Zwanger en overgewicht

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Carolaa26, Feb 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carolaa26

Carolaa26 Nieuw lid

Feb 8, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Nadat ik allerlei verhalen hoorde over het niet zwanger kunnen raken bij overgewicht en alle andere enge verhalen die ik heb gehoord had ik niet kunnen verwachten dat ik gewoon zwanger ben geworden nadat ik ziek ben geweest en de pil toen niet had gewerkt....een kans op duizenden??? Wat resulteerde was dat ik er op maandag 24 janauri achter kwam dat ik zwanger ben.
    Omdat mijn laatste menstruatie 2 december was geweest dachten de verloskundige en ik dat ik 8 weken zou zijn.
    Dinsdag 25 januari bij de eerste echo werd geconstateerd dat ik 5 weken zwanger ben.
    Wat nu dus betekent dat ik vandaag 7 weken zwanger ben.

Vandaag intake gehad bij de verloskundige.
    Die hebben mij verteld dat ik Medisch ben en dus doorverwezen word naar een gyneacoloog.
    Het is allemaal heel dubbel, enerzijds ben ik dolgelukkig dat ik zwanger ben en anderszijds voel ik de stempel op mijn hoofd drukken constant!

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Liefs Carola

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Ja hoor. Ikke.....ik heb zelf overgewicht heel erg zelfs en heb pcos. Dus in de mmm zwanger geraakt. Nu bijna 28 weken zwanger van onze 2ling. Volgens de artsen zou t allemaal zwaar zijn en zou ik allemaal dingen gaan krijgen zoals bekkeninstabiliteit en diabets en hoge bloeddruk. Allemaal dankzij overgewicht zeiden ze. Maaaar......tot nu toe niks van dit alles en alles gaat goed! Nu noemen ze me zelfs een modelpatient.

Het wordt nu wel wat zwaarder natuurlijk en af en toe wat lichte bekkenpijn maar verder blijft alles goed! Niets van dat alles wat ze me vertelde dat ik zou krijgen.

En daarbij. Iemand dus heel slank is kan ook diabetes en bekkeninstabiliteit krijgen.

3. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey minnie:)

hier ook zwaar overgewicht ook via mmm zwanger geraakt en ook pcos..
    idd wat minnie hierboven zegt zeiden ze tegen mij ook eigenlijk heb ik op mijn heupies na nergens last van..
    voel me goed en gezond zwanger...

maar mag ik vragen waarom ze jou als medisch zien??
    want ik loop gewoon bij de vk hoor en hebben nog geen 1 keer tegen mij wat gezegd over mijn gewicht???

4. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    ik heb ook overgewicht en bij mijn dochter mocht ik nog net bij de verloskundige onder controle blijven. Hier is namelijk de standaard vanaf BMI 40 wordt je doorverwezen naar de gyn. Bij mij hield dit in dat ik een keer extra op suiker werd geprikt en bij 34 weken nog een extra groei echo had omdat ik meer kans had op te groot of een te klein kindje.

Nu had ik helemaal nergens last van ja iets last van mijn bekken op het laatst maar wie heeft dat nu niet. En mijn dochtertje was heel mooi 6 pond

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meid.

de vk zal je hebben door gestuurd omdat ze gewoon zeker er van wil zijn dat je in goede handen bent.
    ik loop zelf bij de gyn nu in mijn overgewicht niet de rede maar mijn schildklier.

vrouwen met over gewicht daar kunnen ze alles minder bij voelen en dus krijg je meer echo's.
    verder zal je in het ziekenhuis moeten bevallen omdat er meer risico's kunnen zijn qua ernstig bloed verlies enzo.

6. Linniestra

Linniestra Actief lid

Jan 23, 2011
    119
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik heb afgelopen maandag, derde afspraak VK, te horen gekregen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Dit inderdaad door mijn overgewicht. Ik ben daar in goede handen en als er complicaties optreden, zijn ze er op tijd bij. Ik mag wel bij mijn VK blijven en ze ondersteunen mij tot in het ziekenhuis en eventueel daarna ;) Dit is ons eerste kindje en ik vind het wel een veilig gevoel, ondanks dat ik me prima voel :)

Succes en geniet van de zwangerschap!

Liefs Linda.

7. Lori

Lori Bekend lid

Dec 1, 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb overgewicht en een traag werkende schildklier. Maar ik werd door het ziekenhuis gewoon doorverwezen naar een vk en mag ook kiezen tussen een thuis- en ziekenhuisbevalling. Ik kies voor het laatste, omdat mij dit gewoon prettiger lijkt.

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb ook overgewicht en ben 3x zwanger geworden
    als ik geen keizersnedes had gehad was ik gewoon onder de verloskundige gekomen
    je krijgt zeker een stempel maar je hebt zelf nogsteeds het laatste woord over je eigen lichaam;)

gefeliciteerd en geniet er van

9. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had bij alle 3 ook overgewicht, er is mij nooit wat verteld. Mocht gewoon onder behandeling van huisarts (bij de 1e) bij de 2 en 3e verloskundige. Wel ben ik van de 2e ingeleid vanwege suiker wat ik later niet eens bleek te hebben......Bij de 3e was me bmi ook al hoog, heeft de verloskundige alleen gezegd als je boven de 100 kilo komt mag je niet meer thuis bevallen. Ik ben er gelukkig alle 3 keren net onder gebleven. Misschien wil je liever thuis bevallen ofzo, maar in het ziekenhuis ben je in goede handen mocht er wat gebeuren dan hoef je er niet eerst heen maar ben je er al! Geniet lekker van je zwangerschap!

10. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Hoi,

Ik heb ook ernstig overgewicht bmi net boven de 40 dus sta onder controle bij de gyn en niet de verloskundige.
    Wel raar ik heb altijd wel geweten dat ik te zwaar ben maar nooit problemen of last van gehad ik voel me ook gewoon super en ik kan alles. En nu opeens nu er een klein mini mensje in mij groeit voel ik me door alle omstandigheden opeens echt MEGA DIK!!
    Ik krijg extra controles en moet verplicht naar de dieetiste in het ziekenhuis en mag maar 5 kilo aankomen.
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Ik lees veel enge dingen op internet maar ook veel positieve verhalen. Ik denk zelf als je gewoon goed eet en beweeg dat het wel goed moet komen :) Niet iedereen met overgewicht is zo dik door elke dag chips,snoeps,chocolade en liters frisdrank weg te werken.
    Zo ik weet niet maar moest dat even van me afschrijven.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Haai!

Hier ook een onverwachte zwangerschap ( de gyn had me verteld dat ik geen eisprong had...en toen ik die één keer wél had was het dus meteen raak) en vanwege mijn BMI van 40+ moest ik ook naar de gyn.

ben daar supergoed behandeld, kreeg extra controles en elke controle een echo ( enh dat krijg je bij de VK echt niet hoor!). Een vervanger deed wel lullig tegen me, maar die mensen zul je altijd houden.

Ik heb wel BI gehad en in het begin wat bloedverlies, maar eigenlijk is het verder goed gegaan. Geen hogere suikers, iets verhoogde ( maar geen zorgwekkende) bloeddruk en een enorm snelle bevalling van anderhalf uur. Dus...

Geniet er lekker van en laat domme opmerkingen maar mooi het ene oor in en het andere uit gaan. Want jouw lichaam werkt hard aan het laten groeien van een kindje.

12. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hey alle zw van Harte gefeliciteerd. Hier ook een zwangere met overgewicht. Ik loop zo ie zal al in het zh. Voor mijn zoontje heb ik 2ma gehad. Daarna ben ik 25 kilo afgevallen. Moest wel ivm PCOS. Bij de zw van mijn zoontje was ik nog te zwaar. Maar nooit wat van gezegd. Ik was 35 kilo aangekomen tijdens de zw. In aug was ik alle kilos kwijt zelfs nog meer. En ik was weer gelijk zw. Maar toen kreeg ik te horen dat ik wel aan de zware kant was. Nou dat ben ik altijd al geweest behalve tijdens mijn trouwen. In die 13 wk dat ik zw was ben ik 10k aangekomen is een MA geworden. Nu weer zwanger maar die 10 k zitten er nog aan. Hoop nu niet zo zwaar te worden heb erg last van mijn bekken.
    Mijn BMI zit trouwens rond de 30

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ach ja, ik ben ook veeeel te zwaar (bmi 35) en ben 2x zwanger geraakt nog voor we het hebben geprobeerd. ben benieuwd hoe het gaat als ik op gezond gewicht zit. had 3 weken na de bevalling alweer een eisprong met bv, dus ben blijkbaar erg vruchtbaar.

hoe een vk ermee omgaat hangt per praktijk af. bij de eerste praktijk die ik had ging de hele intake over mijn gewicht, ik moest naar een dietiste en toen ik vertelde 2x per week te sporten geloofde ze me niet. alle risico's werden gelijk op tafel gegooid.
    met 20 weken naar een andere praktijk gegaan ivm verhuizing. daar deden ze nergens moeilijk over, alle uitslagen waren altijd goed. heb een droom zwangerschap en droom bevalling gehad.

14. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

Mar 6, 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Ik ben gelukkig net voor mijn zwangerschap 12 kilo afgevallen, waardoor mijn BMI net onder de 40 zit nu. Ik mag daardoor wel bij de verloskundige blijven maar moet wel in het ziekenhuis bevallen... Daar baal ik al van, dus ik kan mij voorstellen dat je er enorm van baalt dat alles nu plotseling zo medisch is, terwijl het wel degelijk goed kan gaan.

Tijdens mijn vorige zwangerschap waren deze regels nog niet zo aangescherpt en ik heb een fantastische zwangerschap gehad!

En inderdaad ik voel me ook enorm dik sinds ik weer zwanger ben en dat komt vooral doordat er steeds zo op gehamerd wordt.

In ieder geval: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

15. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte met je zwangerschap!

Ook hier een zwanger met overgewicht. Ik zit net boven de 35 qua BMI en bij ons betekend dat controle bij vk, maar bevallen in het zh. Wat wij toch al wilden, dus dat was ons geen probleem. Daarnaast een extra groeiecho en extra prikken op bloedsuiker.

Veel succes met je zwangerschap!

16. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Mooi verhaal, gefeliciteerd!!!;)

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog iemand met veel overgewicht ook echt net bmi 40 +, moet ook via de gyn. Kreeg inderdaad ook al die dingen te horen en nu was er telkens niets aan de hand en tot nu toe een voorbeeld voor andere.
    Wel zwanger geraakt via de mmm zie mijn onderschrift.
    Heel veel succes en trek je er niet te veel van aan.

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik werd pas heel laat doorgestuurd naar de gyn bij de 36 weken ivm met hoog BMI en wat oplopende bloedruk

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    wat gek dan???

ik heb echt een teeee hoge bmi 40+ en loop gewoon bij de verloskundige..
    heb ook al best veel echo`s gehad nu...
    word wel beter in de gaten gehouden maar word echt niet doorgestuurd naar de gyn,terwijl ik dat wel wilde hahaha

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!

Share This Page