Ook uit eten geweest!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirna, 6 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik ben vanavond ook uit eten geweest, en ik heb niks bijzonders gegeten. Maar ik heb toch last van m'n buik en diarree!! :oops: :oops: :oops: Ik heb goed doorbakken vlees gehad, frietjes, wat salade en (naar wat ze zeiden) verse jus d'orange.
    Waar zou het aan kunnen liggen?
    Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Kan het kwaad, dat ik zo'n last heb?
    :rolleyes:
    Wie weet raad?
     
  2. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    oke dus als ik het goed begrijp mag je ook gewoon niet alles meer hebben tijdens de zwangerschap...
    ??
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Klop Guusje!!
    Helaas pindakaas... (maar dat mag je wel hoor)

    =xxx=
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Klopt Guusje, je moet vooral oppassen met rauwe vlees en kaassoorten (waar rauwe melk in verwerkt is) en alchohol..dus dat lekker kaasje met een flesje wijn en dat biefstukje even voor gezien houden...maar ach t is maar 9 maandjes... ;)
     
  5. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    het kan wel wezen dat je momenteel niet tegen vettigheid kan
    momenteel heb ik daar ook last van als ik patat gegeten heb moet ik binnen een half uur naar de wc
    je mag ook geen shoarma hebben en geen softice
    leverpastei en leverworst mag je in mate hebben

    groetjes marjon
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    mag je geen shoarma en soft ijs???? oeps, dat eet ik wel gewoon... waarom mag dat niet dan?
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Van die pindakaas eten klopt zeker, het zit boordevol vitamine B11, juist ja, foliumzuur!!!!
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    hai Meermin, dit is wat ik kan vinden en zie er geen softijs of shoarma bij staan??


    Wat liever niet


    Met drop en zout kun je niet zuinig genoeg zijn, omdat je er een hoge bloeddruk van kunt krijgen. Rauw vlees, zoals filet americain en tartaar zijn taboe, want daar kan de toxoplasmoseparasiet in zitten. Die kan een infectieziekte veroorzaken die je baby kan schaden. Dezelfde parasiet komt voor op rauwe groente en zit in de uitwerpselen van katten. Dus geen kattenbakken meer schoonmaken en rubberen handschoenen aan als je in de tuin werkt, want ook daar kunnen katten geweest zijn. Vreemde katten aaien is ook niet aan te raden. Want je weet nooit of het zwerfkatten zijn. Maar je eigen katten of die van vrienden, zijn geen probleem. Want je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat die goed verzorgd worden.






    Wat juist wel


    Voor liefhebbers van het betere junkfood is het even afzien. Want goed eten tijdens je zwangerschap betekent regelmatig spruitjes, kool, witlof en broccoli. Vanwege de anti-oxidanten en het ijzer die erin zitten. Ook noten, zaden en plantaardige olie moet je in ruime mate binnen zien te krijgen. Want dat zijn natuurlijke bronnen van vitamine E. Iedere dag wat vlees, vis of een ei is goed voor de eiwitten. En voor voldoende calcium is een halve tot driekwart liter zuivel geen overbodige luxe. Melk, karnemelk, yoghurt, vla; wat jij het lekkerst vindt. Om geen last te krijgen van verstopping, ook een bekend zwangerschapskwaaltje, is vezelrijk voedsel aan te bevelen. Dat is bijvoorbeeld fruit met schil, alles waar volkoren op staat en peulvruchten.
     
  9. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    ik kreeg van de verloskundige te horen dat je ook geen softice mag hebben omdat in het tuitje waar de soft ice uitkomt bacterieen in kunnen zitten wat schadelijk is voor de baby en vaak is de shoarma rauw nog van binnen .
    maar dat ligt ook aan je zelf denk ik als je niet zegt dat de shoarma goed doorgebakken moet worden
    maar dat had ik ook van iemand gehoord

    groetjes marjon
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik kan ook niks vinden over softijs en shoarma.

    Oppassen met en waarom?


    Alcohol drinken: Kans op nadelige gevolgen voor het kind.

    Roken: Roken is schadelijk voor de baby.

    Lijnen en veel afvallen: Lijnen geeft kans op tekorten aan voedingsstoffen.

    Lever: Lever bevat zeer veel vitamine A dat schadelijk kan zijn voor de baby.

