Ik heb tot aan vandaag onder toezicht gestaan van de verloskundige, In totaal zitten er 3 personen in die praktijk en zij hebben mij ook alle 3 gezien. Stuk voor stuk heb ik hun gedraagt om mijn kindje teschatten op een eind gewicht. Alle 3 komen ze redelijk overheen 2 gaven mij een 8 ponder en die andere zei 7.5 pond. Nu was ik vandaag bij de gyneacoog voor een draaipoging die helaas mislukt is,en hij vertelde mij dat he mijn kindje nu op 2300gr schatte, daarop heb ik gevraagt waar hij denkt dat ik voldragen op uit komen en toen zei hij de 7 pond ga jij niet halen.... Mijn vraag is hoe kan dit zo verschillend zijn? het brengt me een beetje in verwarring.....ik wil graag natuurlijk bevallen, ookal is het een stuit maar of het dan 6.5 pond is of 8 das nog al een verschil vind je niet? Groetjes jantina
Hoi jantina, Dat is inderdaad een verschil. Het is en blijft een schatting wat er wordt gemaakt. Of je deze schatting nu doet op de hand of met een echo het blijft een schatting. Uit onderzoek is gebleken dat de toekomstige moeder het het beste weet. Wat denk jezelf? Of heb je geen idee? Is dit je eerste kindje? Ik kan je helaas niet zeggen wie er gelijk heeft, (Mijn handen jeuken om ook een schatting te maken.)maar ik begrijp heel goed dat dit de reden of je vaginaal wil bevallen wel beinvloed. Je kan eventueel nogmaals vragen om een groeiecho maar ook dan geld het blijft een schatting maar dan meten ze wel bewust. Imke Imke
Ja dit is idderdaad mijn eerste kindje Ik ben zefl werkelijk geen idee over het gewicht van me kindje, maar maandag moet ik terug naar de gyn en dan ga ik hem vragen voor een groei echo.. voor ik beslissingen neem! Dankje voor je andwoord..