In belgie hoor je er erg veel van en worden er allerhande maatregelen genomen. Maar nu vroeg ik me af wordt er hier in nederland naar gekeken of je immuun hiervoor bent? Niet dat ik me er heel erg zorgen om maak of zo, maar was er gewoon nieuwsgierig naar, omdat er in belgie zo'n drukte om wordt gemaakt en hier in nederland hoor je er eiegnlijk niets over. Het is dat ik op een forum kom met heel veel belgen en daarom ervan af weet en het me ook opviel dat mijn dochter er nu op geprikt wordt, vanwege vermoeidheid. Maar ik vroeg me eigenlijk gewoon af hoe jullie hier in nederland mee omgaan en of het echt zo gevaarlijk is voor het ongeboren kindje?
hoi in Nederland worden zwangeren er niet op geprikt. Het kan gevaarlijk zijn maar de kans dat je als zwangere voor het eerst besmet raakt met CMV en je kindje ook nog eens besmet raakt is echt erg klein. Mirjam
bedankt voor je antwoord, was gewoon even benieuwd, waarom er in nederland niet s mee gedaan wordt en ze er in belgie zo druk om maken.