Zwanger?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rosa1983, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
    Ben in febr gestopt met de pil na deze 12 jaar te hebben geslikt!
    Ik las overal dat het heel lang kon duren eer je menstruatie weer op gang was, maar ik was meteen netjes na 28 dagen ongesteld (de eerste echte neem ik aan)
    Nu zou ik dus afgelopen weekend (zaterdag) ongesteld moeten worden, maar nog niks aan de gang, ook geen klacht oid.
    Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik kan het me niet voorstellen namelijk!
    Want ik neem aan dat ook al ben je 1 keer snel ongesteld een tweede keer langer op zich kan laten wachten?
    We zijn trouwens wel echt met de pil gestopt om zwanger te worden.
    Ik hoor het graag, alvast bedankt!

2. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

In de begin periode kan je nog aan het ontpillen zijn. Je lichaam zal een eigen cyclus moeten gaan ontwikkelen en dat kan wel tot een jaar of langer duren. Maar je kan natuurlijk ook altijd zwanger zijn.. je bent tenslotte van de pil af en als je onveilige seks hebt, kan je de gelukkige zijn die snel zwanger is.
    Je zal het nooit weten, alleen een test geeft je een antwoord!:D

3. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Ja das waar bedankt voor je reactie! Een test doe ik dan nog maar even niet. Maar ik dacht als je eenmaal je eerste echte menstruatie hebt gehad het dan allemaal al weer een soort op gang was maar misschien ben ik te ongeduldig?! ;)

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi Rosa,

Het is heel moeilijk te zeggen. Toen ik gestopt was met de pil, leek mijn cyclus op het eerste gezicht ook normaal. Maar na 2 rondes duurde het steeds langer voordat ik ongesteld werd. Op een gegeven moment zat ik gemiddeld op 50 dagen. Dus het kan nog alle kanten op met je cyclus en als het echt te lang duurt zou ik toch maar een testje doen.;)

5. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Ok dank je! Ja het is me wel al duidelijk hoe verschillend het per vrouw kan zijn. Wel frustrerend want ik zit stiekem toch al een beetje te hopen hihi. Maar Laika, werd je menstruatie uiteindelijk wel weer normaal zeg maar?

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mijn menstruatie is niet normaal meer geworden, in de tussentijd kreeg ik ook nog een MK waardoor mijn cyclus raar bleef. Maar het gaat wel de goede kant op, dus ik blijf hopen. ;)

Maar dit zegt natuurlijk niks over die van jou, misschien ben je ook gewoon zwanger.:D

7. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Tja wie weet, ik zal het nog maar een tijdje afwachten, als ik het zo lees kan het nog wel even duren haha. Oh Laika wat vreselijk een MK! Mag ik vragen hoe het nu is? Heb je al een kindje of ben je ook bezig??

8. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi,

tot nu toe heb ik een cyclus gehad van 34 dagen. Ben benieuwd wat het deze ronde zal worden (ronde 3).
    Ik zou toch een testje wagen.

-x-

9. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Ja ik heb dus nog geen idee wat mn echte cyclus is omdat dit dus pas de tweede zou worden. En als ik de berichten hier lees, kan het nog wel een tijdje duren haha maar idd die onzekerheid is ook irritant. Had jij dus wel meteen de eerste 2 keer precies allebei 34 dagen?

10. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Oh ja dat vind ik ook nog vreemd, had vorige week vreselijk gevoelige borsten, nog nooit meegemaakt zo pijnlijk! Ik dacht toen ook van ik moet ongesteld worden, maar is nu weer over. Maar goed ik lees overal dat dat ook klachten na stoppen met de pil zijn. Apart he dat je opeens overal op gaat letten!

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi Rosa, ik ben nog bezig. Ik hoop dat mijn cyclus snel normaal wordt zodat ik het allemaal beter in kan schatten. Heb je trouwens al testjes in huis? Het is wel handig om die dingen alvast in huis te hebben, zodat als je overtijd bent je kan kijken of het komt omdat je zwanger bent of omdat je cyclus raar is.

12. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Nee nog geen testjes in huis eigenlijk! Ik had gewoon niet verwacht dat ik zo snel onrustig zou worden van een paar dagen later. En er is natuurlijk ook nog geen touw aan vast te knopen aan mijn cyslus. Je hebt wel al een kindje van 4 zie ik? Leuk zeg! Is die zwangerschap snel gegaan?

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mijn eerste zwangerschap was geweldig. Ik was meteen in ronde 1 al zwanger en ik had geen last van kwaaltjes of wat dan ook. Een dag voor de bevalling fietste ik nog vrolijk rond met een dikke toeter. Dus mocht een tweede zwangerschap zo vlekkeloos verlopen dan zou ik erg blij zijn. :D

14. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Nou ik hoop het ook voor je! Wanneer is je NOD dag???

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Volgens menstruatiekalender.net is mijn NOD op 21 april. Of het klopt is wat anders, maar ik ga wel van die datum uit.;)

Deel Deze Pagina