Hallo, Ik heb misschien een rare vraag, maar zou er een verband kunnen zijn tussen een te snelle werking van de schildklier tijdens zwangerschap en het dragen van een kindje met Downsyndroom? Het is namelijk zo dat ik in mijn vorige zwangerschap medicijnen heb moeten slikken omdat mijn schildklier plotseling te snel ging werken. Helaas hebben we dus die zwangerschap af moeten breken i.v.m. trisomie 21. Na de bevalling is mijn schildklier meteen weer normaal gaan werken. Wel ben ik onder controle gebleven en om de 2 maanden bloed prikken. Nu ben ik weer zwanger en nog steeds werkt mijn schildklier normaal. Ik weet dat kindjes met het Downsyndroom vaak schildklierproblemen hebben, vandaar mijn vraag.......is er misschien een verband of zoek ik te ver? Groeten, Snoopy
Hoi snoopy, Heel begrijpelijk dat je verbanden gaat leggen, maar volgens mij is het niet zo. Tijdens de zwangerscahp gaat je schildklier zo wie zo wat sneller werken. Dus het is wel normaal alleen sloeg het bij jou wat door. De ene keer gaat je lichaam er beter mee om dan de andere keer. Elke zwangerschap is anders! Imke