Zwanger in ronde 1 !!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Mina22, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mina22

Mina22 Lid

17 jul 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben Mina, 22 jaar en woon 3 jaar samen met mijn vriend. Wij hebben besloten om vanaf juni te stoppen met de pil. Ik heb mijn normale menstruatie niet gehad maar ben gelijk zwanger geworden!

We zijn natuurlijk superblij en kunnen niet wachten tot we het wondertje mogen zien! Ik ben heel pril zwanger, zo'n 4 wk en 4 dagen.

Voordat ik zwanger raakte heb ik er niet zo bij stilgestaan dat het ook mis kan gaan. Sinds ik positief heb getest maak ik me zorgen! Ik ben zo bang voor een miskraam, ik weet dat het raar klinkt. Ik heb geen reden om zo te denken maar in mijn omgeving is het een paar keer voorgekomen. Ook op internet lees ik verhalen van mensen die in de eerste ronde zwanger zijn geworden maar een miskraam hebben gehad.

Omdat ik vroeger een chemo patient ben geweest, heb ik een afspraak gemaakt met een gynaecoloog op 28 juli, dan ben ik net 6 weken zwanger. Wat kan ik verwachten van de echo?

Herkennen jullie de zorgen of ben ik gewoon aan het flippen door de hormonen?

2. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Wat leuk gelijk zwanger! Hier nu voor de 3e keer op rij gelijk zwanger ;).
    Probeer niet te veel te doemdenken, je hoort vaak de nagatieve verhalen, en heel vaak gaat het ook wel goed! Vertrouw erop dat het goed gaat! Je druk maken als dat niet zo is, is op dat moment nog vroeg genoeg ;)! Geniet ervan! En een voorspoedige zwangerschap gewenst!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    gefeliciteerd!!
    ook ik ben zwanger in ronde 1 , ons eerste kindje.
    Ben ook bang dat het mis zal gaan, ondanks daar geen aanleiding voor is. Het wachten is erg lastig!

heb ook weinig symptomen, waardoor ik natuurlijk nog meer twijfel.
    op de echo met 6 weken zou eventueel wel al een kloppend hartje te zien/horen kunnen zijn

4. angelilovejeroe

16 jul 2011
    9
    0
    0
    bilthoven
    ik zie heel veel van die leuke banners maar ik krijg hem er niet op is er iemand die me meschien kan helpen en me uit leggen hoe ik dat moet doen alvast bedankt

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

gefeliciteerd!!

6. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik herken je gevoel helemaal! je gelooft bijna niet dat het zo snel kan gaan, zou het dan ook allemaal nog goed gaan tijdens de zwangerschap, die vragen spookten ook door mijn hoofd!
    Maar ben nu 3 weken verder en ben behoorlijk zwanger ( misselijk en buikpijntjes en heel erg moe) dus ik ga er vanuit dat het allemaal goed blijft gaan.

Zorg ervoor dat je genoeg kleine hapjes ( sultana's, liga's en fruit) in huis hebt, dat heb je straks wel nodig! ;)

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gefeliciteerd!! Fijn hoor zo snel:) Geniet ervan

8. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger, maar niet in de 1e ronde, maar in ronde 2. Ook erg bang dat het fout gaat.
    Ik heb 4 dagen voor nod positief getest, vandaag ben ik precies 4 weken zwanger. Heb net weer een test gedaan, en het streepje is veel duidelijker geworden, dus daar haal ik even mijn hoop uit, hcg is in ieder geval aan het stijgen dus dat is een goed teken.

Je hoort inderdaad veel verhalen, maar ja vaak gaat het gewoon goed :)

9. Mina22

Mina22 Lid

17 jul 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames, jullie berichten doen mij goed! We houden de moed erin. Hopen dat alles goed gaat! :)

10. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

11. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Van harte gefeliciteerd Mina,

wat ongeloofelijk geweldig dat het al zo snel is gelukt! Probeer positief te denken zolang je geen reden hebt om je zorgen te maken. Natuurlijk snap ik het ergens wel maar iets kan altijd misgaan, de 1e drie maanden geven geen garantie voor de totale 9. Zou toch jammer zijn als je later terug kijkt op een zwangerschap waarin je enkel zorgen en stress hebt gehad.

Geniet ervan.

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik ben ook zwanger en ook meteen de 1e ronde is het raak :D. Had het niet verwacht aangezien ik 37 ben maar toch is het zo. Moet zeggen dat ik wel wat misselijk ben en dat afgelopen weekend ook wat heb gehad. Daardoor dinsdag getest en meteen positief!

Ook ik heb wel een bepaalde angst dat het misschien ook mis kan gaan maar ik blijf me bedenken dat het vaker goed gaat dan dat het mis gaat. En als het wel mis gaat (heel erg jammer zou dat wel zijn) maar dan weet ik wel dat ik zwanger KAN worden hihihi....

Geniet van je zwangerschap!

Groetjes,

sofie

13. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik ben ook meteen zwanger geraakt na dat wij in juni gestopt zijn met de pil!
    Wij zijn zwanger van ons 2e kindje ik ben benieuwd wij hebben volgende week een termijnecho gefeliciteerd allemaal en ik wens jullie het best met een mooi zwangerschap!

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd meid.

Deel Deze Pagina