Menstruatiekalender.net is niet meer wat het was...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nicky1973, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik probeer weer zwanger te worden, twee jaar achter elkaar heb ik hierbij hulp gehad van menstruatiekalender.net. Nu zie ik dat deze veranderd is en vind ik deze erg gebruikersonvriendelijk geworden. Wie heeft naast FF een goed alternatief?

2. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Heel eenvoudig antwoord: er is geen alternatief. Ja, er zijn een paar sites waar je aan de hand van een vorige menstruatie je eisprong kunt laten voorspellen, maar menstruatiekalender.net is de enige die zo uitgebreid is.

Ik vraag me overigens af wat je nu plots niet meer leuk vindt. OK, er is wat aangepast aan de layout, maar ik kan 'm nu ook prima gebruiken op mijn iPad (dat kon vroeger niet). Nagenoeg alles wat vroeger kon berekend worden, is nu nog altijd mogelijk... het is alleen wat meer zoeken in het menu.

Naar wat ik heb begrepen zal er nog wel wat aangepast worden om het geheel weer wat vlotter te laten bedienen, maar het is voor een deel ook kwestie van smaak vermoed ik.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Het is idd meer zoeken, bij de vorige versie ging het een stuk gemakkelijker. Gelukkig heb ik nu wat handige apps gevonden, ook handig want ik heb ze altijd bij de hand!
    Bedankt voor je reactie.

4. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi, Ik breek even in. Ik heb altijd menstruatie kalender.net gebruikt. En vond dat ook een superfijne site. Nu zijn ze weer in de lucht maar het lijkt wel alsof ze helemaal overnieuw zijn begonnen met opbouw van de site! Ik vind het niets meer voorstellen en de app voor je smartphone is al helemaal suf! En werkt voor geen meter.
    Ik heb een android smartphone en heb de volgende app gedouwnload. genaamd "Pink Pad".
    Deze is echt super tof! Je kunt er net zo veel op kwijt als menstruatiekalender.net. En hij ziet er ook nog leuk en overzichtelijk uit. Dus heb je een adroid telefoon, probeer dan Pink Pad. Succes!!

PS.Je hebt een versie die je gratis kunt gebruiken en een versie die je eenmalig koopt met meer functies. Die heb ik en is super, zonder reclame.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    @moefoe: die gebruik ik ook! Hij is heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik!

6. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Wat leuk om te horen! Fijn is die hé!!!

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Pink pad pro heb je zeker? Van nanobitsoftware heet er ook 1tje pro heet die, die is ook fijn.

8. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Er is natuurlijk wel een verschil tussen een app en een website. Menstruatiekalender is beiden. Je kunt makkelijk je data invoeren op de website, en nadien op je mobieltje of iPad je kalender raadplegen bijvoorbeeld.

Moefoe, als je technische problemen hebt met het gebruik op je android telefoon, dan moet je dat niet hier aankaarten maar een mailtje sturen naar de makers. Ik vind het wel een beetje respectloos zo. Maar goed, dat is dan de mening van iemand die dol is op de kalender... :)

9. teigetje78

30 sep 2011
    66
    0
    6
    Twente
    Wat jammer is van menstruatiekalender is dat je op een wachtlijst komt te staan.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dat is idd jammer, maar er zijn zat meiden die er gebruik van maken en die jou voorrang kunnen geven;)

11. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Nou ik heb de site ook altijd veelvuldig gebruikt maar ik vind het ook niet meer zo fijn als dat ie was.
    Snap dat mensen met een Ipad er blij mee zijn en denk dat de layout dan ook mooier over komt...
    Want nu word ik gek van de manier van invoeren en dat ik steeds naar beneden moet scrollen omdat de site niet helemaal in beeld past bij het maand overzicht.
    Naar mijn idee hadden ze beter de site kunnen laten zoals ie was en er een app bij moeten maken...
    Over dat android verhaal, ik heb al meerdere malen de melding gedaan dat het niet goed werkt. Ze zijn er mee bezig...
    Maar ik ben ondanks alles toch blij dat mensen er energie insteken om zoiets te ontwikkelen.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    goed gezegd suusje, ik ben er helemaal mee eens

13. teigetje78

30 sep 2011
    66
    0
    6
    Twente
    Als iemand dat zou willen doen, zou het helemaal super zijn.

14. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me ook aangemeld, maar sta inderdaad ook op de wachtlijst. Is er iemand wie mij voorrang zou willen geven?

Alvast bedankt!

15. NW83

NW83 Actief lid

19 sep 2011
    148
    0
    0
    Groningen
    Heb me ook al aangemeld. Weet iemand toevallig hoe lang deze wachtlijst is?

16. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Stuur me maar een prive bericht met je email adres... Dan kan ik jullie voorrang geven...

17. NW83

NW83 Actief lid

19 sep 2011
    148
    0
    0
    Groningen
    @Suusjelove: Hartstikke bedankt voor je bericht! Heb toevallig net een mail ontvangen dat ik de app kan gebruiken. In ieder geval hartelijk bedankt! Zal nu de app even uitproberen...

18. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb even een vraag over de site

naast de datum moet je ook een uur ingeven
    wanneer je b.v gemeenschap hebt gehad

weet iemand hoe je de uur invult , hij accepteert het op geen enkele manier , dan zegt hij het is geen 24 uurs tijdvermelding

gr spinnekop

19. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Voor elf uur 's avonds gebruik je

23:00

20. spinnekop

spinnekop Niet meer actief