    Rauw vlees: Kans op besmetting met listeria en toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

    Kattenbak verschonen: Kans op besmetting met toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

    Eten van zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk en rauwe melk: Kans op besmetting met de listeriabacterie die schadelijk kan zijn voor het kind.

    Gerookte zalm of andere vacuumverpakte rauwe vis eten: Idem: listeriabesmetting.

    Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades: Idem: listeriabesmetting.

    Geneeskrachtige kruiden en kruidenpreparaten gebruiken: Sommige kruiden zijn schadelijk voor het ongeboren kind.

    Meer dan vier koppen koffie drinken per dag: Te veel cafeïne is niet goed voor het kind.

    Veel drop eten: De stof glycyrrhizine in drop kan de bloeddruk verhogen.

    Pimba (kalebaskalk) gebruiken: In kalebaskalk kan veel lood zitten
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik denk eerlijk gezegd (sorry als ik het fout heb) dat veel mensen hier nogal erg veel (misschien te veel) mee bezig zijn... Het is heus geen ramp als je een keer "per ongeluk" iets eet wat niet mag... en het is ook niet zo dat je nix meer mag hoor... Als je de regel aanhoudt dat je geen rauwe producten eet en geen lever etc ben je al een heel eind...

    Patricia Schutte, voorlichter bij het Voedingscentrum: Als je één keer een fout kaasje hebt gegeten, of één keer gedachteloos carpaccio hebt besteld, is dat geen reden tot paniek. De kans op een listeria- of toxoplasmosebesmetting is gelukkig vrij klein. Er wordt in Nederland streng gecontroleerd en de kwaliteit van het voedsel is meestal prima. En van één dag veel koffie drinken krijg je echt niet meteen een baby met een laag geboortegewicht.


    Het is niet de bedoeling dat je je hele zwangerschap door in de stress zit voor je eten hoor ;)
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Wanneer je rookt krijgt de placenta (moederkoek) minder bloed toegevoerd. Het ongeboren kind krijgt minder zuurstof. En dat vertraagt de groei.
    Niet alleen de groei, maar ook de verstandelijke ontwikkeling van een kind kan door het roken worden beïnvloed.
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ben het helemaal met je eens Vicky!! Gewoon relax proberen op te letten!
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik ben het er ook mee eens.
    Al dat gestes om alles is helemaal niet goed voor je.

    En wat het roken betreft....
    Als je niet rookt maar je veel in rokerige ruimten komt, zou dat ook schadelijk kunnen zijn.
    Ik heb ook baby's gezien van moeders die stug hebben doorgerookt en niet minderen maar juist meer begonnen te roken, en die hebben een baby gekregen meteen normaal geboorte gewicht.
    Ik ben bijvoorbeeld gestopt met roken op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, maar heb toch een kindje gekregen met een laag geboorte gewicht.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is want roken is natuurlijk nooit gezond, maar ook als je niet rookt kun je een kindje ter wereld zetten met een lager geboorte gewicht.
    tja je weet het gewoon nooit.
    Clichè maar als het maar gezond is toch?

    Groetjes Jolanda
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja Jolanda die verhalen heb je altijd, een vriendin van mij rookte gewoon door (pakje per dag denk ik) en kreeg een baby van maar liefst 9 pond schoon aan de haak.....dusss....
     
  16. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    oke dan nou ben al heel wat wijzer nu hahaha dus dan maar aan de pindakaas of nie bianc ;)
    maar uh... ik volg dus momenteel ook een dieet maar zodra ik weet dat ik zwanger ben ga ik daar ook mee stoppen hoor en ONMIDDELIJK stoppen met roken!!!
     
  17. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    ow die had ik nog nie gelezen sientje haha
    maar ja ik moettoch stoppen ;)
     
  18. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Dat klopt.
    Ik rook niet en Nikky was veel te klein.
    Ze heeft een moeilijke start gehad, maar doet nu niet onder voor de rest :D
    Het is een gezonde kleuter ;)
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb gehoord dat je ook niet meer dan 4 koppen thee mag hebben op een dag. Jenny
     
  20. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Ik vraag me ook af hoeveel thee je mag want samen met Cola is dit mijn favoriete drank!
     

Deel Deze Pagina