Hallo, Ik heb half oktober mijn implanon laten verwijderen. Dat was de dag na mijn menstruatie. Is het dan al mogelijk om gelijk zwanger te worden? Voor mijn gevoel heb ik een aantal symptomen, maar ik weet niet of het wel zo snel kan. :/
Geen idee, maar ik verneem hier op t forum veel over ontpillen, implanon werkt in principe t zelfde, hormoonafgifte.....maar goed niets is onmogelijk, hoewel ik al maanden pilvrij was, had ik in mijn eerste ronde wel mooi de hoofdprijs ! Hihi
Voelde je ook gelijk dat het raak was? En zo ja wat voelde je dan? Ik ga uit van een cyclus zoals ik die voor de implanon had. En dan was ongeveer 32 dagen. Nu waren we aan het klussen geslagen avond voor dat ik mijn eisprong zou verwachten. Dag erna hevige steken in mijn onderbuik, links. Verder moet ik vaak naar de wc, ik ben best snel emetioneel laatste tijd. (Was mijn man ook opgevallen) en heb ook last van lagere rugpijn. De buikkrampjes blijf ik nog steeds voelen elke ochtend. Maar soms ook door de dag. En op sommige momenten zijn mijn borsten erg gevoelig. Gister had ik zelfs een ijzersmaak in mijn mond en heeeeeel gek genoeg proefde ik niet eens het verschil tussen ice tea en cola light. Echt vaag. Ik weet het ff niet meer. Ik wacht het wel af. En anders ga ik wel bij de dokter langs.
Symptomen kunnen ook komen van het verwijderen van de Implanon en van je lichaam die z'n eigen cyclus weer krijgt.
Ja daar zat ik zelf ook aan te denken. Ik wacht denk ik gewoon mijn menstruatie af en als het te lang duurt doe ik anders wel gewoon een test. Hoelang blijven die symptomen dan gemiddeld?
Dat weet ik niet. Ik heb nooit Implanon gehad. Ik heb zelf toen ik stopte pil geen last gehad van "ontpillen" eigenlijk. Maar weet wel dat je lichaam rare dingen kan doen. Toen ik dacht zwanger te zijn, met allemaal symptomen was ik het niet en toen ik nergens last van had, was ik zwanger..haha
Ik heb niets gemerkt van t ontpillen enkel dat ik mijn eisprong duidelijk merkte en heb dit bijgehouden, dit omdat ik dan precies wist waar op te letten, toen we eind sept de knoop doorhakte en ervoor gingen was t afwachten. Tijdens de periode van innestelung heb ik even gedacht, hey, wat voel ik, maar kon t moeilijk plaatsen, in die dagen was ik niet helemal fit maar had ook iets verkeerd gegeten...dacht ik, ook omdat manlief niet helemaal lekker voelde. Achteraf bleek mijn vermoedde een feit, t was raak !
Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap! Ik heb weer last van zeurderige pijn in mijn buik en wat misselijkheid als ik weer even iets ga doen. Buik voelt ook echt als een ballon. :/ Soms voelt het alsof ik toch nog ongesteld moet worden, maar het komt maar niet. Ik wacht tot uiterlijk 10 november. Als er dan niets is, ga ik het testen. Ik had de implanon juist nu laten verwijderen, omdat ik had gehoord over het "ontpillen" etc. En het vaak een paar maanden kan duren eer je zwanger kan worden. De planning is ook niet echt per se deze maand of dit jaar nog, maar als het zo zou zijn zou het wel heel leuk en onverwachts zijn!
Vandaag weer een symptoom erbij. Ik was zo misselijk dat ik gewoon moest braken ervan. Blijft spannend zo.
Ik heb al die symptomen ook gehad na het verwijderen van mijn mirena.... Maar waren allemaal afkickverschijnselen helaas!
Haha! Ik had de implanon laten verwijderen juist omdat ik hormoonvrij wilde zijn. In de hoop dat ik me energiek zou voelen etc. Dat kan dus nog ff duren.
Oh dit is echt niet te geloven. Ik heb vandaag maar een test gedaan. En hij sprong gelijk op POSITIEF! Maw, ben zwanger! Hahahaha, had ik echt niet verwacht!
Gefeliciteerd!! Das wel heel speciaal dat het meteen raak is. Denk dat je net zo vruchtbaar bent als mij hihi