

Jasmina8 Lid

Oct 20, 2010
    57
    0
    0
    #1 Jasmina8, Dec 15, 2010
    Last edited: Dec 15, 2010
    Hey allemaal,

Ik heb een nogal korte luteale fase en lees overal dat bij een fase van 10 of minder dagen de vruchtbaarheid verminderd kan zijn. Weten jullie hoe je deze fase precies moet berekenen? Moet je de dag van de ovulatie meetellen? Of begin je pas met tellen op de dag na de ovulatie?
    Ben benieuwd!

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De dag na de ovulatie is de eerste dag. De dag voor je menstruatie je laatste dag.

3. Jasmina8

Jasmina8 Lid

Oct 20, 2010
    57
    0
    0
    Dankje! Da's beetje jammer, heb er dan meestal een van 10 dagen, hoopte op 11.. Zie dat jij ook een korte luteale fase hebt? Weet jij al of 't een probleem is bij jou?

4. Jasmina8

Jasmina8 Lid

Oct 20, 2010
    57
    0
    0
    Zie net dat je al een kindje hebt, maar ben je wel moeilijker zwanger geworden door die korte lf?

5. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bij mijn dochter had ik andere "problemen". De korte lf is na de zwangerschap ontstaan.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Mijn LF wisselde tussen 8 dagen en 11 dagen. mijn gyn zei dat minder dan tien echt te kort was. Misschien doordat er ook af en toe een LF van 11 bij zat, maar het is dus wel gelukt :)

7. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Mijn gyn zei ook dat een LF onder de 10 niet goed is.
    Helaas had ik er zelf een van 4-7 dagen en bleek dus ook steeds een erg laag progesterongehalte te hebben na de eisprong.
    Hierdoor ook 2x een mk gehad.

Maar mbv Clomid had ik een beter eisprong en daardoor ook gelijk een beter progesterongehalte met als resultaat ook een LF van 11 dagen. Uiteindelijk ben ik opnieuw zwanger geworden en is mn zoontje gelukkig goed blijven plakken!

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hee ik heb ook een korte, wist niet dat het invloed had!!

9. Jasmina8

Jasmina8 Lid

Oct 20, 2010
    57
    0
    0
    't Kan invloed hebben. Hangt ook af van wanneer de innesteling plaatsvindt denk ik.. Hoe kort is die van jou?

10. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Als je 3 dagen achtereen een positieve ovutest hebt, waarvan de 1e de meest positieve, wanneer kun je dan spreken van een eisprong? Is dat dan pas als je weer een negatieve ovutest hebt? Als dat zo is, heb ik waarschijnlijk deze keer ook een korte lf gehad. Mijn cyclus duurde deze keer 30 dagen. En op dag 21 had ik nog een (zo goed als) positieve ovutest. Wie kan mij dit vertellen?

11. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb het nog niet zo vaak getest, het was wel voor de zwangerschap. (duurde ruim 2 jaar..) ik had toen iets van 8.

Ben nu voor het eerst aan het testen weer, ivm de pijn.
    (vierde cyclus, eerste keer pijn na bevalling. Wellicht eerste keer eisprong.)

12. Elevi

Elevi Lid

Oct 11, 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik had na mijn eerste zwangerschap ook een korte luteale fase van een dag of 8/9. Nu was ik zowiezo al blij met een cyclus want bij mijn dochtertje had ik helemaal geen cyclus en ben mbv Clomid zwanger geworden... Nu in de 3e maand zonder hulp ben ik zwanger geworden, wat denk ik bij mij geholpen heeft is de capsules van Etos Zwanger Worden, staat ook bekend om een goede cyclus, heb deze de 3e ronde geslikt en prompt gelijk zwanger, TOEVAL ?!?!

Succes meiden...

13. Pauline

Pauline Actief lid

Jul 7, 2010
    141
    0
    0
    Ik ben er ook achter gekomen dat ik een korte LF heb (de laatste 2 x 8 dagen de keer ervoor maar 5) als deze cyclus weer 8 of minder is, ga ik toch even een bezoekje aan de GYN brengen ! ik hoop dat er een stijgende lijn in zit, en dat de volgende LF in ieder geval langer is dan 8 dagen :)
    ben intussen ook alweer een half jaar verder...
    en als ik het zo lees, is de kans op zwanger worden erg klein met zo'n korte LF, en de kans om zwanger te raken is "gewoon" al niet groot ...

14. Jasmina8

Jasmina8 Lid

Oct 20, 2010
    57
    0
    0
    Er is wel relatief makkelijk wat aan te doen geloof ik, met medicatie. Ik heb er een van tien dagen en ben waarschijnlijk zwanger. Tien dagen is zo'n beetje de grens geloof ik, maar misschien kan 't met acht dagen ook wel (afhankelijk van wanneer de innesteling plaatsvindt).

15. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik had ook een korte LF van 9 dagen, gewoon zwanger geworden...

16. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Heeft niemand een idee? :)

17. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

Oct 29, 2010
    218
    0
    16
    Hoi Germar,
    Ik ben sinds afgelopen cyclus ovulatietesten gaan gebruiken. Dit vanwege erg onregelmatige cyclussen. Omdat ik las dat er vrouwen zijn met meerdere positieve ovulatietesten in de maand ben ik er ook bij gaan tempen. Iets waar je zo aan went. Daardoor kwam ik er afgelopen maand achter Dat ik 2 dgn na mijn positieve ovulatietest mijn daadwerkelijke ovulatie had. Want na 3 dgn ging mijn temp omhoog. Ik vind het een heel fijn hulpmiddel. Misschien voor jou ook een idee? Misschien heb je er voor deze keer niks meer aan, maar zeker wel voor de volgende ronde!
    Ik kwam er in de afgelopen cyclus dus achter dat ik een LF had van 9 dgn..... Ik hoop stiekem dat het eenmalig was.... Gebruik nu ook Etos zwanger worden capsules en daarnaast nog extra monnikspeper. Hopelijk helpt het! Want ik maak me persoonlijk ook wel zorgen om mijn korte LF. Maar de berichten van hierboven van de vrouwen die wel zwanger zijn geraakt ondanks een korte LF vind ik wel een beetje geruststellend!

18. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Lovelyrose; bedankt voor je antwoord :)
    Ik zit nu op dag 2 van mijn cyclus. Wanneer moet je beginnen met tempen dan? En hoe laat 's morgens? Ik heb er verder geen ervaring mee, maar als dus je temp omhoog gaat, dan weet je dat je eisprong is geweest? En hoelang temp je dan nog door?

19. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

Oct 29, 2010
    218
    0
    16
    @germar: Je tempt op het moment na het wakker worden maar voor het opstaan. Het liefst elke dag op hetzelfde tijdstip, maar dat doe ik in de weekenden ook niet ;)
    Een dag na je eisprong gaat je temp minimaal 0.2 graad omhoog. Als dit tenminste 3 dgn aanhoudt, of nog verder stijgt, betekent dit dat je je eisprong gehad hebt. Ik temp gedurende mijn hele cyclus. Maar als je ong. weet wanneer je eisprong er aan gaat komen kan je natuurlijk ook pas een paar dgn voor de te verwachten eisprong gaan tempen t/m de dag dat je gaat menstrueren. Maar als je alleen wil gaan tempen om te weten wanneer je je eisprong precies gehad hebt, dan kan je vast ook al stoppen met tempen als je minimaal 3 dgn een hogere temp hebt. Hier op het forum staat alles nog uitgebreid uitgelegd als je er nog wat meer van wil weten!
    Succes!

Share This Page